Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1036 až 1050 z cekového počtu: 1688.
11.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17135 [Novinky - Predstavujeme]

Ďalšia trojka od Hondy - Honda CB500F, CB500X a CBR500R
Tri nové motocykle strednej kategórie poháňané úplne novým dvojvalcovým motorom, pričom každý z nich ponúka skvelú ovládateľnosť, variabilitu a nízke prevádzkové náklady. Motor s výkonom 35 kW ponúka plynulý prísun sily a zároveň je vďaka nemu každý z trojice nových motocyklov ideálnou voľbou pre držiteľa vodičského preukazu kategórie A2.
11.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8366 [Novinky - Predstavujeme]

Vyšperkovaný vojvoda - KTM 690 Duke R
Ako sa dalo predpokladať ku KTM 690 Duke pribudla aj derivovaná verzia s označením R v názve. Čo nám teda namixovali rakúsky inžinieri do motorky s názvom KTM 690 Duke R?
09.12.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 8477 [Novinky - Reportáž]

Mikulášska jazda 2012 v Bratislave
Počasie prialo aj deviatemu ročníku tejto bláznivej akcie.
07.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5561 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2
Pokračovanie komentovanej fotogalérie z Bad Salzuflenu - Custom Bike Show 2012.
06.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23061 [Novinky - Predstavujeme]

Skúter pre rôzne príležitosti - Honda NSS300 Forza
NSS300 Forza je nový športový skúter strednej veľkosti, poháňaný motorom poskytujúcim dostatok výkonu i na dlhšie dochádzanie, a napriek kompaktnému rámu ponúka priestor pre uskladnenie dvoch integrálnych prilieb.
06.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8886 [Novinky - Predstavujeme]

Komfortný Diavel - Ducati Diavel Strada
Ducati svoj model s menom Diavel prináša vo viacerých verziách. Tento rok prišla na svet verzia s označením Strada, a ako názov napovedá, jedná sa o turistickú verziu tohto biku.
04.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9430 [Novinky - Predstavujeme]

S novým veľkým motorom prichádza Moto Guzzi California 1400 Touring a Custom
S veľkým motorom o objeme 1380 ccm prichádza očakávaný model talianskej značky Moto Guzzi, model California 1400. California 1400 prichádza hneď v dvoch verziách Touring a Custom.
04.12.2012 - Romoto Čitatelia: 9180 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1.
1.decembra sme sa s Cacaom zúčastnili výstavy CUSTOMBIKE 2012 v nemeckom Bad Salzuflene. Už dlho som túžil pozrieť sa na výstavu netradičných - „ručne“ vyrobených motoriek.
03.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8097 [Novinky - Predstavujeme]

Inovovaná rada Hypermotard - Ducati Hypermotard, Hypermotard SP a Hyperstrada
Vzduchom chladené Hypermotardy už v ponuke Ducati nenájdeme. Namiesto nich prichádza nová generácia troch modelov s kvapalinou chladeným motorom, Hypermotard, Hypermotard SP a štýlový turista Hyperstrada.
01.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10413 [Novinky - PR článok]

Vianočné tipy 2012
Tak ako každý aj tohto roku prinášame pred vianocami niekoľko tipov nato čo kde pre seba alebo svoju motorku nakúpiť, prípadne kde ušetriť.
30.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10876 [Novinky - Predstavujeme]

Najväčší z malých alebo najmenší z veľkých - KTM 390 Duke
Rakúska značka KTM opäť rozšírila svoju radu vojvodov o model KTM 390 Duke. Nový model s nízkou váhou, iba 139 kíl bez paliva a výkonom 32 kW, určite prinesie jeho majiteľom kopec zábavy na cestách.
29.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10025 [Novinky - Oznam]

Dočkáme sa bezpečnejších ciest aj na Slovensku?
Štatistiky nehodovosti na slovenských cestách ukazujú alarmujúce čísla. Za jeden rok príde približne k 22 000 nehodám. Preto sa dnes na pôde Centra bezpečnej jazdy pri Orechovej Potôni stretli dopravní odborníci zo Slovenska, Rakúska, Maďarska, Poľska a Českej Republiky. Ich cieľom bolo hľadať spôsob ako toto vysoké číslo znížiť. Odborníci sa zhodli, že Slovensku by pomohol nový moderný systém vzdelávanie vodičov.
27.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6189 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Girls, girls, girls...
Ešte sa raz vrátime na tohtoročnú výstavu v Miláne aby sme sa tentoraz pokochali na tých krajších exponátoch, ktoré sa dali v jednotlivých stánkoch stretnúť...
27.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8663 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500
Na tohtoročnom výstavisku v Miláne som vyspovedal aj človeka, ktorý stál za vývojom novej modelovej rady 500 kubíkových modelov Honda.
27.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10062 [Novinky - Predstavujeme]

Športový cestovateľ od Aprilie - Aprilia Caponord 1200 2013
Nezameniteľný dizajn posledných modelov Aprilie zdedil aj nový Caponord, ktorý je dá sa povedať turistickou verziou motardu Aprilie Dorsoduro 1200. Čo nám teda pripravili v dielňach Aprilie pod názvom Caponord 1200.
Predchádzajúce | 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!