Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 331 až 345 z cekového počtu: 482.
11.05.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26271 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki ER-6f – kamarát do dažďa
ER šestku sme mali zatiaľ na test tri krát a vždy to bol model v adamovom rúchu. Posledne sme na nej lietali minulý rok v Alpách a ja som bol jedným z tých, koho chytila za srdce. Pozrime sa teraz na jej kapotovanú sestru.
04.05.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18974 [Testy a predstavenia - Test]

Test supermoto "rváčov" - Husqvarna SMS 630 a SM 450 RR!
Na aprílovom Supermoto kempe v Dunajskej Strede sme mali možnosť vyskúšať 2 modely z ponuky Husqvarny. Okruhový špeciál SM 450 RR a tiež pohodovku do mesta a okolia SMS 630, ktorá však vie aj poriadne potiahnuť.
28.04.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 20825 [Testy a predstavenia - Test]

Lietanie prvou triedou - Honda VFR1200F
Pripútajte sa prosím, o chvíľku rolujeme na ranvej. Sedíte v prvej triede medzikontinentálných letov tesne nad zemou. O vaše pohodlie sa budú starať naše letušky - výkon, pohodlie, aerodynamika a ovládateľnosť. To samozrejme nie je všetko, čo máte zahrnuté v cene letenky tesne presahujúcu hodnotu 14 000 €.
31.01.2010 - Cacao Čitatelia: 15041 [Testy a predstavenia - Test]

Enterprise na dvoch kolesách - BMW K1300S
Nebýva to príliš často, že sa nám v redakcii dostane do rúk stroj na prvý pohľad so šialenou cenovkou. Počas týždňa si však deň za dňom uvedomujeme, ako sa každé euro z peňaženky premenilo na jednotlivé premakané dielce stroja. Takto nejako je to s novým K1300S.
26.01.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 32131 [Testy a predstavenia - Test]

Naháč alebo superšport?
S ktorou motorkou sa budete na slovenských cestách cítiť lepšie, bude to Fireblade alebo CB1000R?
19.01.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 20520 [Testy a predstavenia - Test]

Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného
Zrodením Vespy sa vrátime do roku 1946, kedy z továrne firmy Piaggio vyšiel prvý model "osy".
12.01.2010 - Cacao Čitatelia: 28951 [Testy a predstavenia - Test]

Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n
Rovnaké a predsa úplne iné. Tieto dve motorky stoja na opačných koncoch kategórie šesťkilových naháčov. Čo sa jednej páči, druhá opovrhuje a zase naopak.
04.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30450 [Testy a predstavenia - Test]

Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo
No plán bol 10 000 km za sezónu v sedle KLX 250 a nejaká tá turistika. Nakoniec sme však Kawu vrátili so slušným počtom 15 tisícok dobrodružných kilometrov, potrápili sme ju v teréne, vyvenčili za polárnym kruhom a pozreli sme sa aj do Rumunska... Ako sa jej darilo? Čítaj ďalej.
30.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13360 [Testy a predstavenia - Test]

Dva krát netvor na taliansky spôsob - Ducati Monster 1100 a S2R1000
Ducati Monster 1100. Ďalší evolučný krok vpred a nový prírastok do rodiny Ducati zrovnávaný so staršou sestrou S2R1000.
18.11.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 48731 [Testy a predstavenia - Test]

Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km
Sezóna sa nám skončila a je načase začať bilancovať. Čože sme to tu mali? Ach áno, naša neúnavná spoločníčka Honda CBF 125. Strávila u nás celú sezónu, bola sa pozrieť do Álp a na Korziku a navyše prinášame názor začínajúcej jazdkyne, ktorej sme ju zapožičali.
08.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15052 [Testy a predstavenia - Test]

Enduro víkend v Rumunsku na štyroch kolesách „Can-am“
Záver sezóny, posledné teplé lúče slnka, rumunské hory a štvortkolky Can-Am. K tomu Jaro Katriňák ako sprievodca. No povedzte, odolali by ste takémuto pozvaniu?
05.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8429 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati 848 na SlovakiaRingu
25.10.2009 som sa konečne dočkal. Vyskúšam ešte čerstvučký prvý slovenský okruh. Síce nedokončený, ale spôsobilý na jazdu. Chýbajúce obrubníky, číselné tabule pred zatáčkami, vysoké napätie nad dráhou. Ale ani to mi nepokazilo moju radosť. Tešil som sa o to viac, že ho budem jazdiť na Ducati 848, vďaka pozvaniu od importéra Ducati Slovensko.
22.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19604 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnávací test - 4. časť - Záver a zhodnotenie
A máme tu rebríčky, čísla a verdikty.
16.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 19693 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Aprilia Tuareg 125 Wind – Minidakar každý deň.
To bude diskusia vo fóre, 2t má rád málokto a ešte k tomu o nej píše jej majiteľ. Sám som zvedavý na ohlasy ohľadom objektivity tohto článku. Ale poďme pekne k podstate a to k malej-veľkej Aprilii Tuareg 125 Wind.
15.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17488 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnávací test - 3. časť - Elitné dvojvalce
V predposlednej časti sa na zúbok pozrieme dvom najdrahším a najvýkonnejším motorkám z našej šestice. Dámy a páni, prichádzajú BMW R1200GS Adventure a KTM 990 SMT.
Predchádzajúce | 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!