Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 856 až 870 z cekového počtu: 1213.
30.07.2007 - mzman Čitatelia: 10252 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

630 km v sedle MZ 150 ETZ za jeden deň
Bol som najmladším účastníkom Moto Tour Slovakia 2007 - 500 km po slovenských cestách.
28.07.2007 - karec Čitatelia: 4673 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

500 kíl tatranských (Kráľovská jazda 2007)
Keď nielen cesta je cieľ...
25.07.2007 - superflanker Čitatelia: 4778 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Holopupkári splnili sľub
Tak ako sme avizovali na našom stretnutí, výťažok z tomboly sme chceli venovať deťom - žiakom Základnej školy Hriňová. Po konzultácii s vedením školy a otázke čo by momentálne najviac potrebovali, sme sa dohodli, že kúpime plátno pred multimediálny projektor.
24.07.2007 - PalinoTDM Čitatelia: 14032 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

A zas Balkán, alebo motoBalkán po druhé
Keďže mam tento "kút" sveta rád, tak sa sem s pravidelnosťou pokazených hodín vraciam. Tentokrát je to Bosna Hercegovina, Čierna hora, Chorvátsko...
16.07.2007 - rose Čitatelia: 15798 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Albánska šotolina 2007
Myšlienka ísť do Albánska vznikla v hlave po minuloročnom návrate z Rumunska. Ja som priateľke ihneď oznámil, aby si na tu myšlienku zvykla. Pištík tiež.
13.07.2007 - Svajciarka Čitatelia: 4997 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Zraz Bigov v Orlických horách 2007
Po vyčerpávajúcej strede plnej vybavovačiek a následného balenia, sme sa konečne so Švajčiarom dočkali vytúženého štvrtka s dátumom 21.06.07. Práve v ten deň sa začínala štvordňová akcia Zraz Suzuki DR Big 750 - 800 v Čechách.
12.07.2007 - kluko Čitatelia: 4473 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Delirium tremens - Kráľovská jazda 2007
Motorkári sú jedna veľkááá rodina. Každému sa ale aj tak páči niečo iné! Preto tu nebudem písať chválospevy na túto akciu, len troška pripomeniem, čo sa sku....pokazilo minulý rok.
11.07.2007 - GaST Čitatelia: 6013 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

„… Svetlo teraz nerieš, počúvaj motor, ako krásne ide!" alebo aká bola 7. Mototour Slovakia
To boli prvé slová, ktoré som počul na Vígľašskom zámku po zosadnutí z motorky.
06.07.2007 - Kapro Čitatelia: 12311 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Gažko a Kapro. Mláďencov líbyjské príhodi a skúsenosťi
Zadná žiarovka mojej KTM zrazu praskla, zaryla sa mi hlboko do palca pravej ruky a z rany vytryskla žiarivo červená krv. Bol to dôsledok snahy o prevedenie, pri mojej povestnej šikovnosti, veľmi riskantnej operácie - výmeny vypálenej žiarovky.
02.07.2007 - PetoBa Čitatelia: 7288 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Cez Pečenský les k zabudnutej osade
Tento minivýlet začal tým, že som našiel vojenskú mapu Bratislavy a okolia z roku 1879, a tesne za dnešnou hranicou som objavil osadu „Griechenau“.Tak sme si povedali prečo sa tam nepozrieť? Nech aj Rakušáci vidia aké báječné stroje jazdia u nás.
01.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8461 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Po rokoch zraz v Košiciach - Čermeľský kvet 2007
Po viacerých rokoch sa v metropole východného slovenska znovu stretneme na motozraze.
28.06.2007 - Scarp Čitatelia: 3946 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka na Scooter Show 2007
Máš doma skúter a už ťa nebaví len to večné behanie po meste? Tak sa zúčastni 2. ročníka stretnutia malých motocyklov.
26.06.2007 - dodoKE Čitatelia: 11681 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Anglicka do Francúzskych Álp – 2006
Cestopis je pomerne rozsiahly. Je to skôr príbeh o našich pocitoch a zážitkoch. Jeho výpovedná hodnota nespočíva v opise miest. Na tento účel odporúčam prečítať Herghottov a Zezeho cestopis, ktoré ma inšpirovali.
22.06.2007 - satanokky Čitatelia: 6198 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Ako dopadla Hrdzavá kopačka 2007
Dňa 16.6.2007 sa konal turnaj v malom futbale pod názvom Hrdzavá kopačka 2007 na futbalovom ihrisku v obci Hnilčík. Kto tam nebol tak môže ľutovať a po prečítaní článku sa tešiť na ďalší ročník tohto turnaja.
19.06.2007 - superflanker Čitatelia: 8355 Strany: 3 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

1. stretnutie hriňovských holopupkárov
Ako sa to všetko začalo? S Jožom (2841dodo) sme pochodili viac zrazov, ale všade nám čosi chýbalo. Poväčšine to bolo všetko nejaké komerčné, masové, všeobecné a anonymné alebo selektované na partie. Výjazdy boli skôr demonštráciou sily ako výjazdmi s cieľom zajazdiť si spolu v peknom prostredí.
Predchádzajúce | 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!