Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1081 až 1095 z cekového počtu: 1222.
01.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13019 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 7.časť
Dostávame sa do druhej tretiny príbehu. Európske Alpy, prvá púšť severnej Afriky aj preľudnená Káhira zostáva za chrbtami odvážnych cestovateľov, ktorí už blatníkmi svojich motocyklov pomaly otvárajú pomyselnú bránu tretieho kontinentu - Ázie....
01.02.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10602 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

1.motorkársky ples Free Brothers MC
Keďže je plesová sezóna už v plnom prúde, rozhodli sa emcéčkári z Prešova (rozumej MC) Free Brothers (Slobodní Bratia - aby pánom z Matice slovenskej vlasy na hlavách nevstávali) usporiadať svoj vlastný ples. A kedže zároveň chystali aj oslavu 5. roku svojej existencie, nič im nebránilo v ceste celú akciu zosnovať.
31.01.2005 - Jawka Čitatelia: 6769 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Výlet bez hraníc
I keď bola už jeseň, to sobotňajšie ráno sa skutočne vydarilo, poznáte to, jeden z tých posledných naozaj pekných dní, ktoré si len neradi nechávame utiecť. Slniečko príjemne hrialo a ja som mala strašnú chuť sa povoziť.
31.01.2005 - janoxl Čitatelia: 11266 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Liptovská otočka
Ako býva u nás zvykom, všetky cesty plánujeme na kofole v Slovnafte. Nebolo tomu inak ani teraz. V nedeľu po GP, sme si dali zraz opäť tu a začali plánovať. Padol návrh na nami už prebádaný a toľko ospevovaný Hohe Wand v Rakúsku. OK, zavolal som aj Ančovi, jasné ideme.
28.01.2005 - Vojticek Čitatelia: 11721 Strany: 12 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Portugalsko 2004
Nápad vydať sa na túto cestu začal vznikať niekedy začiatkom roka 2004. Vyzeralo to na prvý pohľad celkom jednoducho. Zbalíme niečo na cestu, za dva – tri dni dôjdeme za sesterkou do Lisabonu, tam týždeň povegetujeme a vrátime sa späť.
24.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13506 [Mototuristika - Afrika - Moto-akcia]

Na mopedu k beduínům – 6.časť
Malé mašinky nás už presvedčili o svojej húževnatosti a odvahe. Dokážu však presvedčiť aj úradníkov egyptskej polície a získať vytúžene povolenie pre vstup do púšti Sinaja? Uvidíme....
19.01.2005 - Francuz Čitatelia: 20735 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 2004
Blížil sa koniec leta a už som myslel, že sa na motorke nikde nedostanem, keď sa mi v kalendári zrazu objavilo 6 dní voľna. Voľba padla na rýchlu otočku do Grécka, kde v tej dobe dovolenkovala moja exmanželka aj s našou dcérou.
17.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12587 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 5.časť
Možná sa vám zdalo, že sa v poslednom pokračovaní dej nejako zastavil a naši traja hrdinovia sa viac venujú pamiatkam a mladučkej Denise ako ceste a motorkám. Lenže zdanie klame. Dnes už na nich a na vás čaká prvé stretnutie s horúcou púšťou....
11.01.2005 - Francuz Čitatelia: 20672 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2004
Kam sa vyberiem na tohtoročnú dovolenku, som mal jasné už dávno. Základ malo tvoriť Rumunsko a ďalej pokračovať cez Moldavsko na ukrajinský Krym. No, ale čo človek mieni, osud mení...
10.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 14405 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 4.časť
Alpy sú definitívne za nami a pod kolesami vreckových motocyklov ubieha Padska nížina. Každý, kto niekedy jazdil po dokonalých talianskych diaľniciach vie, že nudu z rovinatých úsekov je nutné zahnať vo víre rušných miest. A bolo by hriechom netúlať sa ich uličkami. Veď 60% svetového kultúrneho dedičstva sa nachádza práve v Taliansku...
30.12.2004 - pallika777 Čitatelia: 11218 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Potulky severným Maďarskom
Výletík pod krycím názvom „Potulky severným Maďarskom“ sme nijako zvlášť neplánovali. Návrh padol z dodoKE-ovej strany, že nás bude sprevádzať severnou časťou Maďarska. Dohodli sme sa telefonicky a o 11:00 sme sa pomaly zbierali na čerpacej stanici pri hraniciach s Maďarskom.
08.12.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 175693 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Ako prežiť na cestách bez ujmy na zdraví
Určite je mnoho skúsenejších než ja, ale nič nepíšu. Tak sa vám pokúsim priblížiť, ako s Gabikou prežívame dlhé kilometre od domova.
06.12.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15048 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Košická Mikulášska jazda 2004
V nedeľu 5.5.2004 sme aj na východe „prelomili ľady“ a pokúsili sme sa o nultý ročník Mikulášskej jazdy v Košiciach. Ako to celé dopadlo sa dozviete z nasledujúcich riadkov...
16.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13863 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

2x Jesenná Úhorná
Pôvodne sa tento článok mal volať Potulky po severnom Maďarsku 2. 2 preto, lebo po severnom Maďarsku sme sa už túto sezónu túlali a na článku sa už pracuje (však pallika :-)) ) Nakoniec však z Maďarska nič nebolo a ostali sme "len" na rodnej hrude.
16.11.2004 - Pilgrim Čitatelia: 8244 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Spoveď motorkára a farby jesene
Slnko nám dalo ešte jednu šancu. Asi poslednú v tomto roku. Preto bezcieľne jazdím krajinou a sfarbená jeseň mi otvára srdce
Predchádzajúce | 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!