Anketa:
WSBK 2007 – 5 – Holandsko, Assen, 29.4.2007  Toseland a Sofuoglu na ceste za titulmi
ZdieľaťPridané: 08.05.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3589 [Šport - SuperBike]
Piatou zástavkou pokračoval za slnečného počasia šampionát WSBK v holandskom Assene.
![]() |
Mapa okruhu Assen |
Superbike
Superpole si časom 1.38.603 vybojoval James Toseland na Honde CBR1000RR, za ním stáli jazdci Lorenzo Lanzi a Troy Bayliss na Ducati 999. Česká republika mala v Assene dvojnásobné zastúpenie, Jakub Smrž štartoval z dvanásteho miesta a Marek Svoboda z miesta dvadsiateho.
Jazda 1
Štart sa najlepšie podaril Toselandovi, ktorý si ihneď začal vytvárať náskok pred Biaggim a Baylisom. Tento odstup si udržal však len niekoľko kôl, neskôr bol predbehnutý Hagom, ktorý štartoval až z pätnásteho miesta a aj Xausom, ktorému sa začína poslednou dobou dariť. V siedmom kole sa dostal na prvé miesto práve Ruben Xaus, ktorý spolu s „Nitro“ Nori Hagom predvádzali pekné súboje. Max Biaggi postupom preteku klesol na siedme miesto. James Toseland so svojou pozíciou spokojný nebol, prepracoval sa späť do vedenia, za ním si striedali pozície Bayliss s Hagom, neskôr sa pridal aj Troy Corser. Jakub Smrž jazdil na mieste dvanástom. Smolné bolo pre Corsera 23. kolo, v ktorom padol z tretieho miesta. Konečné poradie akým prešli jazdci cieľom bolo nasledovné: James Toseland, Noriyuki Haga a Ruben Xaus. Jakub Smrž skončil nakoniec jedenásty a Marek Svoboda získal jeden bod za miesto pätnáste.
![]() |
James Toseland |
Jazda 2
Do druhej jazdy najlepšie odštartoval Biaggi, avšak po šmyku v jednej zo zákrut sa prepadol jazdeckým poľom. Prvým kolom už prechádzal ako prvý Toseland, za ním Bayliss a Lanzi. O kolo neskôr prekročil Ruben Xaus hranicu priľnavosti pneumatík svojej Ducati a spolu s ňou sa ocitol na zemi. Výborne jazdil Haga, znovu sa prepracoval z 15. štartovej pozície dopredu, v deviatom kole dokonca až do vedenia, no v 11. kole musel žiaľ kvôli technickej závade preteky ukončiť. Poradie na čele bolo Bayliss, Toseland a Biaggi. Posledné tri kolá predviedli prví dvaja jazdci neskutočné súboje, víťazstvo sa tentoraz ušlo Baylissovi pred Toselandom a Biaggim. Jakub Smrž skončil na peknom deviatom mieste, Marek Svoboda si pripočítal ďalší bod za 15. miesto.
![]() |
Troy Bayliss |
Prvá päťka po piatych pretekoch bodovo:
- 1. Toseland 196 b
- 2. Biaggi 164 b
- 3. Haga 144 b
- 4. Bayliss 128 b
- 5. Corser 114 b
Supersport
Kvalifikácia
Po zdravotných problémoch sa do pretekov vrátil Francúz Sebastien Charpentier, ktorý sa postavil na štart na druhé miesto, za svojho tímového kolegu Kenana Sofuoglu, ktorý si zaistil poleposition časom 1.41.144. Obaja títo jazdci jazdia na motocykloch Honda CBR600RR 2007. Tretí najlepší kvalifikačný čas dosiahol Broc Parkes na Yamahe, štvrtý bol Fabien Foret na Kawasaki. Tomáš Mikšovský z českého tímu Intermoto štartoval z 33. miesta.
Pretek
Kenan Sofuoglu, suverén tejto sezóny vyhral aj na takmer domácej trati, keďže tím Hannspree Ten Kate Honda má základňu práve v Holandsku. Druhý prešiel cieľom Andrew Pitt na motocykli Honda, ktorý je v súčasnosti tretím jazdcom vyššie spomínaného tímu. Tretie miesto obsadil Francúz Fabien Foret. Sebastienovi Charpentierovi sa ušla „až“ šiesta pozícia, Mikšovský dorazil na mieste 26.
![]() |
Kenan Sofuoglu |
Prvá päťka po piatych pretekoch bodovo:
- 1. Sofuoglu 120 b
- 2. Foret 67 b
- 3. Fujiwara 43 b
- 4. Pitt 40 b
- 5. Harms 39 b
Ďalšia zastávka bude v talianskej Monze, a to 13. mája.
Pridané: 08.05.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- WSBK 2007 – 4 – Španielsko, Valencia, 15.4.2007 Xaus, Toseland a Sofuoglu - Brambo
- WSBK – 2 – Austrália, Phillip Island, 4. 3. 2007 - Bayliss, Toseland a Foret - Brambo
- WSBK 2007 – 9 – Česká republika, Brno, 22. 7. 2007 V Brne úspešní Toseland, Biaggi a Sofuoglu - Brambo
- WSBK 2007 – 10 – Anglicko, Brands Hatch, 5. 8. 2007 Sofuoglu majster sveta! Toseland prvé double - Brambo
- WSBK – 1 – Katar, 24. 2. 2007, Max Biaggi – Veni, vidi, vici - Brambo
- WSBK 2007 – 3 – Anglicko, Donington, 1. 4. 2007 - Brambo
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!