Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 931 až 945 z cekového počtu: 1213.
03.10.2006 - BranoOHC Čitatelia: 13242 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Po vedľajších cestách II - Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko
Začalo sa to niekedy počas dlhých zimných večerov, keď sa v podvedomí človeka prejavovali motoabstinenčné príznaky a tak sa ich snažil zaháňať snorením na nete po rôznych cestopisoch a tak.
27.09.2006 - klasikaGS Čitatelia: 13011 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina - cesta na Krym a zpět očima Klasiky
5. 7. 2006, den první - v poledne se svěřujeme do mikročipů naší stařičké GPS a vyrážíme. Přes Zlín na přechod Střelná, odtud do Žiliny a nezvykle utrmácení kempujeme na břehu Liptovské Mary. Ujeli jsme pouhých 290 km. Je to ostuda. Stydíme se.
21.09.2006 - backo11 Čitatelia: 4263 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

61. FIM Rallye v Nemecku a Dánsku 2006
Zdravím všetkých motorkárov naklonených k mototuristike. V tomto roku sa konalo 61. FIM stretnutie v Berlíne, ktorého som sa zúčastnil. Ponúkam vám opis a zážitky, ktoré nás sprevádzali cestou...
18.09.2006 - dokhy Čitatelia: 7230 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Hory a more
Každý píše, že absolvoval Grossklockner. Bol som zvedavý.
14.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19142 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživo
Do tohto článku, ktorý sa nachádza aj na podstránke egypt.motoride.sk, budú až do ukončenia výpravy denne pribúdať fotky a krátke správy z našej cesty.
13.09.2006 - tref Čitatelia: 7568 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Dlhý čas čakania.... alebo ako sme si pojazdili
Traja statoční na cestách. A verte mi, odvaha nám teda vážne nechýbala.
11.09.2006 - ernesto Čitatelia: 13934 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzsko, Španielsko, Portugalsko
Rád by som sa s vami podelil o cestu, ktorú som absolvoval od 24. 6. do 12. 7. po Európe, počínajúc a končiac Bratislavou. Vzhľadom na to, že nie som nijaký slohár, bude to len v bodoch resp. budem písať len kade som prechádzal, je toho naozaj veľa, ale fotky vám asi budú príjemnejšie.
31.08.2006 - Hospoder Čitatelia: 17009 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jawa zraz 2006
Rozhodol som sa vám priblížiť zraz, ktorý nenájdete v žiadnom kalendári akcií, zraz len pre pozvaných, zraz ktorý organizujú šestnásťroční chlapci na starých jawkách. Hovorím o nelegálnom neoficiálnom Jawa zraze 2006.
20.08.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21525 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

5. stretnutie MotoRide-ákov alebo Motoride Tour 2006, Červený Kláštor
Jubilejný piaty ročník stretnutia MotoRide-ákov sa konal druhý augustový víkend 2006, tentoraz v nádhernom prostredí Pienin na severovýchode Slovenska. Počasie nám počas týždňa neprialo a nevyzeralo to veselo ani na víkend.
13.08.2006 - andy78 Čitatelia: 10559 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 16. - 28. 6. 2006
Dovolenka v Grécku (naša posádka: Andy78 + Michaela, Klingáč + Dada, JuroCBR + Milka, mama_tata Allain, Rišo + Miška, Lubeeenko), a keďže ja som sa veľmi do písania nemal, napísala to moja priateľka Miška.
08.08.2006 - MajoKE Čitatelia: 12601 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kyjev – plnohodnotný Európan a môj úlet doň
Článoček venujem všetkým Ukrajincom, s ktorými som sa rozprával a pomohli mi, okrem dvoch stríg, policajtom, ktorí prehliadli moje dopravné priestupky a chlapcom z prešovskej Yamahy.
01.08.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11892 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motorkári navštívili výnimočné deti
V piatok pribudol odkaz od FatBoy-a v rubrike výjazdy s prosbou o pomoc pri zorganizovaní moto programu pre výnimočné deti v letnom tábore v Lipovciach. Tento tábor usporiadalo občianske združenie Usmej sa na mňa. (www.usmejsanamna.sk)
01.08.2006 - tillit Čitatelia: 4538 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Viem čo sme robili minulé leto
Sondrideri na cestách, alebo ako neísť do Chorvátska.
31.07.2006 - Atman Čitatelia: 9737 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana
Alebo ako som to videl, cítil a čo som si pri tom myslel.
26.07.2006 - dokhy Čitatelia: 9866 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ostrov Krk
Plán bol jednoduchý - pojazdiť si po Chorvátsku. Realizácia už nebola taká jednoduchá, ale zvládli sme to. Honda Varadero 1000 a BMW R 1150 R.
Predchádzajúce | 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!