Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6901 až 6915 z cekového počtu: 8722.
05.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4407 [Novinky - Čo nového v tlači]

MOTOHOUSE 05/2008
Poďte sa opäť po mesiaci pobaviť mohutným náporom potešenia z tých najúžasnejších motoriek. Slovenský Motohouse je tu pre vás a my sme radi, že nás máte tiež radi :o)))
05.05.2008 - Cacao Čitatelia: 4913 [Šport - Rally]

To najlepšie v obraze z Central Europe Rally 2008
Central Europe Rally skončila tak ako skončila. Mnohým sa to nepáčilo. Každý máme svoje pre a proti, ale skúsme sa na celú rally pozrieť bez nášho komentára prostredníctvom krátkych video šotov a fotiek.
05.05.2008 - Brambo Čitatelia: 4482 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2008 – 4 – Čína
V najsilnejšej kubatúre zvíťazil po dlhej dobe Valentino Rossi, v štvrťlitroch Mika Kallio a v „osminkách“ Andrea Iannone.
05.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4651 [Bleskovky - Novinky]

Touratech Travel Meeting 2008 za dverami
Už budúci víkend vypukne akcia pre dobrodruhov na dvoch kolesách, na ktorej okrem jazdenia stretneš zaujímavých hostí a pozrieš si skvelé cestovateľské filmy.
02.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5161 [Bleskovky - Novinky]

Čo na víkend? Enduráci do Skýcova, trialisti do Nitry a ostatní do Senca na Barónov
Sezóna sa rozbieha a kalendár ponúka stále viac chrumkavých akcií.
02.05.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 11564 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko-ukrajinská rely
Spoza zákruty sa ozve pekelné hrmenie a vyletí pretekár na KTM 690. Dakarský špeciál s jazdcom v stupačkách balancuje na hranici fyzikálnych zákonov.
02.05.2008 - Pilgrim Čitatelia: 18699 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Dylan – transkontinentálny spoločník
Móda trilógii a diskusia „Môžem na 250-ke cestovať do Chorvátska?“ ma donútili znova sadnúť za klávesnicu notebooku a doplniť dve časti o skútri Honda Dylan. Snáď dvojnásobný pohľad na vlny Atlantiku ospravedlní odvážnejší názov...
02.05.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 10491 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Test Day, 26. 4. 2008, Pezinská Baba
Síce trošku po funuse, ale predsa len prinášame reportáž z nedávnej prudko vydarenej KTM akcie. Dvaja zo spolutvorcov tohto článku totiž boli kvôli pádom zdravotne mimo...
02.05.2008 - bobakk Čitatelia: 2868 [Šport - Enduro]

Motoprášenie aneb bahnenie bez blata
Séria akcii pri obci Chlmec tentokrát pokračovala za celkom príjemných podmienok. Bolo podstatne teplejšie ako pri prvých dvoch akciách a väčšinu času slnečno. Na trati sa však miesto rozhadzovania blata tentokrát víril prach.
01.05.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 5433 [Šport - Rally]

Žije ešte duch Dakaru?
Začiatkom roka 2008 zostal celý motoristický svet v šoku. Dôvodom bolo zrušenie najťažší motoristických pretekov – Rally Paríž (Lisabon) Dakar kvôli hrozbe teroristických útokov.
29.04.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 17486 [Bleskovky - Novinky]

Nová prilba od Givi - univerzálnosť za dobrú cenu
Taliansky výrobca doplnkov, príslušenstva a prilieb Givi predstavil zaujímavú prilbu s názvom X.01.
26.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7280 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 7. etapa - Katroš potvrdzuje svoju dominanciu ďalším víťazstvom, celkovým víťazom Rally je však David Casteu
Dnes bola na pláne posledná etapa Rally. Šla sa rovnaká špeciálka ako včera, ale v opačnom smere. Dominoval Jaroslav Katriňák.
25.04.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9462 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 3. MotoRide E.S.C. Paintball War
Akcia „Zastreľ si svojho redaktora!“ pokračuje! V nedeľu 04. mája máš aj ty možnosť postaviť sa zoči-voči vedeniu a vyriešiť si to s ním ako za starých časov na divokom západe. Úderom 13. hodiny sa začne súboj so stlačeným vzduchom a potravinárskym farbivom. Vítaní sú všetci bez rozdielu kubatúr :)).
25.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5938 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 6. etapa - Nejasnosti pokračujú, Katriňákova penalizácia bola znížená
Dnešná stapa bola úplne rovnaká ako včerajšia, rovnaký terén, rovnaké špeciálky, nejazdili sa ani v protismere. Nejasnosti ohľadom penalizácií jazdcov však pokračujú.
24.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6606 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 5. etapa - Smolný deň, Jaro Katriňák penalizovaný!
Dnes bola na pláne najdlhšia špeciálka celej rely - 157 km na čas. Jaro mal však smolu. Okrem technických problémov v prvej špeciálke dostal penalizáciu 1 hod 10 min.
Predchádzajúce | 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!