Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 151 až 165 z cekového počtu: 249.
31.03.2009 - oblukmt Čitatelia: 22035 [Technika - Dobré Rady]

KETTENMAX automatický čistič reťaze
Neviem teda ako vy, ale ja som z tých pohodlnejších ľudí a nerád mávam celé ruky špinavé od oleja a iného sajratu čo sa stihne počas jazdy na reťaz nalepiť. A práve toto ma donútilo začať na nete hľadať dáku somarinku čo by ma od tejto práce aspoň trocha oslobodila. A narazil som na rakúsky výrobok KETTENMAX.
27.02.2009 - Lubo66 Čitatelia: 50616 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Babetty 210 na detský chopper
Motocykel vznikol na podnet mojej 6-ročnej dcéry, keď jedného dňa vyhlásila, že už nechce plastovú odrážačku, ale mini moto, ktoré jazdí samo. Onedlho som zohnal moped Babetta 210.
11.02.2009 - anton Čitatelia: 24123 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha Drag Star 1100 Classic
Nuda v zime alebo Drag Star 1100 a jeho prestavba.
10.12.2008 - Cistic Čitatelia: 43660 [Technika - Dobré Rady]

Oprava strhnutých vnútorných závitov
Alebo ako skoro k najhoršiemu došlo.
24.11.2008 - preboha Čitatelia: 17472 [Technika - Dobré Rady]

Zváranie plastových dielov zase trochu inak
Článok, ktorý ponúka zopár základných informácií k oprave plastových dielov.
10.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10010 [Technika - Elektrika]

Bezpečnosť na cestách: Systém komunikácie medzi vozidlami (V2V) od Hondy
Komunikácia V2V umožňuje jednoduché, rýchle a spoľahlivé odovzdanie informácií, ktoré zlepšujú rozpoznávacie schopnosti jazdcov a vodičov.
02.11.2008 - gabo1985 Čitatelia: 133889 [Technika - Dobré Rady]

Zváranie plastov rýchlo, jednoducho… a hlavne doma!
V mojom článku Vás oboznámim s technikou, ako sa dajú jednoducho zvárať prasknuté a zlomené plasty motocyklov, hlavne doma a bez väčších výdavkov.
23.10.2008 - Ollo Čitatelia: 18394 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tempomat na Suzuki V-Strom
Po oblohe sa valia oblaky, predo mnou je trojkilometrová rovinka, a za ňou, ktohovie, možno ďalšia. Po štyroch dňoch v sedle ma pichá nad pravou lopatkou a keď večer zaspávam v stane, ruky mi vibrujú a v prstoch nemám cit. Sníva sa mi, že aspoň na chvíľu môžem dať ruku dole z plynu.
07.07.2008 - petkav Čitatelia: 15896 [Technika - Úpravy motocyklov]

Valce vo farbe motorky
Pred nejakým časom sa mi dostalo do rúk niekoľko čísiel nemeckej verzie mesačníka Easyriders. Kto ho nepozná, tak možno pre predstavu povedať, že ide o časopis pre bikerov s kvalitnými fotografiami tuningu motoriek (výhradne HD, prípadne Indian) a všetkých vecí okolo – najznámejšie svetové zrazy, dievčatá atď...
14.05.2008 - Brambo Čitatelia: 27583 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pancierové brzdové hadice HEL Performance
Dobre vyzerajú a ešte lepšie brzdia – pancierové brzdové hadice od anglického výrobcu HEL Performance.
23.04.2008 - Diger Čitatelia: 13624 [Technika - Úpravy motocyklov]

Nový laďák? Tak potom Sharon
Pred časom som tu zazrel diskusiu k jednému staršiemu článku o nemenovaných ladených výfukoch za výhodnú cenu.
08.04.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 19193 [Technika - Dobré Rady]

Opatrnosti nie je nikdy dosť
Tento článok nemá veľa spoločné s motocyklami. Ak, tak len okrajovo. Nemá to byť kritika nášho zdravotníctva, aj keby mohla a mala byť. Nemá to byť opis toho čo sa mi stalo, aj keby vlastne mohol byť a bude.
27.02.2008 - DucatiST4s Čitatelia: 52960 [Technika - Úpravy motocyklov]

Niekoľko slov k ladeným výfukom
Možno ste už niekedy rozmýšľali nad problematikou ladených výfukov. Mojím cieľom je jednoduchým popisom a obrázkami poukázať na niektoré otázky.
06.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10324 [Technika - Úpravy motocyklov]

Rozhovor: Peťo Duchyňa o úpravách motoriek nielen na okruhy
Počas minuloročnej sezóny som využil príležitosť zajazdiť si na okruhu na dvojici upravených šesťstoviek. Nielen o nich sa dočítaš v tomto článku.
12.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23053 [Technika - Dobré Rady]

Pruženie Hyperpro na BMW R 1150 GS otestujeme v Maroku
Prednedávnom sa Peter Fischer podelil o svoje skúsenosti so sadou Hyperpro na Varadere. Teraz je rad na mne.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!