Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 1213.
17.12.2012 - Durcot Čitatelia: 5079 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransKarpatia 2012 cestopisný článok
Rozprávanie o mototuristike po ukrajinských Karpatoch.
14.12.2012 - eNeM Čitatelia: 12751 [Mototuristika - Európa]

Kawasaki GTR 1400 - Lignje na žaru, alebo ako som sa stal rušňovodičom
Milý denníček, tento víkend mám za sebou úplne nový zážitok. Vyskúšal som si niečo, čo som ešte nedávno vehementne odmietal. Vravel som si, že takýto špás pre mňa nie je. Ale ľudia sa menia a občas experimentujú aj mimo rámec svojich zabehnutých chodníčkov. ol.
13.12.2012 - mpbaxxter Čitatelia: 7168 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko-taliansky výjazd 2012
Sobota 1. septembra. Pre niekoho koniec prázdnin, pre mňa začiatok naj dovolenky. Pred sebou týždeň v Rakúsku a ďalší týždeň v Taliansku.
10.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6802 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Košická Mikulášska jazda 2012
Aj tohto roku zavítal Mikuláš aj s čertom v moto oblečení na hlavnú ulicu v Košiciach. Počasie prialo, mínus päť stupňov neodradilo odhadom tak 30-40 bikerov od toho aby sa šli previesť po snehom pocukrovaných Košiciach.
05.12.2012 - bubo008 Čitatelia: 21052 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt
Grécko koncom augusta. Tak znela moja výzva na Motoride, ktorou som lákal záujemcov o túto obľúbenú destináciu. Potreboval som spoločnosť. Môj stály parťák, švagor Maťo, si totiž v detskom tábore, nad ránom, odfaklil z prsta pri krájaní slaninky a nemohol viac stláčať spojku.
03.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7325 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Andami od Cusco do La Paz
Byť v Peru a neísť sa pozrieť na Machu Picchu je asi taký istý hriech ako vlastniť Porche a nikdy mu nepridať nad 100 km/h, takže od Cusca pálime priamo na jeden z divov sveta.
26.11.2012 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 5228 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video: Krátky film Albánsko 2012
V poriadnych horúčavách sme sa vydali do krajiny na juhu Balkánskeho poloostrova aby sme si fajnovo zajazdili, videli zaujímavé miesta, spoznali nových ľudí, krajinu...
21.11.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7389 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Porto Vhelo (Brazília) – Cusco (Peru)
Naposledy som sa ozval z Brazílie z mestečka Porto Vhelo. To nás akosi zas zmagnetizovalo a ostali sme tam ďalších 7 dní. Maluch mal totiž problémy.
15.11.2012 - Durcot Čitatelia: 5475 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video: Krátky film TransKarpatia
Ako dvaja zelenáči bojovali v ukrajinských Karpatoch.
05.11.2012 - Pavol1982 Čitatelia: 7772 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Go to Romania 2012 !!!
Naša cesta do Rumunska.
02.11.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7972 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od Boa Vista do Porto Vhelo cez rovník a opustenú cestu BR 319
Naposledy som sa ozval z Brazílskeho mestečka Boa vista asi 100 km od Brazílsko Guyanskych hraníc po 500 kilometrovom offroade ktorý sme úspešne absolvovali. Po dvoch dňoch oddychu sme sa opäť vybrali na cestu a to priamo do srdca brazilského pralesa po asfalte do Manaus.
24.10.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7839 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Naprieč Južnou Amerikou: Georgetown – Lethem! 550 kilometrov totálneho offroadu
Ako isto viete Marek Slobodník je na ceste po Južnej Amerike. Pridal sa k výprave českých Trabantistov a Poliakov na malej fiatke a v sedle staručkej Jawy 250 má v pláne pokoriť juhoamerický kontinent. Napriek každodennému cestovaniu si nachádza čas aby nám pravidelne zaslal svoje poznámky.
22.10.2012 - Brco928 Čitatelia: 7401 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video upútavka: Portugalsko 2012 - Západnejšie to nejde alebo ako sme až Afriku videli
Malá video upútavka na blížiaci sa cestopis z Pyrenejského polostrova.
18.10.2012 - Brco928 Čitatelia: 10675 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sa dá ísť cez Švajčiarsko do Chorvátska 2011
„Marek a nepôjdeme kuknúť do Švajcu?" "Veď poďme!" "Ale autom." "Aha, tak dobre lepšie ako sedieť doma.“ Nakoniec kamoš išiel s partiou tým autom do Chorvátska bezo mňa. Ale ako som dopadol ja, navnadený švajčiarskymi štítmi majestátnych Álp s očakávaním veľkého množstva zákrut v povestných passoch? Dopadol som tak, že som nakoniec vyrazil síce sám a o deň skôr s vetou: „Choďte do Chorvátska ja si to vezmem cez Švajčiarsko a stretneme sa na Dalmácií." Na toto celé som si vyhradil 6 dní.
12.10.2012 - raptor Čitatelia: 6838 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 3. časť
Tretie pokračovanie cestopisu Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesác. Deň ôsmy – Nemrut Dagi, skákajúci traktor, rozdelenie výpravy...
Predchádzajúce | 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!