Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 406 až 420 z cekového počtu: 541.
11.10.2007 - malyVlado Čitatelia: 12325 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]
1000 kilometrov slovenských
K napísaniu tohto článku ma inšpiroval článok „700 míľ slovenských“. Tak isto ako TonyCBF, aj my sme sa o tejto ceste dohodli už vlani na jeseň.
01.10.2007 - zeze Čitatelia: 14651 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Trentino 2006 alebo Vymetanie nezvučných passov
Scenár sa opakoval. Celú zimu a jar veľké plány, ale keď sa trochu roztopil sniežik a naša mať začala volať, zrazu nebolo ani času, ani endúr do partie na tie alpské veci, ktoré už tak dlho čakajú.
27.09.2007 - ofca Čitatelia: 10545 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]
Malé kubatúry, veľké výlety alebo na 125 ccm do Tatier
O tom, ako išli traja adolescentní výletníci na 125-kách do Tatier.
20.09.2007 - sparks05 Čitatelia: 11739 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]
Simson tour 2007
Pôvodne sme plánovali vyraziť 20. 8., lenže nám počasie neprialo. O čo vlastne ide? Výlet po celom Slovensku na našich mašinách – Simsonoch. Čo je Simson asi netreba písať, ale aspoň ozrejmím, že sa jedná o dvojtakt s objemom 49 ccm (sparks) a 60 ccm (lukipuki).
17.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22867 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Ukrajina 2007 alebo do tretice všetko dobré
Možno aj preto mi teraz s odstupom času a z pohodlia domova vŕta v hlave myšlienka vyraziť do Komzomoľsku ešte raz naľahko... Okrem toho sme mali v pláne návštevu okolia Rachiva a Hoverly, ktorá nám kvôli technickým problémom nevyšla. Takže dôvodov pre návrat do zakarpatsej oblasti je viac.
13.09.2007 - MajoKE Čitatelia: 14682 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Ako som odišiel na mesiac...
Kalendárny samozrejme. Keďže Slovensko nie je Japonsko a ja nie som Japonec, zobral som mesiac dovolenky, sadol na Fazera a odišiel. Japonskí workoholici si dovolenku neberú, čo keby to fungovalo bez nich? Budú zbytoční?
10.09.2007 - 751985 Čitatelia: 9693 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Týždeň alpských zákrut
Dosť bolo čítania a listovania v motorkárskych časopisoch. Sen skupinky motorkárov bol vymeniť Šturec za Alpy. Mesiac pred termínom odchodu nás bolo deväť, väčšinou mladí a neskúsení ľudia.
30.08.2007 - Chumo Čitatelia: 10758 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Po cestičkách Trollov - Nórsko 2007
Nórsko a jeho príroda. To bola „oblasť záujmu“, o ktorej som toľko prečítal. Plánovanie nezlyhalo, takže odjazd stanovený na 29. júna vyšiel. Mierny strach z dlhej a náročnej cesty trochu vylepšilo očakávanie a predstavy. Pripravení a vybalení skoro dôkladne sa vydávame na expedíciu po Trollích stopách...
28.08.2007 - Beal Čitatelia: 14409 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Výlet masochistov alebo 4000 kilometrov bičíkovania
Cesta poctivo naplánovaná. Náš čas sa blíži. Keď tu zrazu nejaký smrad hádže do našej schránky pohľadnicu za dvanásťtisíc korún od SPP. Hm, drahá spomienka na zimu.
01.08.2007 - MajoKE Čitatelia: 17603 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Marseille a Provensálsko
Ak chceš byť v severnej Afrike a ostať v EÚ, choď do Marseille, presnejšie do centra mesta, starého prístavu (Vieux Port).
24.07.2007 - PalinoTDM Čitatelia: 14679 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
A zas Balkán, alebo motoBalkán po druhé
Keďže mam tento "kút" sveta rád, tak sa sem s pravidelnosťou pokazených hodín vraciam. Tentokrát je to Bosna Hercegovina, Čierna hora, Chorvátsko...
16.07.2007 - rose Čitatelia: 16255 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Albánska šotolina 2007
Myšlienka ísť do Albánska vznikla v hlave po minuloročnom návrate z Rumunska. Ja som priateľke ihneď oznámil, aby si na tu myšlienku zvykla. Pištík tiež.
06.07.2007 - Kapro Čitatelia: 12720 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Gažko a Kapro. Mláďencov líbyjské príhodi a skúsenosťi
Zadná žiarovka mojej KTM zrazu praskla, zaryla sa mi hlboko do palca pravej ruky a z rany vytryskla žiarivo červená krv. Bol to dôsledok snahy o prevedenie, pri mojej povestnej šikovnosti, veľmi riskantnej operácie - výmeny vypálenej žiarovky.
26.06.2007 - dodoKE Čitatelia: 12184 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Z Anglicka do Francúzskych Álp – 2006
Cestopis je pomerne rozsiahly. Je to skôr príbeh o našich pocitoch a zážitkoch. Jeho výpovedná hodnota nespočíva v opise miest. Na tento účel odporúčam prečítať Herghottov a Zezeho cestopis, ktoré ma inšpirovali.
07.05.2007 - majoccha Čitatelia: 15045 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Potulky Slovinskom
Nebola to rely v púšti, nebolo to ani ako jazda na Masarykovom okruhu, napriek tomu to bol adrenalín, dobrodružstvo a sem-tam aj romantika.
Predchádzajúce | 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















