Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 601.
24.08.2016 - guliverr Čitatelia: 11291 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Európa tour 2016 - do Portugalska
Medzi 23.7 -6.8.2016 sme absolvovali výjazd po Európe. Kto s nami nebol, môže banovať.... Guliverr
26.07.2016 - Siso1 Čitatelia: 3601 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cestovaním prispiesť k dobrej veci alias Adventure For Life Scotland to Sicily 2016
Dobrodružná cesta z najsevernejšieho bodu Škótska až po najjužnejší bod Siciíie. Na jednej motorke počas 90-dní spoznáme miestne zvyklosti, lokálnu kuchyňu a sprostredkujeme vám naše zážitky na našej webstránke: www.adventureforlife.co.uk
14.06.2016 - Romoto Čitatelia: 7691 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Dolomity 2015 - inšpirácia spred roka
Dolomity vo dvojici na Suzuki SV 650S po troch rokoch. Boli to dlhé tri roky čakania, aby zhoda okolností dovolila, aby sme sa otec a syn (Romoto a Cacao) znova dostali na niekoľko (tri) dní na našich obľúbených (a tak trocha aj obstarožných ) eSVéčkach do Dolomitov.
08.06.2016 - datadive Čitatelia: 8240 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
Siedmy Honda Fest v Južných Čechách máme za sebou. Prinášame, krátky report z tejto podarenej a najmä zaujímavej akcie.
17.05.2016 - erbe Čitatelia: 15523 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Late Balkan Trip 2015
Keďže sa nám s partiou nepodarilo na tento rok pôvodne plánované Gruzínsko, tak sme riešili záložný plán. Vymysleli sme si Rumunsko, Čiernu horu a niečo medzi tým na čo natrafíme. Termín sa ale stále posúval a odchod nie a nie definitívne dohodnúť. Výprava pozostávala zo mňa (F800GSA), Lukáša (TA600) a Koťa (V-Strom). Aj posledný dátum jeden účastník výpravy – Koťo nestihol a dohodli sme sa, že sa zrazíme niekde v Rumunsku.
14.05.2016 - erbe Čitatelia: 9433 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajinská rýchlovka alebo našich 300 ukrajinských kilometrov
Nad Ukrajinou, konkrétne Zakarpatskou oblasťou sme už nejaký čas uvažovali. Nedarilo sa nám nájsť termín. Ten sa nakoniec objavil, i keď dosť skoro, čiže terén sme rovno škrtli. Mne osobne to nevadilo, reku na prvý krát si ju aspoň tak okružne pozrieme.
23.03.2016 - samuel7653 Čitatelia: 9795 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dovolenka v Albánsku 2015
Dobrodružstvo osamelého jazdca.
02.03.2016 - Karma Čitatelia: 6956 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko po lúkach 2014
Tento rok to na Ukrajine trochu vrelo a tak sme sa radšej vybrali preskúmať nové horské cesty Rumunska okolo Huedinu. Super počasie, jazdenie po kopčekoch a stretnutie s hippies komunitou.
24.02.2016 - Andrej Bartoš Čitatelia: 10581 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Ako sme začali cestovať po Európe
Viac ľudí, viac zábavy. Väčšia vzdialenosť, viac exotiky.
19.02.2016 - bubo008 Čitatelia: 19667 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Severní vítr je krutý
Sever ma veľmi lákal a na túto dovolenku som sa nesmierne tešil. Nielen preto, lebo sme sa chceli dostať na najsevernejší bod Európy, ale hlavne preto, že nebudem cestovať sám. Pred rokom som spoznal dievča mojich snov. Do voza aj do koča.
09.02.2016 - peter3401 Čitatelia: 15529 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lombardia a Dolomity 2015
Na začiatku Tripu som si dal predsavzatie, že porobím viac fotografií – nie len štyri, ako vždy.
Opäť vyrážame večer – deň pred začiatkom prvého dňa, aby sme v noci dorazili do Breitenbrunu. Ráno sme sa teda zobudili pri Neusiedler See a náš hlavný Trip začali čo najbližšie k Alpám.
22.01.2016 - MarkoLaky Čitatelia: 7541 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kolkovaná Ukrajina s endurkovým úsmevom
Náš plánovaný ukrajinsko -rumunský trip ako po minulé roky začíname u mňa na dvore prvým fotozáberom.
18.01.2016 - Asfalt Čitatelia: 7656 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpské dobrodružstvo druhá časť
Pokračovanie cestopisu Alpské dobrodružstvo.
15.01.2016 - Asfalt Čitatelia: 9721 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpské dobrodružstvo prvá časť
Po rokoch konečne pôjdem do Álp za offroadom. Tento výlet mám vysnívaný, premyslený, pregúglovaný už zo tri roky. Na internete som prečítal každý cestopis, videl som snáď každé video, aj mapy už dlho mám. Každý rok som pre niečo nemohol: buď nebolo s kým, nebol čas alebo som niečo riešil na motorke. Všetci vravia nechoď sólo tie šotolinové cesty bývajú opustené môže sa ti niečo stať kto ti pomôže? Teraz na všetkých kašlem idem sám nejdem sa nikomu prispôsobovať či dúfať že bude mať čas.
15.01.2016 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12572 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nórsko 2015 - Vymetanie fjordov a ďaleký sever
Podrástli mi vlasy, podrástla mi brada a viac mi už bohužiaľ nepodrástlo nič, ale aj tak sa môžem cítiť ako väčší chlopík. I keď dostať sa na Nordkapp nepovažujem za vážne zdolanie čohosi, no celé to bolo o čomsi úplne inom...
Predchádzajúce | 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!