Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 511 až 525 z cekového počtu: 541.
23.08.2004 - dodoKE Čitatelia: 16418 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004
Ťažko dať názov článku, lebo charakterizovať tento výlet jedným názvom je nemožné. Tak si skúste vybrať: lajno tour, jama tour, štvorprúdovka tour, zoo tour, contrast land tour...
19.08.2004 - DrTic Čitatelia: 19596 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
BALKANTOUR 2004 Časť druhá: Bulharsko – Turecko – Ázia – Grécko – Srbsko – Maďarsko – Slovensko 2 322 Km.
Druhá časť nášho letného putovania po Balkáne. Nečakajte tu prosím profesionálne písaný cestopis, ale humorne ladený príbeh o našej expedícii.
04.08.2004 - Dempsey Čitatelia: 12425 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Dovolenka na chorvátskych ostrovoch - 25.7 - 31.7.
(Nováky - Nitra - Nove Zámky - Komárno SK/HU - Gyor - Czorna - Szombathely - Redics HU/SLO - Mursko Sredisce SLO/HR - Varaždin - Zagreb - Karlovac - ostrov Krk - Sužan -mesto Krk - Punat - Dobrijn - ostrov Cres -mesto Cres - Osor - Punta Križa - kemp Baldarin - ostrov Lošijn -mestá Mali Lošijn - Veli Lošinj a späť )
03.08.2004 - DrTic Čitatelia: 28022 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
BALKATOUR 2004 Časť prvá: Slovensko – Maďarsko – Rumunsko – Bulharsko 2 246 Km.
Veľa ľudí sa nám smialo, veľa ľudí sa nám čudovalo a najviac ľudí sa skepticky usmievalo.
30.07.2004 - jjaro Čitatelia: 11471 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Dolomity 22. - 25. 7. 2004
Ako sme s Brendou a Varanom bleskurýchle pokorili Jochy.
29.07.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 28053 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
PARÍŽ, NORMANDIA, PRAHA ...VIETOR A DÁŽĎ 2004
(Svätý Jur-SK/A – Wien – Salzburg – A/D – Chieming – München – Karlsruhe – D/F – Strasbourg – Haguenau – Metz – Reims – Paris – Évreux – Lisieux – Caen - Omaha beach - Pointe du Hoc – Deauville - Le Havre - Blangy sur Bresle – Oisemont – Amiens – Reims – Metz – F/D - Baden Baden – Karlsruhe – Nürnberg – D/CZ – Plzeň – Praha – Strakonice – Hoštice – Praha – Brno – CZ/SK – Bratislava - Svätý Jur)
14.03.2004 - Vadim Čitatelia: 14975 Strany: 8 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]
Iná Amerika, iný svet
Chcel som vidieť Ameriku. Tú Ameriku, ktorá určuje, aké filmy pôjdu v kinách celého sveta. Tú, ktorá nám oznámi, kde je nejaký ten diktátor navyše, kde sa bude hrať aká muzika, čo budeme fajčiť a ktorá whiskey a Cola má image a ktorá nemá...
11.03.2004 - Zeno Čitatelia: 14410 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Tunis 2003, cieľ Sahara
Ja som vedel, že do tej krčmy nemám chodiť, odjakživa mi to doma vštepovali, ale ja nie. Po zime strávenej nad mapou Európy a blízkeho okolia to tam ani inak dopadnúť nemohlo. Zimný absťák preliaty niekoľkými pivami nad Pepovými fotkami z Tunisu viedol k jednoznačnému záveru, kam pôjdeme....
02.03.2004 - zeze Čitatelia: 14815 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Rýchlovka Východné Alpy – Júl 2003
Tak zas prišla sezóna, tento rok dokonca veľmi teplá (čo mne osobne príliš nesedí), a s ňou obavy, či sa okrem brkania po tuzemskom asfalte „zadarí“ aj voľáky zátačkový výjazd...
27.10.2003 - Francuz Čitatelia: 26056 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Rumunsko 2003
Keď som v zime narazil na nete na článok jedného Pražáka o jeho cestách po Rumunsku, bolo rozhodnuté. Letná dovolenka na motorke bude do Rumunska.
30.09.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32353 Strany: 11 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Dolomity a Jadran, na toto som čakal...
Túto cestu som plánoval vlastne odvtedy, čo som si kúpil prvú motorku. V časopisoch a na internete som sledoval cestopisy ľudí čo tieto končiny navštívili a bol som rozhodnutý. Tam musím ísť. Po troch rokoch som sa dočkal, a stálo to zato...
30.09.2003 - Pa3ck Čitatelia: 12320 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]
Bratislava (SK) - Žaborič (HR), 17.9.2003 - 21.9.2003
Bratislava, Mikulov, Wien, Graz, Maribor, Zagreb, Karlovac, Senj, Šibeník, Žaborič
08.09.2003 - rumpel Čitatelia: 17056 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Predĺžený víkend v Chorvátsku
Trnava-Krk-Cres-Mali Lošinj-Pula-a späť
05.09.2003 - manana Čitatelia: 12258 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Dovolenka Hvar, 23.8.-2.9.2003
Rakúsko-Taliansko-Slovinsko-Taliansko-Slovinsko-Chorvátsko/Hvar/-Maďarsko
04.08.2003 - Freedom Čitatelia: 18115 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Cesta okolo Česko-Slovenska (13-19.júl 2003)
Nápad „cesta okolo Česko-Slovenska“ vznikol tak, že som chcel ísť pozrieť do južných čiech a na pár dní aj na východné slovensko. Tak ma napadlo, že by som to mohol spojiť do jednej cesty. Do Čiech chcel ísť aj Laco (boli sme spolu v Dolomitoch), ale nevyhovoval mu termín, tak som sa rozhodol, že pôjdem sám...
Predchádzajúce | 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!












