ISSN 1336-6491 | Online: 2224 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29884
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12230)

Články - Testy a predstavenia - Vyskúšali sme

slider

Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025

Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...

slider

Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Druhý deň v motorkárskom raji - Brutálna akcia v sedle skvelej motorky. Čo viac povedať. Offroad nebol tentoraz len na ozdobu. Nekonečné gejzíry kameňov lietali spod kolies, po 100 km zadná guma ohlodaná, do toho výjazdy, skoky a vyschnuté riečistia. Africa na toto bola stvorená a sám neviem ci som si to užíval viac ja alebo tá motorka. Do terénu rozhodne CRF1100 s 21 kolesom nikdy nesklame. Ak to s terénom...

slider

Vyskúšali sme Piaggio Medley S (2021) so zimnou výbavou

Tak trochu cynicky poviem, že pre nás motorkárov má globálne otepľovanie výhodu v tom, že čoraz častejšie sa u nás dá jazdiť celoročne. Kým však u nás nebudú zimy...

Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 138.

30.04.2014 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 22363 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme Piaggio Liberty 125 2014

Malý, ľahký, veľké kolesá, slušný úložný priestor, dobrý motor, dlhé servisné intervaly, nízka spotreba, nízka cena, pekný... Tak som o ňom počul. Piaggio Liberty 125, je to naozaj tak?

 

25.04.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3432 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Projekt z cesty do terénu – sezóna zahájená, ale po novom...

Tak som sa tešil na novú sezónu, až som ju skoro ani nezačal. Tak už to býva, ale aj s tým sa treba popasovať.

 

22.10.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16427 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme budúcoročnú novinku Kawasaki Z1000SX 2014

Ešte pred premiérou v Miláne, na jeseň 2013 sme dostali možnosť sa previesť v sedle inovovaného športového turistu Kawasaki Z1000SX modelový rok 2014.

 

26.09.2013 - kero Čitatelia: 11704 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Zásah do čierneho: Yamaha MT-09 „The dark side of Japan“

Moje dojmy z predstavenia a jázd na trojvalcovej novinke Yamaha MT-09 v okolí Splitu.

 

13.09.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19434 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

KTM EXC enduro 2014 - V Kopernici sme vyskúšali endurá pre budúcu sezónu

KTM venuje enduro segmentu nemalú pozornosť a každý rok poctivo inovuje svoju bohatú modelovú ponuku. Aj tento krát sme prijali pozvanie na testovací deň modelov 2014 na enduro trati v Kopernici aj s hosťom podujatia Ivanom Jakešom.

 

27.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8624 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

BMW RR Days 2013 v Brne - BMW S1000RR vs. HP4

Čo je lepšie? S1000RR alebo jej vymakanejší klon HP4 so svojím semi-aktívnym podvozkom? Dalo by sa o tom teoretizovať, ale my sme mali možnosť aj praktickej porovnávačky na okruhu.

 

26.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4414 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Ďalší tvrdý dopad

Už zo mňa bude „ozajstný motokrosár“. To som počul od jedného nemenovaného, ktorému som zreferoval, čo všetko mi je po poslednom páde na tréningu. Už je to skoro 14 dní a ja sa viem konečne posadiť ku kompu a niečo o tom napísať.

 

13.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3653 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Projekt z Cesty do terénu – Žubor cup Vištuk, znova s červenou tabuľkou

Na tento závod som sa chystal úplne že vážne najviac zo všetkých. Potreboval som vyhrať! Aby som si upravil sebavedomie, aby som sa posunul v tabuľke čo najvyššie a aby som prekonal ten blok, čo mi zostal po páde v mojej hlave.

 

27.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20009 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Cleveland CycleWerks Tha Heist 250 - sparťanské povozeníčko

Bol by čistý nezmysel písať klasický test o motorke, ktorá má za úlohu, skrátka dobre vyzerať. Z garáže na kávičku či zmrzlinu dôjde a ísť s ňou ďalej, to zrejme nebude mať nikto v pláne.

 

26.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 2623 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Projekt z Cesty do terénu – Žubor cup Sverepec, späť v boji o body

Od pádu v druhom závode tejto sezóny som chtiac-nechtiac musel dva závody vynechať. Ale dlho som to nevydržal a už som späť. Aj keď to ešte nie je také, ako by som si predstavoval...

 

06.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6092 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Projekt z cesty do terénu – Žubor cup Gbely, aj tvrdé pády patria k tomu

Tak a už mám za sebou aj ďalšiu fázu, ktorá bezpochýb patrí k motokrosu a zrejme sa nevyhne nikomu, kto robí tento krásny, ale náročný šport.

 

30.04.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10648 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Jarná chuťovka: MV Agusta F4 RR Corsacorta - dvesto hrmených z Varese

Kedysi by som si myslel, že takéto niečo sa mi nestane. Sadnúť si na najnadupanejšiu sériovú F4 a ešte sa aj zviesť. Keď sa mi to ale prihodilo minulú jeseň, ani vo sne by ma nenapadlo, že takúto možnosť dostanem znova a teraz doma na cestách ktoré poznám. Síce len na krátko...

 

15.04.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4541 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Projekt z cesty do terénu – Žubor cup Senica

Konečne nám začala nová sezóna a už máme za sebou aj prvý pretek v seriály Motoshop Žubor cup. Bol to náročný a ťažký prvý pretek, hlavne preto, že som bol tak trochu organizátor a aj pretekár, ale nakoniec som spokojný. Všetko vyšlo, plus jeden bonus.

 

25.03.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5360 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

MM SR CC Borský Mikuláš 2013 – závod v rámci tréningu

Countrycross na búroch ma lákal odkedy som osedlal krosu. Nakoniec sa mi ho podarilo absolvovať až teraz. Ak by som mal niečo napísať z pohľadu celého človeka ako som, tak napíšem, že už nikdy viac, ale ak podľa vnútorného pocitu, tak by som si dal podobný rejs hneď aj nasledujúci víkend.

 

09.03.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4248 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Blog Projekt z cesty do terénu – prvý tohtoročný tréning

Konečne už je moto doma, konečne som bol prvýkrát tento rok trénovať a konečne som začal skákať dvojáky, ktorých som sa tak bál.

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |

Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »