Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 616 až 630 z cekového počtu: 649.
26.08.2002 - Slavdo Čitatelia: 7889 [Vaše stroje - Moja motorka]

Fantic - Slabá ale KRÁSNA !!!
Tak toto je Fantic, Talianske enduro len 50ccm.
26.08.2002 - begus Čitatelia: 74639 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ 750 Super Tenere a Cagiva 125 Elefant-RE
Nieco o mojich motorkach.
22.08.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39199 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 1000F
Pred desiatimi rokmi označovaná ako SuperSport, dnes skôr ako športovo turistický motocykel (SportTouring), to je Honda CBR1000F...
08.08.2002 - Joker Čitatelia: 15684 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 600F - Moje živé šesťkilo
Kto by to bol povedal...
07.08.2002 - rohi Čitatelia: 19923 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJ 600 N - Katka
Rohi a "Katka"
05.08.2002 - johnnyB Čitatelia: 10265 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje GS-ko
Tak to je ona... Suzuki GS 500
05.08.2002 - Andre Čitatelia: 12682 [Vaše stroje - Moja motorka]

Cagiva T4E
Cestne enduro s rokom výroby 1991. Spoľahlivé jazdenie aj s obsahom 350cm3 Vám ponúka aj menej uznávaný výrobca Cagiva. Mám na nej zjazdených 5000 km a stále je to bez poruchy. Je to jednoduch mašinka pre menej náročných s výletmi do okruhu 400km.
30.07.2002 - mike Čitatelia: 14845 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Marauder 125
Moje lietadlo...
28.07.2002 - PetoNR Čitatelia: 21673 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Maxster 125
V meste vždy prvý ...
16.07.2002 - yoda Čitatelia: 6770 [Vaše stroje - Moja motorka]

XT 600 / YZF R-6
xt600 - super vec,už mám zopár modrín z prvých jázd v teréne, ale je to zažitok - nepoznať prekážky v jazde. Aj na asfalte sa s tým dajú stvárať dosť bláznivé veci, dokonca pri terénnom obutí, proste zabava!
14.07.2002 - Indy Čitatelia: 12534 [Vaše stroje - Moja motorka]

Blackbird, ...na toto som čakal
Takmer štyri roky som ho mal a mám na plagáte v kancelárii, ako motiváciu k práci. Nakoniec to vyšlo s odranými ušami je tu.
18.06.2002 - large Čitatelia: 16608 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VFR 750 F
Tak toto je moja VFR-ka, zoznámte sa :-)
13.06.2002 - renos Čitatelia: 16222 [Vaše stroje - Moja motorka]

Manet 125
Názor nechám na motoristoch.
05.06.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 16880 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJ 600
No tak je to tu. Po Trhačovi sa mi do rúk dostal ďalší Fighter (fajter) Yamaha XJ 600.
Predchádzajúce | 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!