Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 481 až 495 z cekového počtu: 1215.
18.10.2012 - Brco928 Čitatelia: 10712 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sa dá ísť cez Švajčiarsko do Chorvátska 2011
„Marek a nepôjdeme kuknúť do Švajcu?" "Veď poďme!" "Ale autom." "Aha, tak dobre lepšie ako sedieť doma.“ Nakoniec kamoš išiel s partiou tým autom do Chorvátska bezo mňa. Ale ako som dopadol ja, navnadený švajčiarskymi štítmi majestátnych Álp s očakávaním veľkého množstva zákrut v povestných passoch? Dopadol som tak, že som nakoniec vyrazil síce sám a o deň skôr s vetou: „Choďte do Chorvátska ja si to vezmem cez Švajčiarsko a stretneme sa na Dalmácií." Na toto celé som si vyhradil 6 dní.
12.10.2012 - raptor Čitatelia: 6864 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 3. časť
Tretie pokračovanie cestopisu Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesác. Deň ôsmy – Nemrut Dagi, skákajúci traktor, rozdelenie výpravy...
12.10.2012 - RAON Čitatelia: 5160 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Trilógia Poreč
Nevydarená samovražda, Enola Gay a Sedem slobodných.
05.10.2012 - raptor Čitatelia: 6794 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 2. časť
Druhé pokračovanie cestopisu Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesác. Deň piaty – hádka v Efeze, originál falešné hodzinky, Pamukkale (Hierapolis), posledná večera...
04.10.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 9799 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Naprieč Južnou Amerikou: Loď konečne dorazila do prístavu v Južnej Amerike
Už týždeň čakáme v Georgetowne (Guyana) na loď ktorá má priviesť naše mašiny. Dnes sme sa dočkali a prišla!!!
28.09.2012 - raptor Čitatelia: 9711 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 1. časť
Október 2011 sa prehupol do druhej polovice, doznievajú posledné údery babieho leta a potme sa opatrne prikráda prvý jesenný mrázik. Je sobota večer a ja konečne pociťujem dlho očakávaný podnet písať. Tak trochu pre seba a možno aj pre vás o tom, čo sme robili toto leto.
10.09.2012 - sibko Čitatelia: 7595 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slnečný víkend v alpách
Toto je príbeh dvoch motorkárov na víkendových potulkách po rakúskych Alpách. Dvoch milovníkov jednej stopy, ktorí sa stretli na tomto výlete, spájala veľká chuť jazdiť a spoznávať pekné miesta alpských horských ciest. Príjemné zážitky, ktoré zostali v pamäti po výlete, už nikto nevymaže.
31.08.2012 - maggie Čitatelia: 11063 Strany: 2 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Bratislava - Tunisko, 2 motorky, 3 osoby
Keď nám padol v januári 2012 nápad ísť do Sýrie z dôvodu, že tam začali nepokoje, tak sme sa rozhodli pre Tunisko. V prvom rade bolo nutné, ako pre individuálnych cestujúcich, si vybaviť vízovú povinnosť. Očkovanie nebolo treba. Z hľadiska zdravotníctva je táto krajina úplne v poriadku. Potom sme si určili dátum cesty a následne sme riešili rezervovanie si palubných lístkov na trajekt z Janova v Taliansku do Tunisu v Tunisku.
30.08.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 10889 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

Pionier na ceste do Južnej Ameriky
Už štvrtého septembra sa Pionier naloďuje...
21.08.2012 - pito1145 Čitatelia: 7661 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Rýchle dva dni v rámci SR
...sú prázdniny, 3,5mesiaca medzi ročníkového voľna, až na týždeň som bol uvoľnený z roboty na dovolenku. Ale problémy rodinné mi dovolili si dopriať 2dni voľna na motorke, tak prečo si ich max. neužiť.
20.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7379 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Tisíc slovenských bryndzovohaluškových
Z juhu na sever a späť, len a len po domácich cestách. Aspoň na chvíľu opustiť horúci južanský vzduch a zajazdiť si bez potokov potu na chrbte. Sám jazdec na motorke bez zbytočnej partie okolo, iba s Ivkou za chrbtom.
16.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9349 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

11. stretnutie Motoride-ákov - Motoride Tour 2012, 10. - 12. 8., Jelka
Jedenásty ročník Motoride stretka nás zaviedol na brehy Malého Dunaja, pozreli sme si niekoľko historických Mlynov, ušli pred dažďom a na záver sme si perfektne zajazdili na Slovakiaringu, bez ohľadu na to, či na skútri, čopri alebo endure.
13.08.2012 - jokr68 Čitatelia: 5217 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ajn, cvaj, draj… Uno, due, tre…
Nie, nie je to hodina matematiky ani jazykový kurz pre školákov. Len krátky prierez mojich znalostí nemčiny a taliančiny. Trochu preháňam, pár slovíčok by som z pamäti ešte vydoloval, ale nejakú konverzáciu by som s tým nespáchal.
07.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11640 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Dunlop Moto Tour 2012 - s pneumatikami RoadSmart II v Alpách
Dunlop pripravil pre svojich dealerov netradičnú akciu, na ktorej dostali možnosť sa na vlastnej koži zoznámiť s novými pneumatikami RoadSmart II. Štvordňová akcia prebehla na tých najlepších cestách rakúskych a talianskych álp a my sme pri tom samozrejme nechýbali.
03.08.2012 - 1a1a1 Čitatelia: 8404 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nórsko, ne severe Európy.
Tak ako to už býva každý rok, tak aj tento som si naplánoval nejakú tu mototuristiku. Jednou z krajín bolo Nórsko.
Predchádzajúce | 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!