Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 181 až 195 z cekového počtu: 329.
22.04.2009 - Pilgrim Čitatelia: 9662 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

K125 – Prológ, alebo ako motorkári pešo chodili
Myslím, že dobré časy bežia okolo. Pokračujú a predpokladám, že budú pokračovať naďalej. /Dave Gilmour, Pompeje 1971/
16.04.2009 - Nagel Čitatelia: 35309 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jazdenie na motorke, štvorkolke v prírode - ako to vlastne je...
Ako som sľúbil v téme „Jazdili ste tento rok po lese“, pokúsim sa širokej „Motoriďáckej“ verejnosti priblížiť legislatívu ohľadne používania motorových vozidiel mimo ciest.
27.03.2009 - kaso Čitatelia: 6176 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Ako jazdia kolegovia v Yemene alebo príbeh fotkami
Foto-pohľad na súčasných arabských motorkárov v štáte Yemen. Berte tento príspevok skôr ako zaujímavosť, možno pobavenie.
19.02.2009 - xLoop Čitatelia: 5878 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Spomienka na záver sezóny 2008
Tento článoček je venovaný predposlednému väčšiemu výjazdu v sezóne 2008 s partiou skvelých ľudí, ktorí sa dali dokopy vďaka iniciatíve Digera na začiatku sezóny 2008.
06.02.2009 - Diger Čitatelia: 6396 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Motorkári na snehu 2009 za nami
V decembri minulého roku, skrsla v našich hlavách myšlienka, zorganizovať akciu podobnú spoločnému výjazdu cez leto, ale s nádychom zimy. Preto som oslovil niektorých členov ale i nečlenov motoride-u a bolo jasné, že pár nadšencov sa predsa len dokopy dá.
24.01.2009 - campa Čitatelia: 5895 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Kokava 2008
Slovo autora: píšem krátku spomienku, krásne leto ako oteplovák na studený január.
27.12.2008 - Diger Čitatelia: 6689 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka: Motorkári na snehu
V júni 2008 sa prostredníctvom serveru motoride.sk spojilo niekoľko nadšencov jednej stopy a vydalo sa na motorkársku púť po našom krásnom Slovensku.
21.11.2008 - marek750 Čitatelia: 11593 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Chko Latorica
Južný Zemplín je veľmi pekný kraj.
17.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8437 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Spoločný Slovensko - Maďarský výjazd - Motorkári bez hraníc
Napriek tomu, že vzťahy medzi Slovákmi a Maďarmi sa v poslednej dobe priostrujú, vieme dobre že to tak zďaleka nevníma väčšina ľudí. No a Slovenskí a Maďarskí motorkári sa rozhodli spoločnou jazdou ukázať ako to je.
12.11.2008 - sibko Čitatelia: 10806 [Mototuristika - Európa - Výlet]

CHORVÁTSKO 8/2008
O tom ako sme vymenili tátoša a urobili prvý zárez na mape Európy.
03.10.2008 - demmoo Čitatelia: 5855 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

125ccm jazda po Slovensku
Bolo tu už veľa plánov, no teraz sme to aj uskutočnili a bolo super.
08.09.2008 - JinNo Čitatelia: 4920 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Po štyroch od mora k moru
Žiadna opilecká sága, iba jednoduchý výlet cez ostrov od Stredozemného k Egejskému moru
22.08.2008 - tref Čitatelia: 24927 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

„Poďme sa kúpať“ na spôsob Transalp
Keď si povie bežný človek, že sa ide okúpať, zoberie plavky, uterák a ide k najbližšiemu jazeru. Keď si to povie majiteľ Transalpu, vytiahne mapu a hľadá najvzdialenejšie miesto, kam sa dá dostať. Tak sme sa s priateľkou vybrali na Šútovo a cestou toho ešte veľa videli
14.08.2008 - dido14 Čitatelia: 11971 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako motoamatéri došli k 15-im 2000+m alpským pasom ako slepé kura k zrnu
Kto by nemal chuť zviezť sa na motorke v atraktívnom prostredí. Keďže Alpy máme radi už zo zimných lyžovačiek myšlienka nepoužívať motorku iba na chodenie na kávu ale povoziť sa aj vo vyšších nadmorských výškach nedala na seba dlho čakať.
30.07.2008 - guyke Čitatelia: 6625 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Moje prvé Alpy
Alpy alebo môj, niečo vyše 4tis km, výlet cez CZ, Nemecko do Rakúskych, Talianskych a Slovinských Álp.
Predchádzajúce | 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!