Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1315 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32196
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18774)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13422)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 7591 až 7605 z cekového počtu: 8736.

07.11.2006 - fatak1 Čitatelia: 21358 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja Praga ED 250, r. v. 2002

Endurko Praga 250...

 

03.11.2006 - bohur Čitatelia: 33146 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Mladé telo, staré srdce – Yamaha TT600R 2001

V mojich životných hodnotách sa odmalička bilo dobrodružstvo so zdravím o tretie miesto.
Po rozpačitých začiatkoch na XT600 som mal jasno - cesta = nuda. A tak sa naše cesty rozišli. Yamaha si však moje srdce získala. Mýtus o nezničitelnosti neklamal a tak som sa rozhodol pre TéTéRu.

 

01.11.2006 - zeze Čitatelia: 13722 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Dolomity a Friaul 2005 - tip na predĺžený víkend

Stalo sa chvalabohu tradíciou, že ak to počasie a čas len trochu dovolia, začiatkom septembra si spolu s mojími drahými priateľmi dožičíme nejakú tú alpskú radovánku. Spravidla vždy niečo kratšie, časovo i finančne nenáročné, ale zas je podmienkou, aby sme z tej krásy mohli žiť nastávajúcich niekoľko mesiacov motocelibátu. Je to síce akoby stále o tom istom, to uznávam, ale akosi mi to stále stačí ku šťastiu.

 

01.11.2006 - SONKA1709 Čitatelia: 14224 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Vyskúšajte Yuki

Hodnotenie mojej výhernej motorky - Yuki Vista 250 Soft

 

01.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11842 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test motocyklového Bluetooth handsfree Cardo Scala Rider

Dnes, keď je telefonovanie neoddeliteľnou súčasťou našich životov, poteší akákoľvek drobnosť, ktorá oslobodí ruky od držania telefónu. Najmä v premávke je to uľahčujúca a v podstate jediná legálna záležitosť.

 

31.10.2006 - tomxx Čitatelia: 11955 [Šport - Enduro]

-

Mrotivo cup Skýcov 2006

Už tradične po poslednom oficiálnom závode sezóny nasleduje Mrotivo cup v Skýcove. Mnohí možno nevedia, ale Mrotivo je názov domáceho páleného, ktorého dúšok si musia všetci jazdci pred štartom vypiť. Nikto z jazdcov to s Mrotivom neprehnal, ale jeden pán to zrejme neodhadol a potom ostatných obšťastňoval svojou prítomnosťou. Ale nie o tom som chcel...

 

31.10.2006 - Pepi Čitatelia: 24555 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki ZR-7 r. v. 2001 – nenápadná nahá kráska

Nekomplikované tvary, vynovený motor z legendárneho Zephyra, skrátka klasický naháč do
pohody i nepohody... To je Kawasaki ZR-7, moja prvá motorka.

 

30.10.2006 - MajoKE Čitatelia: 9647 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Výlet bez múch a bez pozdravu

Prídem medzi 10 chlapov a poviem: „Šukám Tomáša.“ Oni povedia: „Odkiaľ si:“ Moja odpoveď: „ Z Košíc“. Hmm: „To je pekné mesto, boli sme tam v bordeli.“

 

26.10.2006 - Pilgrim Čitatelia: 18124 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Karpatská odysea, alebo cesta vytiahnutá z koša

Tam v Sedmihradech čas dosud líně míjí za dlouhých uherských měsíců a o půlnoci nevidíš z hor jediné lidské světlo, jen černé lesy a nekonečné pláně... A přece se vždycky vyspíš a ani hlady nezahyneš. Na kterou stranu půjdeš? Můžeš jít kamkoli, jsi svobodný. (Miroslav Nevrlý: Karpatské hry)

 

25.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8667 [Šport - Šesťdňová]

-

SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006

Na základe rozhodnutia Medzinárodnej motocyklovej federácie FIM sa tohtoročný 81. ročník šesťdňovej motocyklovej súťaže (I.S.D.E 2006), ktorá je neraz nazývaná i motocyklovou olympiádou, uskutoční v dňoch 14. - 19. novembra 2006 na Novom Zélande – Lake Taupo.

 

25.10.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 39227 [Testy a predstavenia - Test]

-

Adamsmoto Jin Lun JL 250-5 - mestský cruiser

V poslednom období sa na slovenskom motocyklovom trhu objavilo niekoľko ázijských výrobcov, ktorých sortiment tvorí celá škála skútrov, motocyklov a štvorkoliek. V motorkárskej obci sa šíri názor, že sú to „hračkárske“ motocykle, a tak sme neváhali a pozreli sa na jednu z tých „hračiek“ bližšie.

 

23.10.2006 - Marekxxx Čitatelia: 23638 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Bosna – Čierna hora – Kosovo – Macedónsko – Albánsko – Korfu

Cestu do zasľúbených krajín sme urobili čo najkratšou trasou dole s pár zastávkami, aby sme už druhú noc spali pri meste Mostar. Kladiem si obvyklú otázku: Prečo?

 

23.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12535 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Novinky Honda pre rok 2007

Japonská Honda ako prvá informovala o novinkách na nasledujúcu sezónu. O niektorých modeloch však pomlčala a počkala až do začiatku októbra...

 

20.10.2006 - MaAT Čitatelia: 9423 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Jesenné potulky Fischbacherskými Alpami

Nemám vo zvyku písať o každom motovýlete, ale... Veď posúď sám. Možno vás inšpirujem na výjazd ešte túto sezónu.

 

20.10.2006 - janoxl Čitatelia: 22035 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moje Varadero, r. v. 2004

Keď som si kúpil v 2004 voňavučkú funglovku, myslel som, že som v siedmom nebi. Nie že by Africa bola zlá motorka, ale toto bolo niečo viac.

 

| 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 |

yamaha Tenere

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »