Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1973 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30780
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18109)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12671)

Články - Vaše stroje

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

KTM Super Duke 990 - časť 2.

Nastalo vzrušujúce obdobie montáže. Vzrušenie je o to väčšie, že do finálnej povrchovej úpravy môžete so súčiastkami manipulovať pomerne benevolentne. Hrk sem, hrk tam.

slider

KTM Super Duke 990 trochu inak - časť 1.

Motorka. A jazdiť na motorke je niečo jedinečné. Sú iba dve možnosti. Alebo áno, alebo nie. Beriem áno. Jazdiť na motorke iba tak alebo pre radosť. Beriem pre radosť. Teda...

slider

JAWA 353 PAKKK

Ako sa zabaviť keď sa v zime nedá jazdiť.

slider

Ako namontovať tlmič riadenia na XT660Z Tenere

Toto je návod na montáž univerzálneho tlmiča riadenia na motocykel YAMAHA XT660Z Tenere 2008+. Tlmič riadenia nie je lacná záležitosť ceny s montážnou sadov začínajú...

slider

Java 555 PAKKK - záchrana starej kostry

Nazdar, ja vám chcem len predstaviť moju prekopanú 555.

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

Skúsenosti s Touratech Suspension po 3.000 kilometroch

Nič sa nepolámalo, nič neprasklo a zatiaľ všetko funguje tak ako má. O citeľnej zmene fungovania podvozku po prvých kilometroch som už písal, pocity mám stále podobné aj...

Zobrazujem články 556 až 570 z cekového počtu: 649.

07.01.2004 - majky Čitatelia: 30217 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350/640 - A opäť sadám na Jawu

Nazdar všetci.
Veľmi rad mam rubriku Vaše stroje na tom najlepšom motobikerskom serveri na Slovensku na MOTORIDE. Kedže som sa koncom novembra stal opäť šťastným majiteľom "motocykla", chcem aj ja svojou troskou prispieť.

 

28.12.2003 - mstach Čitatelia: 29155 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki TL1000S

Tak to je moja najnovšia motorka (Suzuki TL1000S r.v.-97, 125 koní).

 

22.12.2003 - Natalka Čitatelia: 42617 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja prvá motorka - Jawa 350/638

Mikulášsky darček - 6.12.2003 som si išla pre moju prvú no nie vysnenú motorku - Jawu 350/638.

 

22.12.2003 - kocovina Čitatelia: 25633 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Skúsenosti s Kawasaki GPZ 500S

Je to proste fajn mašinka...

 

09.12.2003 - csuki Čitatelia: 8171 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ďalší Jawaobjav ...

Doniesol som si domov ďalšiu Jawku ...

 

07.12.2003 - Samo41 Čitatelia: 6429 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda X8R-S

aj malá motorka je motorka...

 

07.12.2003 - norbi Čitatelia: 11264 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja ThunderKatka - Yamaha YZF600R Thundercat

Čo k nej napísať? ...robí mi radosť a je s ňou pohodička... proste som sa s ňou chcel len pochváliť :)))

 

24.11.2003 - kajo Čitatelia: 10724 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

KAWASAKI KL 600 AE

Moja Kawasaki do terénu...

 

18.11.2003 - Tiger77 Čitatelia: 10782 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VTX 1300S

Toto je môj krásavec.

 

14.11.2003 - kumic Čitatelia: 7517 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

BMW R100GS

Toto je článok od Nemeckého motorkára, ktorý by rád budúci rok navštívil Slovensko.

 

12.11.2003 - pistik Čitatelia: 31668 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Krásna Beštia - Yamaha YZF-R1

Chcel by som Vám všetkým ukázať a zároveň sa popýšiť svojou "Beštiou".

 

04.11.2003 - roman Čitatelia: 18201 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja mašinka - Jawa 350

 

27.10.2003 - gajo Čitatelia: 18261 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSX 750

Moja nová Suzuki GSX 750

 

20.10.2003 - Patrik Čitatelia: 19181 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CBR 900 RR

Pomoc pre každého !!! Keď potrebuješ pomôcť

 

16.10.2003 - Piti Čitatelia: 24546 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

HONDA VT 600 C Shadow

HONDA VT 600 C Shadow

 

| 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 |

Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »