ISSN 1336-6491 | Online: 1631 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31705
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18523)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13182)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 8251 až 8265 z cekového počtu: 8726.

29.03.2004 - pegasso Čitatelia: 33847 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia PEGASO 650 Cube 1999

Klasické talianské enduro do koča i do voza...

 

26.03.2004 - Maco Čitatelia: 159819 [Technika - Elektrika]

-

Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií

Tento článok (testovací diagram) je zameraný na diagnostikovanie chyby v elektrickej/dobíjacej sústave pre trojfázové alternátory s rotorom z permanentného magnetu.

 

26.03.2004 - Natalka Čitatelia: 17592 Strany: 2 [Novinky]

Aké boli zimné stretnutia motorkárov

Letné motorkárske zrazy a výjazdy na motorkách bývajú veľmi príjemné, zábavné a často relaxačné. Ale s blížiacou sa zimou sme motorky pomaly začali zatvárať do garáží a ukladať na „zimný spánok“. Komunikácia medzi širšou partiou motorkárov začala klesať a bola by naozaj škoda, keby sa taká úžasná skupinka ľudí nestretla aj mimo motorkárskej sezóny a navzájom sa viac nespoznala.

 

26.03.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24070 Strany: 3 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhodnotenie fotosúťaže motoride.sk

Tak a máme to za sebou. Prvá motorkárska fotosúťaž na Slovenskom internete úspešne skončila. Poďme sa teda pozrieť na víťazné fotografie.

POZOR: Doplnené rozdelenie zrazov jednotlivým výhercom a zároveň výsledky losovania spomedzi hlasujúcich členov Motoride Klubu.

Nové: Stiahnite si plagát Fotosúťaže.

 

24.03.2004 - GaST Čitatelia: 6137 [Novinky]

-

INTERWHEEL BUDAPEST 2004

V dňoch 19.–21.3.2004 sa konal v Budapešti už 13.ročník výstavy INTERWHEEL. Tohto roku to bolo po prvý krát v Budapeštianskej Športovej aréne, ktorá je preslávená a známa aj ako koncertné miesto rockových kapiel a celebrít z celého sveta. (Pre zaujímavosť pár z pripravovaných pochúťok: 15.5. Peter Gabriel, 21.7. Carlos Santana,...)

 

24.03.2004 - Joker Čitatelia: 6050 [Novinky]

Trocha §§§. Žiaľ neoverené...

Dostal som dnes jeden mail, a tak sa chcem on podeliť s ostatnými. Neviem čo je na tom pravdy a tak by som uvítal nejakú tú diskusiu.

 

23.03.2004 - Vadim Čitatelia: 49267 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 2.časť: Nauč sa jej rozumieť

V prvej časti môjho seriálu som sa ti snažil poradiť, ako si vybrať motorku, s ktorou by si mohol byť spokojný. Teraz, keď už máš svojho miláčika doma, tak sa s ním zoznám. Ak si to neurobil ešte pred kúpou, tak to skús teraz.

 

23.03.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6960 [Technika - Dobré Rady]

180 km v sedle ako spolujazdec (alebo ako sa cíti ľadviňák)

V sobotu síce nebolo najideálnejšie počasie, ale jazdiť sa dalo. A tak sa pár motorkárov z Košíc a okolia rozhodlo trochu prevetrať mašiny. Keďže som toho času bez moto, rozhodol som sa skúsiť to ako spolujazdec.

 

20.03.2004 - Mishko Čitatelia: 10545 Strany: 3 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

-

BIKE WEEK 2004, Daytona Beach, Florida

Priznám sa, pri slovných spojeniach ako „Najväčší na svete“ som vždy skeptický, najmä ak podobné tvrdenie pochádza od američanov. Je totiž úplne normálne – teda samozrejme iba v amerike - ak si miestne obyvateľstvo neustále zamieňa pojmy „Svet“ a „USA“, pretože ho k tomu systematicky vychovávajú už od malička.

 

19.03.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 55916 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Skúsenosti s Hondou CB 500 ’96

Nákupy, prepletanie po meste, cestovanie, dlhé trate, klopenie z kolena na koleno, tejto motorke nič z toho nie je cudzie... alebo za málo peňazí veľa muziky.

 

19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 22780 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA YZF750R

Moja Yamaha YZF 750 R, ročník 1995, vynikajúci stroj, absolutne bezporuchový. Trošku ťažkopádne na každodenné použitie do práce, ale výborné na víkendové vozítkovanie.

 

19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 9039 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

-

Demänovská dolina

17.máj 2002

Trasa: L. Sliače – Part. Ľupča – Lipt. Mikuláš – Demänová – Jasná (a späť)
Spotreba: 6,5 l
Vzdialenosť: 90 km
Motocykel: Kawasaki GPZ500S

 

14.03.2004 - majkro Čitatelia: 8837 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

IMOT 2004 Mníchov

Zopár fotiek z výstavy IMOT 2004 v Mníchove

 

14.03.2004 - demo Čitatelia: 37174 [Technika - Dobré Rady]

-

Leštenie Hliníka

Tip ako leštiť hliník, chróm, plexi...

 

14.03.2004 - Vadim Čitatelia: 14627 Strany: 8 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

-

Iná Amerika, iný svet

Chcel som vidieť Ameriku. Tú Ameriku, ktorá určuje, aké filmy pôjdu v kinách celého sveta. Tú, ktorá nám oznámi, kde je nejaký ten diktátor navyše, kde sa bude hrať aká muzika, čo budeme fajčiť a ktorá whiskey a Cola má image a ktorá nemá...

 

| 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »