Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 61 až 75 z cekového počtu: 323.
22.05.2015 - satos Čitatelia: 6934 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rumunsko – severný Maramureš
Hľadanie „skrytých“ ciest po lesoch a horských lúkach.
21.05.2015 - nadejnymotorkar Čitatelia: 7557 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Májová túlačka - ostrov Cres
Už pred sviatkami (1. a 8. máj) sme s polovičkou hútali, že kam by sme vybehli vyfúkať vlasy. Zhodli sme sa na tom, že si pôjdeme obzrieť miesto kam sa v lete chystáme na dovolenku - ostrov Cres.
12.05.2015 - satos Čitatelia: 8520 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rumunsko – Výjazd na Ignis
Na Ukrajinu ma nepustili, tak som zamieril do Rumunska.
04.05.2015 - satos Čitatelia: 4873 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ukrajinská jednohubka II – hltači prachu
Jednodňovka na Ukrajinu. V pláne bolo len také ízy pojazdenie. Stalo sa.
27.04.2015 - satos Čitatelia: 5786 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ukrajinská jednohubka – Polonina Runa
Jednodňový výlet na poloninu Runu. Žiadny vážny cestopis, len taký výletík. Žiaľ, tá "jednohubka" zostala len nahryznutá – sneh v ceste. Zatiaľ.
Apríl 2015
16.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7352 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rumunsko 2013 – Vlhký až senzačne mokrý, buzna výlet
Pod heslom „neexistuje zle oblečený motorkár, iba dobré počasie“ ignorujem predpoveď počasia ako Adolf onehdá Stalinové vojská na predmestí Berlína. Jo bude to pekný výlet, stanovačka, opekačka, krásna krajina a namiesto ľadvinky, ľadviňák brat.
19.01.2015 - mzetz150 Čitatelia: 22522 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Trikrát a dosť alebo Júlske Alpy
K napísaniu tohto cestopisu som bol donútený pod hrozbou násilia. Ak vás prestane zaujímať, tak sa vykašli na písmená a pozri si len fotky.
06.01.2015 - yman Čitatelia: 9638 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Výlet na TT Isle of Man 2014
Trošku písmeniek na našej ceste na legendárne preteky TT na ostrove Man.
24.12.2014 - matus Čitatelia: 8349 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Toskánsko a Elba
Strašne prší, tak si hovorím, že dám na papier to naše Toskánsko. Malo by to byť jednoduché napísať...
02.12.2014 - gilbert Čitatelia: 6118 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Veteránske galérie na Morave 3 - Múzeum motorizmu Znojmo
Ako som naznačil v letnom putovaní po južnej Morave absolvoval som prehliadky viacerých múzeí s veteránmi.
29.11.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5326 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Malé chladné dobrodružstvo
Počasie dnes spoza okna vyzeralo ukážkovo, slnečno, bez jediného mráčika... a že riadne fúkalo, tak to mi hralo do karát. Chcel som len otestovať windstopper kuklu Klim a pozbíjaný tuning kokpitu, no nakoniec z toho bolo celkom pekné ľadové osvieženie.
10.11.2014 - gilbert Čitatelia: 7383 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Veteránske galérie na Morave 2 - Múzeum Lesná u Znojma
Ako som naznačil v letnom putovaní po južnej Morave absolvoval som návštevu viacerých múzeí a veteránmi. Po najbližšom Tatra múzeu v Bítove moje jazdenie na skladačke ma zaviedlo do múzea v dedinke Lesná.
08.10.2014 - gilbert Čitatelia: 8464 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Veteránske galérie na Morave - Tatra veterán múzeum v Bítove
Ako som naznačil v letnom putovaní po južnej Morave absolvoval som viaceré návštevy múzeí s veteránmi. Najbližšie, čo sa týka vzdialenosti, bolo Tatra veterán múzeum v Bítove.
10.09.2014 - Tomagi Čitatelia: 7845 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Môj mini trip aneb vespa GTS 300 Super od novosti po 8000 km
Po dlhom zvažovaní som sa rozhodol aj svojou maličkosťou (neprehliadnuteľných 98kg) prispieť nejakým tým článkom. Keďže portál motoride bol neoddeliteľnou súčasťou môjho každodenného surfovania po internete a dospievania nepodarilo sa mi nevšimnúť, že talianskej klasike resp. apenínskemu náboženstvu (aj na slovenských cestách) sa tu nik ešte nevenoval.
09.09.2014 - gilbert Čitatelia: 5302 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Letný relax na Morave
Podobne ako na jar, keď si chodím s rodinou nahrievať kosti, tak aj v čase horúceho leta chodím relaxovať. Túto sezónu sme sa rozhodli pre rekreáciu na západ od reality všedných dní. Ešte na Slovensku sme stretli skupinku motorkárov, ktorá sa vracala zo záhorackeho nedeľného kolečka po aktívnom tréningu na serpentínach pod pezinskou Babou.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!