Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8161 až 8175 z cekového počtu: 8736.
10.09.2004 - madmax Čitatelia: 12425 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki INAZUMA1200
Tak, ako povedal LUKY, už som dozrel a zmenil som stroj.
03.09.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13211 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu
Mám rád ten večer, keď pripravujem mašinu na nasledujúci deň. Ten deň D keď vyrážam niekam na cesty, na dovolenku, na zraz alebo len tak na víkend. Tento večer bol však trochu iný...
03.09.2004 - DrTic Čitatelia: 22834 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť na cestách: Skupinová jazda
Nechcem vám tu trepať jjaroviny, ako a kde máte jazdiť, ale zdalo sa mi zmysluplné pripraviť zopár užitočných a v praxi odskúšaných zásad skupinovej jazdy. Sám som čerpal aj z rád iných a veru zišli sa mi. Dúfam, že pomôžu aj vám.
02.09.2004 - Cement Čitatelia: 44863 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA Africa Twin XRV 750
...a teraz legenda turistiky nie len africkej: AFRICA TWIN
02.09.2004 - Lubika Čitatelia: 6287 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Maďarský zraz-North Side MC
Po nekonečných dohadoch o aký zraz vlastne ide, som v sobotu (24. 07) vyrazila smerom na Štúrovo. Prechod cez hranice bol samozrejme bezproblémový, horšie bolo nájsť miesto činu.
30.08.2004 - orisek Čitatelia: 22110 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki EN 500
V marci 2004 som sa konečne rozhodol pre zmenu motorky. Predal som JAWU 350/639 a začal som sa obzerať po inzerátoch až som narazil na Kawasaki EN 500.
30.08.2004 - riskant Čitatelia: 14531 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Letný Japan Moto Výlet
Pred pár dňami sme absolvovali vcelku pekný výlet po slovenských cestách – necestách.
Ešte pred jazdou náročné, sa mi zdalo už len zosúladenie použitých motoriek, veď posúďte sami: Pipo a Kawasaki GPZ 500S, Andy so Sisou a Yamaha SZR 660, Dano s Evičkou a Suzuki Marauder 800, malý Samko so Simonkou a Honda F6C a moja Yamaha TDM 850. Z dôvodu značného množstva stanov a príslušenstva nás doprevádzal aj Jofi a Ford Mondeo 4x4.
27.08.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9311 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

4. medzinárodná výstava motocyklov, skútrov, príslušenstva a akčných ukážok
Na ploche 120 000 m2 sa opäť predstaví viac ako tisíc vystavovateľov z 38 krajín.
27.08.2004 - Cendina Čitatelia: 8649 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Tenkrát poprvé... aneb Jak bylo na Mosteckém okruhu
Každej má asi v paměti vzpomínku na nějakého toho holobrádka s barevnou kombinézou připomínající pouťovou atrakci na den dětí ve vaší vesnici, ohoblovaný slidery, ohoblovaný stupačky, ohoblovanou palici a v zádu na týle vystříhaný znak svojí motorky.
26.08.2004 - Peter2 Čitatelia: 21748 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZR1000 exup
konečne po rokoch ...
23.08.2004 - dodoKE Čitatelia: 16301 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004
Ťažko dať názov článku, lebo charakterizovať tento výlet jedným názvom je nemožné. Tak si skúste vybrať: lajno tour, jama tour, štvorprúdovka tour, zoo tour, contrast land tour...
23.08.2004 - maato Čitatelia: 16642 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak to je moja nová kráska - CAGIVA MITO
CAGIVA MITO 125cm3, r.v.91
19.08.2004 - Cendina Čitatelia: 21625 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová
No prostě ráno vstanu a sednu na motorku. Normální standardní situace. Co na tom že je pátek, že mám dovolenou, že se strašně těším a že mě čekají 3 fantastický dny. Jasně. Pohoda.
19.08.2004 - DrTic Čitatelia: 19356 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

BALKANTOUR 2004 Časť druhá: Bulharsko – Turecko – Ázia – Grécko – Srbsko – Maďarsko – Slovensko 2 322 Km.
Druhá časť nášho letného putovania po Balkáne. Nečakajte tu prosím profesionálne písaný cestopis, ale humorne ladený príbeh o našej expedícii.
Predchádzajúce | 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!