Anketa:
Kawasaki KLR 600 1987
ZdieľaťPridané: 14.11.2005 Autor: JOSE
Čitatelia: 47291 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak tú to sezónu som si zohnal a teda mal možnosť vyskúšať motorku japonskej značky KAWASAKI. Presnejšie ide o cestné enduro KAWASAKI KLR 600, rok výroby 1987.
Už z názvu vieme jej približnú kubatúru, ale pre tých, ktorí to chcú vedieť presne, je to 564 ccm. Motor je 4-taktný jednovalec, vodou chladený, a ak by tá voda bola veľmi teplá, :-) tak sa spustí ventilátor, čo motor vždy ocení ak sa s ním hráte niekde v hustom lese a v ťažšie prejazdnom teréne.
![]() |
Ide o nakopávačku, čoho som sa trochu obával, lebo na predošlej moto som mal el. štartér, ale obavy sa stratili hneď po prvých výjazdoch a teda aj štartoch. Šoky, ktoré som niekedy zažíval pri nakopávaní ako mladý, ešte „bezvodičákový„ majiteľ ČZ 175, sa pri štartovaní KLR stali minulosťou. Po naštartovaní sa ozve celkom slušne dunivý „sériový“ zvuk (trochu som prevŕtal výfuk :-)), ktorý sa rozlieha po dvore a aj sliepkam naskakuje husia koža :-). Uvidíme, na jar tam bude možno aj laďáčik.
Dizajn z 90. rokov je celkom do pohody, akurát s tými polepmi a predným blatníkom budem musieť niečo urobiť, ale všetko má svoj čas. Veď čo by sme robili cez zimu bez našich lások, keď už nemôžme jazdiť, tak ju aspoň trochu skrášlime.
![]() |
Kým sa motor zohreje na pracovnú teplotu, skontrolujem výstroj a povinnú výbavu (foťák), sadám, zapínam svetlá, radím jednotku pridám na cca 2000 otáčok, púšťam spojku a pohýnam sa. Ak ju chcem zodvihnúť, tak jej šibnem cca 5000 a tie koníky sa krásne zodvihnú na zadné, už to mám celkom v ruke :-).
Rozsah otáčok končí číselkom 10 000. Od 8000 je to v červenom poli, ale ja mám radšej obyčajné pole - po jarných alebo jesenných prácach :-) Vtedy je to super jazda. Najlepšie cítim ťah s veľkým Ť od 4000 otáčok do 6000, vyššie je to už len ťah, mašinka však nemá nič proti ani v nižších otáčkach. S cestovnou rýchlosťou okolo 100 km/h krásne vozenie, potom je to viac-menej súboj s vetrom, ale aj 140 km/h sa dalo zvládnuť, ale na ako dlho? :-)
![]() |
Jazdné vlastnosti on-road :-): Keďže to nemá TP, tak na ceste som toho nenajazdil veľa, cca 2000 km, takže len stroho. Tlmiče pekne absorbujú všetky nerovnosti okresných ciest, ktoré sú v brutálnom stave. S váhou cca 155 kg je to dobre ovládateľná mašinka, či už pri otáčaní na malých odstavných plochách, alebo v kopčekoch. Slušná akcelerácia v meste pri predbiehaní plechovíc a so spotrebou pohybujúcou sa okolo 5-litrovej hranice som tiež spokojný, samozrejme a to už všetci vedia, že to závisí aj od pravej ruky.
Brzdy: Vpredu je kotúč, bez ktorého by som si už ani nevedel predstaviť brzdenie, ktorému prekvapujúco dobre sekunduje zadný bubon. Možno by nebolo od veci, keby bola trochu agresívnejšia, ale už som si zvykol :-).
Jazdné vlastnosti off-road:-): Aj keď je to cestné enduro stavané viac-menej na klasické asfaltové cesty, mašinka sa chová celkom slušne aj v teréne. Tým nemyslím nejaké brutálne šantenie a skákanie, ale také agresívnejšie prejazdy a malé pár metrové preskoky jej na lesných a poľných cestách vôbec nerobia problémy. S brzdami som zatiaľ spokojný, aspoň doposiaľ som nepocítil ich vážnejší nedostatok. Mašina je veľmi slušne ovládateľná, aj keď tá váha vie niekedy potrápiť :-) Človek si zvykne na všetko.
![]() |
Čo dodať na záver? Motorka má veľmi slušné jazdné vlastnosti na ceste ako aj v teréne. Výkon motora je postačujúci, s dobrou akceleráciou a myslím, že ani začiatočník by nemal mať veľký problém popasovať sa s kobylkami, ktoré ožijú pri jej naštartovaní. Jednou dlhou vetou :-) - ak patríte k tým, ktorých vie najviac upokojiť :-), uspokojiť :-), alebo naopak rozohniť agresívnejší prejazd terénom v podobe lesných, poľných ciest, prejazdy brodov cez potoky a podobne tak toto je enduro, ktoré by ste pri výbere moto na takéto účely nemali určite vynechať.
Pridané: 14.11.2005 Autor: JOSE Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki KLR 600 1986:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | KLR 600 |
Rok: | 1986 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 564 ccm |
Max. výkon: | 42.6 k (31.3 kW) / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 96.0 x 78.0 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 155 kg |
Objem nádrže: | 11.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 130 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki KLR 600' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki KLR 600' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki KLR 600 1986' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki KLR 600' na www.google.com
Súvisiace články:
- Husqvarna TE 610 1997 - sedlaksom
- Moja TDM-ka - bugy
- Ako som sa učil chodiť od Jawy k Yamahe XV 1000 - huly
- HONDA XL 600R - juod
- Honda XR650R - 2000' - mstach
- Ako som sa stal motorkárom, alebo od čopríka k TDM a Fazerovi - lure
- Yamaha XTZ660 - cestné endurko, ktoré poteší... - lievik11
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!