Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 286 až 300 z cekového počtu: 482.
26.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15230 [Testy a predstavenia - Test]

Enduro nielen na cestu - Husqvarna TE 630 IE
Veru tak, takýchto mašín začína byť ako šafránu. TE-čko nie je už žiadna novinka, ale aj tak som si nenechal ujsť príležitosť ju vyskúšať...
18.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17579 [Testy a predstavenia - Test]

Testovali sme Dunlop RoadSmart II - novú pneumatiku pre športovo zameraného jazdca
Pred niekoľkými dňami sme dostali jedinečnú príležitosť vyskúšať nové pneumatiky Dunlop RoadSmart II na zamotaných cestičkách Korziky, ale aj na testovacom okruhu v Mirevale, a to na suchu aj na vode. Nechýbalo ani priame porovnanie s konkurenciou.
13.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20590 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi Stelvio 1200 8V - talianske gran turismo dospelo
Je to už rok, čo som preháňal Stelvio NTX po Dolomitoch a teraz sa mi do rúk dostal ďalší inovovaný nástupca. Dá sa povedať, že už tretia generácia. Vyrástla z detských chybičiek?
03.10.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 27009 [Testy a predstavenia - Test]

Tisíci a ďalší krát - Honda CB600F Hornet
Tisíc a ďalší krát, no pre mňa predsa po prvý raz. Hornet je pre všetkých určite dobre známa strojovňa, taká stálica naháčovskej triedy. Motorka, na ktorú počuješ len chválu. Či už podvozkovo, motoricky, posedom, skrátka motorka skoro pre každého. A čo ja? Mysleli aj na mňa? Kto si myslí, že vie odpoveď, dajte ju do diskusie a až potom si dočítajte :-)
27.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22279 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Honda CB 500 – malá vrtká, dobre...
Po tejto Hondičke siahne zväčša začínajúci jazdec a často pristane v garáži nežnejšieho pohlavia. Nie je to však len taká kolobežka s motorom. Keď ju poriadne zdrapíte pod krk hneď sa premení na ľahkú divožienku.
12.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22853 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Suzuki GSF 600N Bandit – kto na neho vypíše odmenu?
Vstreky, tuhé rámy, plne nastaviteľné podvozky... to Banditi v roku 1996 od nikoho neukradli. V pomyselnom vreci s lupom sa nachádza jednoduchý motor, pár kolies a čosi čo to všetko drží pokope.
05.09.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9873 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki KX 250F a KX450F v Šenkviciach na trati s jazdcom číslo 91
Možno trochu inak ako ostatní, možno trochu inak, ako by ste čakali. Na pozvanie od chalanov z Kawasaki som sa tešil už dlhšie. Prečo práve ja, jogurťák, asfaltový kolenobrusič, to napíšem až na konci. Ale čo bude na tomto článku trochu iné ako klasická reportáž z novinárskeho dňa, je forma, akou to spracujem. Na pomoc som si prizval mladého chalana, jazdca z MKP (malokarpatský pohár) s číslom 91.
05.09.2011 - Varan Čitatelia: 29371 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Vision 110 - pracant do mesta na každý deň
Nedávno predstavený nenáročný skúter, ktorý má zaujať najmä priaznivou cenou, sa práve dostal do predaja a my sme mali možnosť vyskúšať ho ako prví na Slovensku. Aký teda je?
25.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10042 [Testy a predstavenia - Test]

Malý hooligan z ostrovov - Triumph StreetTriple 675R
Povím to hnet asi takto. Ťešiu sem sa prevelice, uš len proto, že „mejd in grejt britn“ a zatát co sem mjeu možnost zvést sa na dvoch Trijumfoch, tak ve mňe zanecháli nezmazatelnú stopu. Jak to bude po temto stroji, uvidzíme. Já to uš vím, ale dzime na to postupňe.
11.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 27007 [Testy a predstavenia - Test]

Niečo medzi malým a velkým Zedom - Kawasaki Z 750 R
Kawasaki na rok 2011 predstavila v Milane nového malého Zeda. Dostal označenie Z750R a čo sa skrýva pod týmto názvom ste si mohli v teoretickej rovine prečítať tu. Ale ako je to aj v praktickom svete? Dúfam, že sa mi to podarí priblížiť v tomto článku.
02.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30583 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Tiger 800 - turistická šelma z ostrovov
Triumph Tiger 800 bol jedným z minuloročných jesenných prekvapení a jeho príchod isto potešil mnohých fanúšikov cestovných endúr. O to viac nás potešilo, že Triumph prišiel hneď s dvojicou modelov: Adventure verziou XC a cestnejšie orientovaným modelom, ktorý sme mali možnosť vyskúšať.
20.07.2011 - Varan Čitatelia: 15707 [Testy a predstavenia - Test]

Nečakané prekvapenie alebo Honda SH300i
Pozerám na ňu a premýšľam. Veľké kolesá, decentný dizajn, slušný objem. Bude to presúvadlo po meste a okolí, alebo mám čakať niečo viac? No, uvidíme...
19.07.2011 - Varan Čitatelia: 15716 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna TE 125 – veľké enduro s malým motorom
Premýšľaš o nenáročnom dopravnom prostriedku do mesta a chceš sa zabaviť aj v teréne? Tak táto 4T ,,Huska“ bude ako pre teba.
14.07.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16180 [Testy a predstavenia - Test]

Keď 600 je málo a 1000 už je moc – SUZUKI GSX-R 750
V podstate by sa dalo povedať, že nadpisom som zhrnul všetko čo by sa malo spomenúť o tejto japonskej stálici vyrábanej od roku 1985. To už som mal tri roky a motorky ma veru ešte asi nezaujímali...
08.07.2011 - Varan Čitatelia: 10709 [Testy a predstavenia - Test]

AMA3 GSM/GPS lokátor: A váš spánok je hneď pokojnejší
Ukradnutá motorka. Najväčšia nočná mora pre každého motorkára. Ako sa vyhnúť strachu z krádeže? Jednoducho, AMA3 vám pošle SMSku, keď sa niečo s vašou motorkou deje.
Predchádzajúce | 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!