Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7831 až 7845 z cekového počtu: 8724.
13.02.2006 - Johnatan Čitatelia: 51531 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja malá Jawa 50/20
Chcem sa podeliť o pár skúseností s mojou prvou motorkou. Je to JAWA 50/20,kultový stroj ktorý určite pozná väčšina z vás. Pre viacerých to asi bol stroj ktorý vás naučil jazdiť v jednej stope.
10.02.2006 - gilbert Čitatelia: 58846 [História]

Manet M 90 - slovenský fenomén
Po skončení II. svetovej vojny malo strojárstvo na Považí zapustené hlboké korene. Výrobou motocykla sa nadchla brnenská Zbrojovka. Keďže kedysi na Považí vybudovala továreň nazvanú Závod II vyrobila preň niekoľko prototypov ľahkého motocykla.
10.02.2006 - kyvacka Čitatelia: 12364 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity, Benátky, Friaul a traja Janovia...
Na motoride v posledných mesiacoch pribudli cestopisy s exotickými destináciami písané skúsenými turistami. My nie sme ani skúsení motoruristi, ani sme sa nevybrali na neznáme miesta. Štandardne sme smerovali do Álp. Do trasy sme však zahrnuli aj bonbónik – Friaul. A to sme ešte netušili, že práve Friaul bude krásnym vyvrcholením.
07.02.2006 - anton Čitatelia: 28414 [Technika - Úpravy motocyklov]

Honda Shadow 750 - IRON MOTO
Pred rokom som začal uvažovať o prestavbe tohto motocykla.
07.02.2006 - Vidicon Čitatelia: 46374 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko - chorvátska spoznávačka
Pozerám z okna na zasnežené rozľahlé divoké planiny rodnej Petržalky, na zamŕzajúce búrlivé vody Chorvátskeho ramena, na chumáče padajúceho bieleho motorkárskeho prekliatia, na deti hľadajúce v tom bielom svinstve použiteľnú striekačku a premýšľam, ako by som to počasie oklamal a opäť vysadol do sedla nedočkavej osemstovky...
06.02.2006 - intros Čitatelia: 11286 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

50. Elefantentreffen 2006
27. - 29.01.2006 sa konal jubilejný 50. ročník Elefantentreffen v Bavorskom lese.
04.02.2006 - JAWAstreet Čitatelia: 25867 [Vaše stroje - Moja úprava]

Jawa 350 Street
Moja raketka. Taká skromná úprava.
02.02.2006 - marekxxx Čitatelia: 11283 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu
Jedna z legiend hovorí, že hlboko v temných bavorských lesoch sa motorková brigáda na konci druhej svetovej vojny húževnato bránila tri dni bez jedla a pitia a kládla tvrdý odpor útočníkovi. Niekoľko rokov po vojne sa nezamestnaní vojenskí veteráni rozhodli stretnúť v termíne a na mieste, ktoré zanechalo v ich osudoch kruté rany.
02.02.2006 - Miko Čitatelia: 14035 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki 1100 GPZ, 1997
Toto je moja Kawasaki plus pár faktov, myšlienok a skúseností...
01.02.2006 - campa Čitatelia: 45334 [Technika - Dobré Rady]

Tatoo story alebo ako na nové tetovanie
Ak niekto uvažoval o tetovaní tak maximum času venoval tomu, že čo si dá a hlavne kam pôjde. Nie každému sa to podarilo a ja tu prinášam mini návod ako si nepokaziť telo a kúpiť si pekné tetovanie.
01.02.2006 - DrTic Čitatelia: 16276 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Fotopríbeh z 50. Elefantentreffen 2006
Nenájdete tu článok pretože, na Elefantentreffen som nebol na motorke, takže toto právo prislúcha iným. Pripravil som však krátky foto príbeh, ktorý vám napovie ako to tam vyzerá, čo môžete očakávať.
01.02.2006 - DucatiST4s Čitatelia: 10023 [Vaše stroje - Moja motorka]

Štipka filozofie alebo ako som začínal ja
Typický príbeh, alebo sú motorkári a „motorkári“, ktorí ste Vy!?
27.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45490 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test moto zámkov Master Lock – jeden zo štyroch otvorený
Ako bolo dohodnuté koncom novembra minulého roka, dnes sa uskutočnil dlho očakávaný test zámkov značky Master Lock.
27.01.2006 - gilbert Čitatelia: 10441 [Šport - SuperMoto]

Zlaté riadidlá - ako vznikli preteky Supermoto
Supermotard sa vo Francúzku zapísal zlatými písmenami z dôvodu, ktorý všetci už poznáme (kto je najlepší motocyklista?). Úvodného preteku v roku 1989 na parížskom okruhu Carole sa zúčastnili najlepší motokrosári, enduristi, cestári či z GP alebo superbike.
26.01.2006 - panky23 Čitatelia: 25127 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CR 500 Motard
Aj ja som sa rozhodol prispieť do tejto rubriky a podeliť sa o moje skúsenosti s mojou bývalou (samozrejme motorkou). Nemal som ju nejako zvlášť dlho, ale to stačilo na to, aby som ju trošku spoznal.
Predchádzajúce | 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!