Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1186 až 1200 z cekového počtu: 1214.
30.04.2002 - Hektor Čitatelia: 16485 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - motorkárske eldorádo
Leto, čas dovoleniek, sa blíži a mnohí z nás mototuristov sa rozhoduje kam vyraziť túto sezónu. Pevne verím, že Vás môj (náš) príspevok inšpiruje natoľko, že neodoláte a vydáte sa smer juhovýchod - Rumunsko.
11.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 107763 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Gejzír Herľany - unikát v Európe
28 km východne od Košíc sa nachádza studený gejzír, ktorý je európskou raritou. Podobné gejzíry sú len na Islande. Bol objavený v roku 1870, keď sa správa kúpeľov v Herľanoch rozhodla hľadat výdatnejšie zdroje minerálnej vody. Bol aktivovaný umelo, vrtom hlbokým 404,5 metra.
02.04.2002 - Hektor Čitatelia: 15157 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Horný Šariš - Pieniny
Tip na výlet v okolí Bardejova. Stará Ľubovňa, Ľubovniansky hrad,
Levoča, Spiš...
13.03.2002 - Hektor Čitatelia: 16715 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Liptov - Orava
Perfektný výlet v okolí Liptovského Mikuláša. Preveziete sa cez Západné Tatry - Roháče, na Oravu, popod Oravský Hrad až do Nízkych Tatier...
10.03.2002 - Hektor Čitatelia: 16529 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Kysuce - Strážovské vrchy
Nádherný motovýlet v okolí Martina. Dá sa toho za jeden deň stihnúť viac ?
08.03.2002 - Hektor Čitatelia: 10649 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Gemer
Tip na výlet na východnom Slovensku.
01.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16079 Strany: 5 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Slovensko 2001
Tak ako asi vacšina nadšencov mototuristiky aj ja som sa rozhodol absolvovať svoj moto-debut v relatívnom bezpečí domoviny. Toto rozhodnutie bolo podporené aj nižším finančným rozpočtom po kúpe novej motorky...
10.01.2002 - Zeno Čitatelia: 13102 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motodovolenka v Grécku 2001
Dovolenku do Grécka sme mali v pláne už od minulého roka, kedy sme boli s Peťom v Chorvátsku. Jej termín sme určili na september, kvôli počasiu, ktoré je tam v tejto dobe omnoho príjemnejšie, ako uprostred leta a samozrejme kvôli nezanedbateľnému cenovému rozdielu. Pre mňa a moju manželku to mala byť satisfakcia za nepodarenú cestu do Estónska.
27.12.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39842 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

Ako si vybrať prenosný plynový varič
Do kempovej výstroje nejedného mototuristu patrí aj prenosný plynový
varič. Ak sa aj vy chystáte doplniť svoju výstroj o tohto malého
pomocníka prinášame Vám článok, ktorý by Vám mohol pomôcť zorientovať
sa v širokej ponuke varičov na našom trhu.
13.11.2001 - Aurel Čitatelia: 11989 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Červený Kameň, Pezinská Baba a Malacky, rozlúčka so sezónou 2001
Vynukajúca oddychová trasa v okolí Bratislavy. My sme ju absolvovali ako posledný
výjazd v sezóne 2001. Boli sme pozrieť Červený Kameň a odtiaľ naspať
cez Pezinskú Babu a Malacky.
26.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13287 Strany: 5 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Záver mototuristickej sezóny by MotorideEastSideClub (uzatváranie ciest po vychodňarsky :-)
Prišiel október, s ním aj jeseň a záver motocyklovej sezóny. Ako každý motorkár aj my sme sa rozhodli pre dôstojnú rozlúčku s touto sezónou, ktorá bola pre nás niečím zvláštna. Awia totiž vymenil Simsona za Kawu a ja som si konečne kúpil motorku.
17.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7926 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Môj prvý výlet alebo Tenkrát poprvé :-))
Keďže som ešte so svojim Trhačom nebol na žiadnej ďalekej ceste rozhodol som sa pre rázny krok. V strede týždňa som si vzal deň dovolenky a vyrazil som smer Vysoké Tatry.
26.09.2001 - Keso Čitatelia: 6338 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Redbull Get On Top 2001
Úplne nezávislý pohlad na akciu Redbull Get On Top. Žiadne faktické informácie v tomto príspevku nenájdete, lebo som si nerobil poznámky a vôbec som neplánoval písať z nej reportáž.
20.09.2001 - inferno Čitatelia: 4740 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Margitka s Ilonou
7.9.2001: Štartujem z PD pomaly sa prebublávam cez brutálne preplnené cesty na zraz v kempe Margita Ilona. Srdce poskakuje radosťou, starosti odvial vietor...
02.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12205 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Motozraz Kováčová pri Zvolene 1.9.2001
Tento víkend sa konal vo Zvolene jeden z posledných zrazov túto sezónu.
Miestom kanania bol známy kemping v Kováčovej pri Zvolene. Keďže mi to z
časových dôvodov nevyšlo, nemohol som sa ho zúčastniť kompletne
(od piatku do nedele), ale nenechal som si ujsť príležitosť pozrieť sa
tam aspoň v sobotu.
Predchádzajúce | 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!