Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 136 až 150 z cekového počtu: 329.
28.02.2011 - Buty Čitatelia: 6318 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Z BA do BB a späť za 16 hodín
Keďže sa zima snami nevedela rozlúčiť ešte v júni, absťák sa stále zväčšoval. Na dovolenku v Alpách alebo na Balkáne nebolo, tak som sa rozhodol prebehnúť všetky obľúbené cestičky, ktoré som doposiaľ poznal.
20.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8422 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Fejtón: Víkend bikera
Zdravím vás borci. Keď že je zima, rozhodol som sa opísať jeden, možno bežný víkend bikera, ktorý som prežil. Kiežby takých bolo viac...
14.01.2011 - mpenm Čitatelia: 25696 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kde sa točil Winnetou - Chorvátsko 2010
V tomto roku som nemal v pláne žiadny konkrétny výjazd za poznaním na motorke, no nakoniec sa mi ponúkol akosi sám.
12.01.2011 - Mitja Čitatelia: 9188 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Sedem novembrových zastavení, ten najkrajší na záver
6. november + na teplomeri nečakane vysoko priaznivá situácia + vytýčené zaujímavosti + ručne nakreslený podrobný itinerár = sľubný motovýlet.
11.01.2011 - tigrik77 Čitatelia: 7174 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Jesenná jednodňovka
Poznáte to zima sa nezadržateľne blíži a chuť voziť sa je neukojiteľná. Dovolenka vyčerpaná a teplomer sa nekompromisne uberá smerom dolu. Už ostáva len výjazd na jeden deň.
10.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10646 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako sa zabieha bavorák alebo pátranie po Jágerskom minarete
Krásna januárová nedeľa, po dlhom čase teplota tesne nad nulou, jeden bavorák po servise s potrebou prebehnúť, jeden nápad, cieľ, a dve sójové tyčinky... Ingrediencie pripravené už len nasadnúť a vyraziť
16.12.2010 - RAON Čitatelia: 5117 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Sínusoida volebného roka 2010
Informácie v tomto príbehu sú pravdivé a osoby vyskytujúce sa v niektorých úsekoch sú reálne, avšak ich mená a funkcie sú zmenené. Podobnosť s osobami v reálnom živote sú čisto náhodné.
13.12.2010 - matus Čitatelia: 10588 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Slovenské šotolinky 2008
Naskytli sa 4 dni voľna v rade a tak bolo jasné, že ich strávim na motorke. Už viac ako týždeň pred termínom som naháňal partiu, ale nakoniec som z objektívnych dôvodov ostal sám. Nabalil som si teda veci a v piatok doobeda som v kľude vyrazil.
18.11.2010 - Metalhead Čitatelia: 4531 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Video (HD) - Cesta domov z Írska
Írsko, Francúzsko, Nemecko, Česko a Slovensko
17.11.2010 - Archie Čitatelia: 4539 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Moldavsko „na otočku“ – postrehy
René mláďenca príhodi a skúsenosťi (na UA a v MD)
12.11.2010 - Opyciak Čitatelia: 8130 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

S tieňom vašej mašiny
Stojíte na benzínke a okolo prefrčí motorka. S otvorenou papuľou čakáte na ďalšie, veď snáď zazriete známeho, alebo aspoň nejakú krásavicu po akej práve túžite. A nič.
04.11.2010 - bubo008 Čitatelia: 25505 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

SLOVAK ROUTE 66
O slávnej americkej matke ciest už bolo toho popísané veľa, ale vieme aké zaujímavosti skrýva jej slovenská menovkyňa? Keďže ju celkom dobre poznám, rozhodol som sa opísať pikošky, ktoré na nej zaujali mňa.
22.10.2010 - pind Čitatelia: 8930 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Last Minute!!! Chorvátsko za 150€/os.
Pokojne čítajte ďalej, toto naozaj nie je reklama na pobytový zájazd, ale mototuristika.
14.10.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5537 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Dobrodružstvo za rohom
Mala to byť len taká rozcvička pre čerstvo zrastenú ruku. Len zopár asfaltových kilometrov, aby pravačka znova pocítila čo je to ťahať za plynovú rukoväť. Len obyčajné kávičkovanie. Plány sú ale pekná vec, no ich nečakaná zmena ešte krajšia.
11.10.2010 - sibko Čitatelia: 7910 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Talianske hory a Chorvátske more 2010
Dobre si zajazdiť a zaplávať to je pre nás v lete soľ života a nabíjačka batérií na celý rok. Taliansky alpský masív a Chorvátsky čistý a teplý Jadran sme si zvolili v tejto sezóne ako hlavné body záujmu. Dolomity a Južná Dalmácia sú destinácie čo milovníkov jednej stopy určite dostanú na 100%.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!