Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 541 až 555 z cekového počtu: 601.
12.06.2005 - Beal Čitatelia: 22710 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko - Moja prvá cesta
Nikdy sa nepýtaj na cestu toho kto ju pozná, lebo by si nemohol zablúdiť.
02.06.2005 - vmax Čitatelia: 17535 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Tip na víkendový mini výjazd Visegrád, Maďarská republika
Dlho sme sa z Paulínkou chystali pozrieť kúsok ďalej od Ostrihomu a ako to už býva muselo to dozrieť .. tak to teda dnes dozrelo!
Trasa bola jednoduchá .. Palárikovo, Štúrovo, Ostrihom, Visegrád a nazad.
Zúčastnení Šuráni - Kawa 750, Mad Gaspar - Suzuki 900 RF a V-Max + Paulínka - Yamaha XJ900S Diversion.
23.05.2005 - marekxxx Čitatelia: 10485 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Varadero zraz JIZBICE 2005 alias víkend v znamení VARANA
Cez víkend 23-24.4.2005 som sa podujal navštíviť „6. český varadéro sraz“, ktorý sa konal v Českomoravskej vysočine v Jizbiciach.
27.04.2005 - barclay Čitatelia: 19943 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko 2003
Tak som sa rozhodol podeliť aj ja so svojimi zážitkami z ciest. Je to síce o dva roky neskôr ale dúfam, že Vás tento článok zaujme a načerpáte inšpiráciu na cestu podľa Vašich predstáv
20.04.2005 - zeze Čitatelia: 18472 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpy - Friaul je tajný tip za humnami!
Nezadržateľne sa blížil koniec sezóny 2004, a nádeje na babie leto sa ukázali ako opodstatnené. Známi, ktorí sú zvyknutí na nejaké krátke ale intenzívne jesenné prekvapenia z mojej strany, sa už tentoraz informovali vopred, čo sa bude diať...
14.04.2005 - Skarab Čitatelia: 10535 [Mototuristika - Európa - Výlet]

První jarní... Sečská přehrada v okrese Chrudim
Sobota 26.3.2005
Tak už je to tady, podle kalendáře jaro, počasí fantastické, chuť na cestování obrovská....
07.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 13032 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Aké bude 4. stretnutie MotoRide-ákov?
V poradí štvrté stretnutie priaznivcov tohto servera sa neuskutoční na domácej pôde, ale vo východných Čechách. Z toho sa dá vytušiť mototuristický zámer tejto akcie...
31.03.2005 - todra Čitatelia: 23323 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ďalší blázni vo veľkonočnom Chorvátsku 2005
Nová motorka mala na tachometri 140 km a tak sme si vymysleli takýto spôsob relatívne rýchleho zábehu. Dvaja magori (to som povedal až po návrate) na 650 V-stromoch sa vybrali cez Veľkú noc až na ostrov KRK.
29.03.2005 - inferno Čitatelia: 12275 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Veľkonočná otočka - Hmla, sneh, dážď a zdochliny
- aj taká môže byť cesta do Chorvátskana veľkú noc (25-27.03.2005)
24.03.2005 - zeze Čitatelia: 16027 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzske Alpy 2004 - Bonette a tie ostatné
Leto v plnom prúde. Manželka nemala výhrady, dovolenka sa dáka tiež našla. Otázka „kam“ sa natískala. Kto by šiel? Na sms-ky s alternatívami možných trás zareagoval iba Milan. „Jedeme do Francie“ – znela jeho stručná odpoveď.
03.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 35925 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Víkend pri Solinskom jazere
Bola to taká neplánovaná akcia. Proste sme sa ja, syn a motorka prebudili do slnečného sobotňajšieho rána, pozreli na seba a vedeli, že musíme vyraziť. Anywhere...
28.01.2005 - Vojticek Čitatelia: 11407 Strany: 12 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Portugalsko 2004
Nápad vydať sa na túto cestu začal vznikať niekedy začiatkom roka 2004. Vyzeralo to na prvý pohľad celkom jednoducho. Zbalíme niečo na cestu, za dva – tri dni dôjdeme za sesterkou do Lisabonu, tam týždeň povegetujeme a vrátime sa späť.
19.01.2005 - Francuz Čitatelia: 20671 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 2004
Blížil sa koniec leta a už som myslel, že sa na motorke nikde nedostanem, keď sa mi v kalendári zrazu objavilo 6 dní voľna. Voľba padla na rýchlu otočku do Grécka, kde v tej dobe dovolenkovala moja exmanželka aj s našou dcérou.
11.01.2005 - Francuz Čitatelia: 20459 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2004
Kam sa vyberiem na tohtoročnú dovolenku, som mal jasné už dávno. Základ malo tvoriť Rumunsko a ďalej pokračovať cez Moldavsko na ukrajinský Krym. No, ale čo človek mieni, osud mení...
30.12.2004 - pallika777 Čitatelia: 11142 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Potulky severným Maďarskom
Výletík pod krycím názvom „Potulky severným Maďarskom“ sme nijako zvlášť neplánovali. Návrh padol z dodoKE-ovej strany, že nás bude sprevádzať severnou časťou Maďarska. Dohodli sme sa telefonicky a o 11:00 sme sa pomaly zbierali na čerpacej stanici pri hraniciach s Maďarskom.
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!