Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 181 až 195 z cekového počtu: 323.
27.12.2008 - Diger Čitatelia: 6618 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka: Motorkári na snehu
V júni 2008 sa prostredníctvom serveru motoride.sk spojilo niekoľko nadšencov jednej stopy a vydalo sa na motorkársku púť po našom krásnom Slovensku.
21.11.2008 - marek750 Čitatelia: 11513 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Chko Latorica
Južný Zemplín je veľmi pekný kraj.
17.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8392 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Spoločný Slovensko - Maďarský výjazd - Motorkári bez hraníc
Napriek tomu, že vzťahy medzi Slovákmi a Maďarmi sa v poslednej dobe priostrujú, vieme dobre že to tak zďaleka nevníma väčšina ľudí. No a Slovenskí a Maďarskí motorkári sa rozhodli spoločnou jazdou ukázať ako to je.
12.11.2008 - sibko Čitatelia: 10755 [Mototuristika - Európa - Výlet]

CHORVÁTSKO 8/2008
O tom ako sme vymenili tátoša a urobili prvý zárez na mape Európy.
03.10.2008 - demmoo Čitatelia: 5813 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

125ccm jazda po Slovensku
Bolo tu už veľa plánov, no teraz sme to aj uskutočnili a bolo super.
08.09.2008 - JinNo Čitatelia: 4887 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Po štyroch od mora k moru
Žiadna opilecká sága, iba jednoduchý výlet cez ostrov od Stredozemného k Egejskému moru
22.08.2008 - tref Čitatelia: 24845 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

„Poďme sa kúpať“ na spôsob Transalp
Keď si povie bežný človek, že sa ide okúpať, zoberie plavky, uterák a ide k najbližšiemu jazeru. Keď si to povie majiteľ Transalpu, vytiahne mapu a hľadá najvzdialenejšie miesto, kam sa dá dostať. Tak sme sa s priateľkou vybrali na Šútovo a cestou toho ešte veľa videli
14.08.2008 - dido14 Čitatelia: 11837 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako motoamatéri došli k 15-im 2000+m alpským pasom ako slepé kura k zrnu
Kto by nemal chuť zviezť sa na motorke v atraktívnom prostredí. Keďže Alpy máme radi už zo zimných lyžovačiek myšlienka nepoužívať motorku iba na chodenie na kávu ale povoziť sa aj vo vyšších nadmorských výškach nedala na seba dlho čakať.
30.07.2008 - guyke Čitatelia: 6580 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Moje prvé Alpy
Alpy alebo môj, niečo vyše 4tis km, výlet cez CZ, Nemecko do Rakúskych, Talianskych a Slovinských Álp.
28.07.2008 - Heno Čitatelia: 7583 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008
Keď ma Diger1 požiadal, aby som napísal tento článok o našom motovýlete okolo Slovenska, nakoľko jemu to vraj teraz nepáli (asi tou kapustnicou na Škarbáku) a že ho vraj ani múza nekope, tak som ani nezostal zaskočený, nakoľko som mal taký nejaký vnútorný pocit, že to jednoducho padne na mňa.
15.07.2008 - dzuri510 Čitatelia: 6669 Strany: 3 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ako sme sa vybrali do Michalian za Devildriverom
Dlho očakávaný výlet na ktorý sa tešilo viacero z nás, bol konečne tu. Škoda, že sa niektorým nepodarilo zúčastniť.
07.07.2008 - Diger Čitatelia: 8903 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka na cestu okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008
Veľa z nás si plánuje cestu na svojom tátošovi mimo našej krásnej vlasti. Ja som sa však rozhodol inak.
26.02.2008 - Heco1 Čitatelia: 6579 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Na výlet s geocachingom
Milé dospelé deti, vyrazte si na motorke za pokladmi!
22.12.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 7871 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Prvý slobodný výjazd
Vstup Slovenska do Schengenu považujem za naozaj dobrú vec, preto som ju bol osláviť malým výjazdom.
24.11.2007 - JuraRacing Čitatelia: 9992 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Ukončenie Moto sezóny 2007 - Pezinská baba
Posledný tohto ročný výlet. Sezóna 2007 úspešne ukončená.
Predchádzajúce | 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!