Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 775 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32597
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18977)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13620)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 7726 až 7740 z cekového počtu: 8794.

15.08.2006 - Hospoder Čitatelia: 29683 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yuki 125 SM

Motorka vhodná pre 16-ročných alebo začiatočníkov. Nie je malá ani veľká, drahá ani lacná, slabá ani silná, skrátka Yuki 125 SM.

 

13.08.2006 - andy78 Čitatelia: 10681 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grécko 16. - 28. 6. 2006

Dovolenka v Grécku (naša posádka: Andy78 + Michaela, Klingáč + Dada, JuroCBR + Milka, mama_tata Allain, Rišo + Miška, Lubeeenko), a keďže ja som sa veľmi do písania nemal, napísala to moja priateľka Miška.

 

10.08.2006 - tahitan Čitatelia: 5753 [Šport - Trial]

-

MM SR a Poľska v Triale Bardejov 2006

Historicky prvé preteky Majstrovstiev Slovenska a Poľska v triale, započítavané aj do seriálu MACEC (Medzinárodné majstrovstvá východoeurópskych krajín) konané v Bardejove sú za nami.

 

09.08.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5307 [Šport - Cestné Motocykle]

-

UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006

Počas uplynulého víkendu sa konal piaty závod UEM AA 2006 na okruhu v Moste. O ďalšie majstrovské body do tohto šampionátu sa bojovalo v 6 triedach, medzi ktoré patrí aj 125SP.

 

08.08.2006 - MajoKE Čitatelia: 12901 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Kyjev – plnohodnotný Európan a môj úlet doň

Článoček venujem všetkým Ukrajincom, s ktorými som sa rozprával a pomohli mi, okrem dvoch stríg, policajtom, ktorí prehliadli moje dopravné priestupky a chlapcom z prešovskej Yamahy.

 

07.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 44125 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda NT 700 V Deauville

Modernizovanú Deauvillku Honda rozbalila ako novinku na tento rok. Treba uznať, že bolo načase, lebo stará verzia už nedržala krok s dobou.

 

04.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 10328 [Novinky - Pozvánka]

-

Crazy Moto Show 2006 Honda bike day 6

12. 08. 2006 (sobota v čase 09.00 - 17.30 h), Letisko Žilina - Dolný Hričov, súťaž o kaskadéra roka, preteky MINIBIKE – AMATÉRI

 

03.08.2006 - Diger Čitatelia: 13493 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Keď prvá mašina je CBR

Je to len pár mesiacov od vtedy, čo som sa ráno zobudil, respektíve doprevaľoval na posteli od nedočkavosti a uvedomil si, že dnes mi bude moja láska parkovať v garáži.

 

03.08.2006 - vadim Čitatelia: 66658 [Technika - Dobré Rady]

-

Kategórie motocyklov, 2. časť: rozdelenie motocyklov - cestné enduro

Motocykle typu enduro boli pôvodne určené do zmiešaného terénu. To znamená, že svojou konštrukciou mali zabezpečovať dobrú priechodnosť v teréne a zároveň sa snažili aj o jazdu na bežných cestách. Ich konštrukcia - vzduchom chladený jednovalec, im mala zabezpečiť nízku hmotnosť, nenáročnosť na údržbu a úspešnú prevádzku aj v ťažkých podmienkach.

 

02.08.2006 - Mishko Čitatelia: 62258 Strany: 2 [História]

-

Najlepšie motorky všetkých čias

Produkčný team Discovery Channel v roku 2005 natočil jeden diel relácie s názvom „Greatest Ever“ venovaný najlepším motocyklom všetkých čias.

 

01.08.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 12062 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Motorkári navštívili výnimočné deti

V piatok pribudol odkaz od FatBoy-a v rubrike výjazdy s prosbou o pomoc pri zorganizovaní moto programu pre výnimočné deti v letnom tábore v Lipovciach. Tento tábor usporiadalo občianske združenie Usmej sa na mňa. (www.usmejsanamna.sk)

 

01.08.2006 - tillit Čitatelia: 4607 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Viem čo sme robili minulé leto

Sondrideri na cestách, alebo ako neísť do Chorvátska.

 

31.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12076 [Novinky - Pozvánka]

-

Aké bude 5. stretnutie MotoRide-ákov?

Jubilejné piate stretnutie priaznivcov tejto stránky sa uskutoční počas druhého augustového víkendu v jednom z najkrajších kútov Slovenska – v Pieninách.

 

31.07.2006 - Atman Čitatelia: 9842 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana

Alebo ako som to videl, cítil a čo som si pri tom myslel.

 

27.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 10610 [Novinky - Pozvánka]

-

Mimoriadna darovačka krvi – pomôžme policajtom

Vo štvrtok 20. 7. mali v Pezinku-Grinave nehodu tí, pre ktorých boli výjazdy k nehodám každodenným chlebíčkom. Policajti z oddelenia Bratislava – okolie sa dostali do stretu s nákladnou Tatrou, ich auto začalo horieť a utrpeli vážne popáleniny. Potrebujú krv, podajme im pomocnú ruku!

 

| 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »