Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3827 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29821
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17623)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš ŠIMKO siedmy na MS v motokrose MX3 v Bulharsku

 Zdieľať

Pridané: 06.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4234 [Šport - Motocross]

V dňoch 4. a 5.5.2013 sa v Bulharsku na krásnom okruhu Troyan uskutočnilo druhé podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose MX3. Po sobotňajších kvalifikačných jazdách postúpil slovenský jazdec Tomáš Šimko do nedeľňajších finálových jázd zo 6.miesta a v konečnej klasifikácii skončil na vynikajúcom siedmom mieste.

V kvalifikácii zvíťazil Slovinec Klemen Gercar, náš Tomáš Šimko postúpil do zajtrajších finálových jázd zo 6.miesta.

Druhá priečka patrila v sobotu Pier Fillippovi z Talianska a tretia Rakušanovi Mattias Walknerovi. Tomáš Šimko a Peter Michalec zviedli v kvalifikácii tuhý boj o piatu priečku, avšak nakoniec ich oboch predbehol Timur Muratov a Gert Kresnokov.

MS MX3 Troyan – konečné poradie:

1. Mathias Walkner (AUT, KTM),
2. Martin Michek (CZE, KTM),
3. Klemen Gercar (SLO, Honda),
4. Pier Filippo Bertuzzo (ITA, Yamaha),
5. Christian Brockel (GER, KTM),
6. Timur Muratov (RUS, KTM),
7. Tomas Simko (SVK, KTM),
8. Petr Michalec ( CZE, Honda),
9. Frantisek Smola (CZE, KTM),
10. Ardo Kaurid (EST, Yamaha)

Zdroj: SMF

Pridané: 06.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »