Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 151 až 165 z cekového počtu: 329.
08.10.2010 - minsk Čitatelia: 5613 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kúsok Rumunska 2010
Deň vhodný na povedanie „áno“ a to sme aj zažili počas nášho výjazdu dňa 28.8.2010 v Rumunsku, keď sme videli veľa krásnych a navyše aj bohatých neviest a svadieb (škoda, že sme to nestihli odfotiť).
28.09.2010 - milanst Čitatelia: 5670 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Sršeň zo Zvolena na Pag
Štvrtok 19.8.2010 padá rozhodnutie o ceste do Chorvátska za kamarátmi na predlžený víkend. Na obed sa začínam baliť. Po zbalení veci nahodení a upevnení tašky na motorku si idem ešte kúpiť stravu a vodu na cestu. O 17.15 vyrážam na cestu smer Šahy. Po hodinke tam tankujem doplna a vyrážam na Budapešť.
09.09.2010 - zeze Čitatelia: 8387 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Salzburger Land 2009
Nemal to byť žiaden dlhoočakávaný výlet za poznaním nových vecí. Jednoducho sme už strašne chceli čosi pojazdiť po nekonečnom období zlého počasia, pracovných a rodinných povinností. Slovo dalo slovo, a hoci podmienky neboli ideálne (málo času, hlavná sezóna, nestále počasie), vyrazili sme. Smer Rakúsko, možno kúsok Talianska, uvidí sa... no ale keď už, tak aj na krátkom výlete nesmú chýbať (pre nás) nové veci.
30.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 15983 Strany: 4 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Potulky Slovenskom
Alebo ako sme sa rozhodli navštíviť drevené kostolíky. Nápad na tento výlet som dostal po prečítaní jedného článku. Bolo tam odfotených pár drevených kostolov. Tak som pospájal trasu a pozháňal partiu na cestu. Ako to celé nakoniec dopadlo sa dočítate ďalej.
02.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 19594 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mini výlet do Čiech
Tento výlet bola moja prvá moto-turistika. Ako nadpis napovedá výlet bol do Čiech. Presnejšie južné Česko. Všetko to trvalo spolu štyri dni. Pokúsim sa to zhrnúť do tohoto článku.
28.07.2010 - danfoss Čitatelia: 8347 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Ako sa zo sna stala realita!
Možno ma niektorí, ktorí budete čítať tento krátky článoček spoznáte, pretože pred niekoľkými mesiacmi som na túto super stránku pre motorkárov hodil do rubriky Diskusné fórum prosbu, kto by mi požičal motorku na týždeň?
26.07.2010 - Mitja Čitatelia: 6143 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Marcová snežná eufória
Aj ty si kochajúci sa pútnik, ktorého domovom je CESTA? …
14.07.2010 - piestik Čitatelia: 12410 Strany: 3 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Epos o mototúre II.- Východniarska odyssea
Prológ :
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 4. až 7. júna roku Pána 2010 štyrom motorkárom a jednému ľadviňákovi na ich výlete do najvýchodnejšieho cípu Slovenska - do Novej Sedlice. Celé sa to začalo studeným dažďom a skončilo horúcou vášňou. O tom, čo sa na 1200 km dlhej púti prihodilo medzi tým, sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.
17.06.2010 - sanders Čitatelia: 8996 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Zbieranie skúseností - prvé motokilometre
O super výlete po Slovensku zo západu na Liptov.
18.05.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9142 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Nečakaný výlet do Maďarska, alebo dvaja turuli na 125-kách.
Tento výlet sa uskutočnil minulú moto-sezónu. Bolo to tesne pred maturou počas akademického týždňa. Posledná šanca naučiť sa aspoň niečo o našich hrdinoch typu Štúr. Šanca ale ostala nevyužitá. Vybral som sa totiž do zeme, ktorú banda spod Devína veľmi v láske nemala, do zeme menom Maďarsko.
06.05.2010 - kapor50 Čitatelia: 10262 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Tri body Európy (Grossglockner, Bibione, Bohinj), alebo aj muži majú svoje dni
Nepredkladám žiadny veľký cestopis; je to opis obyčajnej cesty ktorú veľa z vás absolvovalo viackrát. Merítkom zážitkov však nie je neznámosť diaľok; silné pocity sa dajú zažiť aj na hodinovej prechádzke okolo lesa, keď sa spoja vyššie sily a vy si pri ležaní na lúke zo steblom trávy v ústach poviete: „Presne takto to má byť, nie inak.”
31.03.2010 - palio84 Čitatelia: 7515 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Isle of Man 2009
Otázka pred začiatkom leta minulého roku bola jasná. Kam na motovýlet? Keďže žijem v Írsku a bude to môj prvý „motovýlet“ mimo krajinu, rozhodovalo sa medzi Francúzskom, Škótskom, Anglickom a Španielskom. Na slávne preteky na anglickom ostrove Isle of Man som ani nepomyslel.
17.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6744 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Malá zimná provokácia
Cez poodhrnutú záclonu ma z poobedňajšieho spánku zobúdza lúč slnka. Ako sa tak pomaly prebúdzam, do nosa ešte zavanie vôňa ovocného čaju položeného na poličke. Podmienky ako v letnom lesíku. Na izbe polotieň a horúčava, škoda len, že to isté nie je za záclonou.
02.02.2010 - eNeM Čitatelia: 5398 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Enem O.T.R.A.* aneb 2020 Slovenských
* (On The Road Again – pozn. Autora) Tým, čo ma poznajú, ale aj tým, ktorí si prečítali moju atlantickú anabázu sú moje tendencie hltača kilometrov dobre známe.
05.01.2010 - piestik Čitatelia: 12795 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Epos o mototúre
Prológ
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 20.-22. júla roku Pána 2009 štyrom motorkárom na ich výlete do poľského Osviečimu.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!