Anketa:
Tunis 2003, cieľ Sahara 2/5
ZdieľaťPridané: 11.03.2004 Autor: Zeno
Čitatelia: 13199 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Anestézia fungovala vynikajúco, takže som sa výborne vyspal. Ráno sme v rámci prevencie odignorovali prichystané raňajky a vyrazili, tentoraz bez dažďa. Dnešným cieľom bola stolová hora Jugurtha na alžírsko - tuniských hraniciach. Krajina bola ešte stále plná vegetácie, ale tá sýta zeleň čo nás sprevádzala včera, zmizla. Po počiatočných problémoch s orientáciou v meste LE KEF sme konečne našli smer k alžírskym hraniciam. Po prekročení rieky O. Mellegue sme mali nájsť podľa mapy odbočku doľava, ktorá by nás popri hranici mala doviesť až k hore. Miesto toho sme našli skupinku policajtov, ktorí sú síce milí, ale rozhodnutí nepustiť nás ďalej. Vraj tam je už len „enemy algerie“. Takže sme sa vrátili a obkľukou po hlavných cestách dorazili do dediny Kalaat pod horou Jughurta. Dedina bola plná vojenských áut a turistov tu zrejme nemajú každý deň. Ale proti našej prítomnosti nikto nič nemal, pumpár bol dokonca nadšený, keď sme sa rozhodli natankovať. Rozobral celý stojan prstom vynuloval počítadlo a mohlo sa začať tankovať. Keď som mal plnú, tak prstom znova nahodil cenu.....
Tankovací high tech |
Hora vyzerala ako z románu Stratený svet od Doyla a aj cesta k nej vedúca do kopca vyšliapaná len oslami, ktorým zjavne kamene vo veľkosti päste nevadili, čo sa však o plne naloženom „varane“ povedať nedá. Skalné steny 1250 m vysokej hory sú po všetkých stranách takmer kolmé a hore sa dá dostať len schodiskom vytesaným do skál. Je to riadne namáhavé, hlavne keď musíte ako Ondro vláčiť so sebou svojich 100 kilov a je z nej fantastický výhľad. Teda aspoň chalani tak hovorili, pretože ja blbec lenivý som zostal dole a keď už som sa rozhodol ich nasledovať, tak sa pri nás zastavili policajti a vysvetlili nám, že sme v „military area“ a musíme ju v ich sprievode opustiť.
Eskortovali nás asi 30 km do Kalaa Djerda. Odtiaľ sme už len hlavnými ťahmi smerovali na juh a k večeru dorazili do Gafsy. Kemp tu nebol a po hodinovom blúdení a hľadaní sme sa rozhodli využiť hotel. Ako najlepší sa nám samozrejme zdal ten, v ktorom nám dali motorky do dvora. A aj keď sme si už na miestne štandardy začali zvykať, predsa len to chce kus otrlosti vysporiadať sa s prašivou izbou, zasratým postielaním, plnými popolníkmi a obrovským smradom, s ktorým si dnes neporadili ani Ondrove čižmy.
Policajná eskorta |
Ráno sme vyrazili plní očakávaní. Dnes nás už čakala vyprahnutá hornatá krajina a horské oázy. Vyrazili sme na Metaloui, kde sme išli pozrieť kaňon Georges de ľ O. Seldja - podľa sprievodcu 150 m hlboká a 12 km dlhá roklina. Cez tento kaňon vedie salónna železnica a jazda trvá tri hodiny. Toľko času sme tu stráviť nechceli a rozhodli sme sa tam dostať na motorkách. Narazili sme však na miestneho arabského podnikateľa, ktorý si vypýtal za vstup, za sprievodcovstvo, za stráženie motoriek, za čaj, čo sme nechceli a na záver od Ondra vyžobral tik-taky. Keď sme mu namastili vrecká a on odišiel blažene míňať svoj bežne mesačný zárobok, tak sme si spomenuli na upozornenia v sprievodcovi na zbíjanie ceny. Cesta do kaňona viedla vyschnutým korytom rieky. Ďaleko sme sa nedostali, pretože po pár sto metroch sa roklina zúžila a stredom tiekol rozbahnený zvyšok rieky. Výsledok bol, že sme prišli o kopec peňazí a nevideli takmer nič.
Satisfakcia bola však už cesta z Metaloui - centra ťažby fosfátu do horskej oázy Tamerza. Cesta viedla najrôznejšími roklinami a holými horskými hrebeňmi a práve táto krajina slúžila ako kulisa k filmu „Anglický pacient“. Pár kilometrov pred Tamerzou sa po pravej strane objavilo pohorie, ktoré veľmi silno pripomínalo mnoho vedľa seba zoradených sloních nôh. Neodolali sme a pokúsili sme sa dostať až k nim, ale nepodarilo sa. Cesta skončila a od hôr nás delila planina plná kaktusov, cez ktoré sa proste nedalo dostať a penetrovať gumy sme nechceli.
Metaloui |
Pridané: 11.03.2004 Autor: Zeno Zdieľať
Súvisiace články:
- Tunis 2003, časť druhá - Zeno
- Veľké saharské dobrodružstvo - Tunis 2006 - Kapro
- Ako sa jazdí v dunách - Africa Twin Tunisia Adventure - Awia
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku - Awia
- Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo - Awia
- Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure končí - Awia
- Endurotrip Mongolia 2018 – GOBI DESERT - jandt99
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami - Landal
- To the Dunes and back III - Landal
- Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Posledný závod CEC - MOTORIDE ACENT TEAM celkové druhé miesto v seriáli!
- 4. závod CEC - ďalší pohár pre Motoride ACENT team
- Motoride team - 3. závod CEC v Brne - lotéria s počasím
- 2. časť Czech Endurance Cup – konečne pódium pre Motoride Team!
- Kolotoč Czech Endurance Cup odštartoval v Moste
- Posledné CEC v Brne znova s Motoride Teamom
- Motoride Team na pretekoch RACE FOR FUN 25. - 26. 8. 2007 v Trenčíne
- IV. Závod CEC v Moste znova s účasťou MOTORIDE teamu
- Motoride Team na CEC alebo šesťhodinové brnenské peklo
- RACE FOR FUN - preteky v Trenčíne sú za nami
- ... zobraz všetky články od tohto autora