Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8266 až 8280 z cekového počtu: 8736.
24.03.2004 - Joker Čitatelia: 6088 [Novinky]
Trocha §§§. Žiaľ neoverené...
Dostal som dnes jeden mail, a tak sa chcem on podeliť s ostatnými. Neviem čo je na tom pravdy a tak by som uvítal nejakú tú diskusiu.
23.03.2004 - Vadim Čitatelia: 49411 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 2.časť: Nauč sa jej rozumieť
V prvej časti môjho seriálu som sa ti snažil poradiť, ako si vybrať motorku, s ktorou by si mohol byť spokojný. Teraz, keď už máš svojho miláčika doma, tak sa s ním zoznám. Ak si to neurobil ešte pred kúpou, tak to skús teraz.
23.03.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6995 [Technika - Dobré Rady]
180 km v sedle ako spolujazdec (alebo ako sa cíti ľadviňák)
V sobotu síce nebolo najideálnejšie počasie, ale jazdiť sa dalo. A tak sa pár motorkárov z Košíc a okolia rozhodlo trochu prevetrať mašiny. Keďže som toho času bez moto, rozhodol som sa skúsiť to ako spolujazdec.
20.03.2004 - Mishko Čitatelia: 10671 Strany: 3 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

BIKE WEEK 2004, Daytona Beach, Florida
Priznám sa, pri slovných spojeniach ako „Najväčší na svete“ som vždy skeptický, najmä ak podobné tvrdenie pochádza od američanov. Je totiž úplne normálne – teda samozrejme iba v amerike - ak si miestne obyvateľstvo neustále zamieňa pojmy „Svet“ a „USA“, pretože ho k tomu systematicky vychovávajú už od malička.
19.03.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 56063 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skúsenosti s Hondou CB 500 ’96
Nákupy, prepletanie po meste, cestovanie, dlhé trate, klopenie z kolena na koleno, tejto motorke nič z toho nie je cudzie... alebo za málo peňazí veľa muziky.
19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 22845 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA YZF750R
Moja Yamaha YZF 750 R, ročník 1995, vynikajúci stroj, absolutne bezporuchový. Trošku ťažkopádne na každodenné použitie do práce, ale výborné na víkendové vozítkovanie.
19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 9099 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Demänovská dolina
17.máj 2002
Trasa: L. Sliače – Part. Ľupča – Lipt. Mikuláš – Demänová – Jasná (a späť)
Spotreba: 6,5 l
Vzdialenosť: 90 km
Motocykel: Kawasaki GPZ500S
14.03.2004 - majkro Čitatelia: 8890 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

IMOT 2004 Mníchov
Zopár fotiek z výstavy IMOT 2004 v Mníchove
14.03.2004 - demo Čitatelia: 37279 [Technika - Dobré Rady]

Leštenie Hliníka
Tip ako leštiť hliník, chróm, plexi...
14.03.2004 - Vadim Čitatelia: 14772 Strany: 8 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Iná Amerika, iný svet
Chcel som vidieť Ameriku. Tú Ameriku, ktorá určuje, aké filmy pôjdu v kinách celého sveta. Tú, ktorá nám oznámi, kde je nejaký ten diktátor navyše, kde sa bude hrať aká muzika, čo budeme fajčiť a ktorá whiskey a Cola má image a ktorá nemá...
13.03.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8526 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Košičania otvorili sezónu
Tohto roku sa zime nejako nechcelo odísť a tak sa tento víkend Košičania rozhodli, že ju presvedčia...
11.03.2004 - Vadim Čitatelia: 10627 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
ELEFANTENTREFFEN 2002
Milí moji motorajďáci. Zazdalo sa mi, že vás zaujíma, čo sa to vlastne deje každý rok na prelome januára a februára v Bavorskom lese. Keďže reportáž z tohtoročného Elefantu už asi na Motoride neuvidíte a printové média všetci nečítate, tak som sa nechal jedným „tajným združením“ inšpirovať a ponúkam vám moju reportáž spred dvoch rokov, ktorá bola uverejnená v Motomagazíne č.2/2002.
11.03.2004 - Zeno Čitatelia: 14177 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tunis 2003, cieľ Sahara
Ja som vedel, že do tej krčmy nemám chodiť, odjakživa mi to doma vštepovali, ale ja nie. Po zime strávenej nad mapou Európy a blízkeho okolia to tam ani inak dopadnúť nemohlo. Zimný absťák preliaty niekoľkými pivami nad Pepovými fotkami z Tunisu viedol k jednoznačnému záveru, kam pôjdeme....
11.03.2004 - mike Čitatelia: 24919 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Marauder GZ 125.
Moje malé lietadlo.
11.03.2004 - weisskraft Čitatelia: 8072 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja krásavica... Pannónia 250
Tak toto je moja krásavica... Pannónia 250
Predchádzajúce | 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!