ISSN 1336-6491 | Online: 1342 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30924
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18181)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12743)

Články - Testy a predstavenia - Test

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Test BMW S 1000 RR (2023)

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež...

Zobrazujem články 211 až 225 z cekového počtu: 482.

24.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 19118 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki Z800 2013 – Zlatá stredná cesta?

Znova o niečo lepší ako predchodca? Alebo je to dokonca tá ideálna zlatá stredná cesta, kde je 750 dobrá, 1000 výborná, ale 800 najlepšia? No niečo pravdy na tom bude.

 

17.06.2013 - eNeM Čitatelia: 17629 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki VL 1500BT 2013 – Kapsáčový Introš

V Suzuki sa tak trochu zahrali na Dr. Frankesteina a celkom im to vyšlo. Reinkárnacia starého Introša 1500 v novom šate a štýle bagger je pomerne zaujímavým počinom.

 

03.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16509 [Testy a predstavenia - Test]

-

MV Agusta Brutale 800 - Ideál z radu Brutale

Takto som si to presne predstavoval! Dokonalo skombinovaná ovládateľnosť najmenšej brutalky a sila tej najväčšej. Teraz sa na ňu ale pozriem z dvoch pohľadov a uvidím, ako to dopadne.

 

25.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5456 [Testy a predstavenia - Test]

-

Blog“ Projekt z cesty do terénu – konečne plnohodnotný tréning

Konečne môžem napísať, že som po mojom páde a nechcenom testovaní skalickej nemocnice absolvoval plnohodnotný tréning. Prebiehal všelijako, v bolestiach a v sebazaprení, ale predsa, „vo-vo vo tom to je“

 

23.05.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 37960 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW R 1200 GS 2013 - kráľ zomrel, nech žije kráľ

Etalón a bestseller segmentu cestovných endúr vstupuje do sezóny 2013 s revolučnými zmenami. Odzvonilo vzduchom a olejom chladenému boxeru, je tu nový motor a sním úplné nový stroj. Aký je?

 

17.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 31282 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Už na pohľad mi bolo jasné, že nová KTM s menom Adventure nepôjde tak celkom v šľapajach 950 a 990-tok. Zdedila však športové gény, síce z rodiny superšportov, no off-roadu sa tiež nezľakla. Vďaka Motoshopu Žubor sme mohli na vlastnej koži vyskúšať čo za cestovateľku nám to teda v tej KTM-ke namixovali.

 

13.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14645 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki Ninja 300 – „dospelá tínedžerka“

Je až zaujímavé, koľko zvedavých a obdivných pohľadov si táto „tínedžerka“ vyslúžila všade tam, kde sa objavila. Či už na parkoviskách, kde sa pri nej zastavovali mladší aj starší, alebo aj len na semaforoch, kde si všímali vodiči a spolujazdci áut. Dizajn sa im v kawe zrejme podaril. A nie len ten ...

 

07.05.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20870 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V - luxusný tourer z Mandella

Aké to je skombinovať charakterný vidlicový dvojvalec z dielne moto Guzzi s pohodlným a turistickým obalom? Tak to som si mohol vyskúšať v sedle 8 ventilového Moto Guzzi Norge 1200 GT.

 

12.04.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42004 [Testy a predstavenia - Test]

-

Malý VEĽKÝ chuligán KTM Duke 390 vyráža do ulíc!

Majte sa na pozore, na svete je Duke 390, bike ktorý dokazuje, že aj s malým „gašparkom“ sa dá zahrať veľké divadlo. My sme sa bavili v Salzburgu a v okolitých kopcoch, takpovediac na domácej pôde značky KTM.

 

01.03.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 31559 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test: šikovná dvojica od Hondy – CBR500R a CB500F

Postavené na rovnakom základe a predsa značne odlišné. To sú športovo ladené šidlá od Hondy, stvorené predovšetkým pre mladých riderov s vodičákom na stroje do 35 kW. No ako som si počas testovania uvedomil, šikovné päťstovky boli stvorené pre ďaleko širšie spektrum jazdcov.

 

25.02.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15836 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test novej športovej šelmy Triumph Tiger Sport 1050 2013 v Barcelone

Rodina Tigríkov sa Angličanom pekne rozrástla, ale nezabudli ani na svojho zakladateľa, ktorý vtrhol do sveta cestovných endúr už v roku 1993. Odvtedy prešiel viacerými inováciami a na rok 2013 dostal nové meno, ktoré vystihuje jeho podstatu - Tiger Sport. Pred niekoľkými dňami som dostal možnosť - ako jediný novinár zo Slovenska - osedlať Tigra v okolí Barcelony.

 

07.02.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15568 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test - Honda CB1100 2013 - v sedle modernej “Seven Fifty” vo Valencii

Napriek nepriazni osudu sa počasiu nepodarilo nám celkom prekaziť príležitosť odviesť sa na tejto luxusnej retro novinke od Hondy. Cébečku sme kvalitne prevetrali v okolí Valencie, ale aj v samotnom meste. Aká teda táto kráska vlastne je?

 

05.02.2013 - Varan Čitatelia: 17771 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko

Do rúk sa nám dostala terénnejšia verzia Terry s prívlastkom Adventure. Je to ozaj edvenčr, alebo sa na to len hrá?

 

16.01.2013 - Varan Čitatelia: 14820 [Testy a predstavenia - Test]

-

Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom

Aj keď sa už posledné slnečné lúče oteplujúce naše cesty definitívne schovali za oblaky, nič to neubralo na mojom potešení z jazdy na tejto športovej španielke.

 

21.12.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18343 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki Inazuma 250 – Letmé zoznámenie alebo kámoška do dažďa

Posledný novembrový týždeň prišla možnosť zviezť sa na tohtoročnej novinke od Suzuki – malej GSRke, pardon Inazume. Slnečno, krásnych 8°C, to je príležitosť predčasne preklepnúť dvestopáďu a trošku si prečistiť hlavu pred zimným spánkom.

 

| 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |

Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »