Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 811 až 825 z cekového počtu: 1213.
22.12.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 7879 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Prvý slobodný výjazd
Vstup Slovenska do Schengenu považujem za naozaj dobrú vec, preto som ju bol osláviť malým výjazdom.
13.12.2007 - MajoKE Čitatelia: 23135 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Prepadnutie Bieloruska
V časoch, keď mal Bruce Willis vlasy som pri rume, nápoji strelcov prehlásil pred priateľmi, že nikdy nepôjdem do krajiny, kde sú potrebné víza. Klamal som.
12.12.2007 - Steinar Čitatelia: 9825 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Záhorácka mikulášska jazda 8. 12. 2007
V sobotu 8. 12. 2007 sa v Motoreste u Janíčkov konala prvá akcia z motoseriálu "Motorkári deťom", ktorá sa začala krátko po 10:00 programom s deťmi, Mikulášom, anjelom a čertami v tieni 12-metrového vianočného stromčeka ozdobeného nielen svetielkami, ale aj ozdobami z motosúčiastok.
10.12.2007 - ORGANIZATOR Čitatelia: 9453 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

9.12.2007 - Mikulášska nedeľa v Čilistove a v Šamoríne
Aj tento rok sme sa zišli, aby sme obdarovali tých najmenších a najmilších.
02.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15746 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Mikulášska jazda 2007 v Bratislave a v Košiciach
Zasa sme si raz nedali povedať, kašľali na predpovede počasia a plánovali jazdu v decembri. Po ročnej prestávke sme sa stretli v Bratislave a znovu aj v Košiciach (a znovu v zlom počasí). Ale stálo to za to...
24.11.2007 - JuraRacing Čitatelia: 10012 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Ukončenie Moto sezóny 2007 - Pezinská baba
Posledný tohto ročný výlet. Sezóna 2007 úspešne ukončená.
14.11.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4829 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ako som konečne zmokol
Posledný októbrový deň, voľno, a aj tak vstávam o čosi skôr ako v bežné dni, keď treba isť do školy, pretože som bol rozhodnutý ísť sa povoziť.
12.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20156 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motoride Dakar Adventure 2008 - prípravy a trénnig
Termín odchodu do Maroka sa nám blíži a tak nezaváhame. Včera sme vybehli trošku zajazdiť a natočiť pár záberov.
11.11.2007 - Winnetou Čitatelia: 6865 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Národné motocyklové múzeum Birmingham
Najväčšie a najlepšie svojho druhu, miesto, kde legendy stále žijú. Dosť bolo komercie, poďte sa pozrieť...
07.11.2007 - Ollo Čitatelia: 6980 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Severné Thajsko 2007
Je krásny, slnečný deň, na oblohe ani stopa po oblakoch, teplota sa už ráno o deviatej vyšplhala na 25 stupňov, vzduch sa ani nepohne.
06.11.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 15373 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jedna jazda s novým medveďom
O faktoch, pocitoch a zoznamovaní pri ceste do Topoľčian. A niečo o technike jazdenia vo voľnom teréne.
30.10.2007 - Francuz Čitatelia: 18341 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Albánsko 2007
Keď sme sa v zime dostali k fotkám z Albánska, hneď sme vedeli, že to je niečo pre nás. Nádherná príroda, hory, more, cesty väčšinou šotolinové. Braňo to asi spomenul aj doma, a tak dostal na Vianoce turistického sprievodcu Albánskom a bolo rozhodnuté.
26.10.2007 - djkorka Čitatelia: 4605 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Quo Vadis Jawa stretko 2008
K napísaniu tohto článku ma viedlo pár skutočností zistených po troch rokoch Jawa stretka. O tieto skutočnosti by som sa rád podelil s tými, ktorí radi chodia na toto stretnutie priaznivcov a motorkárov a verím, že spoločné informácie a diskusie dobre zužitkujeme.
22.10.2007 - Cendina Čitatelia: 8073 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tour de beer 11. 8. – 17. 8. 2007
Tuhle dovolenou slibuju Rejdiovi už druhým rokem. Po Haluška-tripu, kdy ke konci mu lezla bryndza snad i ušima a šíleně mu pocukávalo pravé dolní víčko, mi rozhodně oznámil, že když já můžu mít dovolenou s haluškama chce on dovolenou pivní.
16.10.2007 - janoxl Čitatelia: 8928 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Adventúra Alpy, jeseň 2007
Všetko sa to začalo, keď sme sa vrátili domov z letnej dovolenky, ktorú sme si rozdelili na váľanie sa na pláži a jazdenie po Alpách.
Predchádzajúce | 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!