Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 856 až 870 z cekového počtu: 941.
03.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 18765 [Testy a predstavenia - Test]

Minitest BMW K 1200 GT
Gétečko prišlo spolu s ďalšími novými modelmi ako novinka na tento rok. Teraz máme možnosť presvedčiť sa, že bavorskí inžinieri pri jeho vývoji nesedeli s nohami vyloženými na stole.
22.09.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 23007 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda PS 125i
Tááák a konečne nejaký skútrik! PS ladený v retro štýle je vlastne nástupca Dylana a koncové písmeno „i“ znamená striekačku. Veru tak, žiadny karbík...
18.09.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 25037 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Dva mesiace s alarmom Sentinel 1100 Moto
Po dvoch mesiacoch užívania motoalarmu Sentinel 1100 Moto som pripravený podeliť sa s vami o svoje dojmy a skúsenosti.
11.09.2006 - large Čitatelia: 20618 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test motoalarmov PitBull Bobby 686 a Johnny 686 - montáž a prvé skúsenosti
Po rokoch bastlenia rôznych alarmov, imobilizérov a podobných viac či menej funkčných znemožňovačov pohybu mojej motorky som sa nakoniec rozhodol nahradiť hand-made alarm niečím lepším.
05.09.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 33541 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnanie starého a nového modelu Hondy XL 1000 Varadero
Varadero samo o sebe je milované aj zatracované. Niekto naň nedá dopustiť, iný ho dokáže kritizovať do posledného dychu. Nemenej preberanou témou je aj večné porovnávanie starého a nového modelu.
04.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23124 [Testy a predstavenia - Test]

BMW F 800 S - Športovec na bavorský spôsob
Tohtoročná novinka z Mníchova nesie meno F 800 S a poháňa ju nový motor z dielne Rotaxu.
22.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17197 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – montáž a prvé skúsenosti
Práve rozbiehame testy troch alarmov, ktoré nám poskytla spoločnosť Bike Security. Tu je úvodný článok o prvom z nich.
07.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 42813 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda NT 700 V Deauville
Modernizovanú Deauvillku Honda rozbalila ako novinku na tento rok. Treba uznať, že bolo načase, lebo stará verzia už nedržala krok s dobou.
26.07.2006 - TTom Čitatelia: 16094 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST MOTO GUZZI BREVA V 1100
Taliani produkujú slabé raňajky a silné stroje.
11.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45399 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250
Utiekol nejaký čas a nám sa po CBF 500 a 600 S dostali do pazúrov aj nahé šesťkilo a štvrťlitrík z tohto modelového radu.
07.07.2006 - AcHeRoN Čitatelia: 10441 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha Star V-Star 1300
Nový model na rok 2007 má objem 1300 kubíkov, kvapalinou chladený dvojvalec do V a elektronické vstrekovanie paliva. Prichádza v základnej verzii, aj vo verzii Tourer.
29.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 15305 [Testy a predstavenia - Test]

Minitest prídavného brzdového svetla Excelle Ray
Máloktorá motorka má brzdové svetlo riešené samostatne, obrovská väčšina z nich ho má kombinované s koncovým svetlom. To je dosť na škodu, lebo tým klesá naša bezpečnosť na cestách. A to svetlo navyše zvykne byť zahádzané blatom, prachom, batožinou a podobne...
22.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 32465 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yuki V3
Po prvý raz som toto zaujímavé vozidielko videl v marci na výstave Motocykl v Prahe. Vtedy bolo na podstavci a sedeli na ňom vyzývavo sa tváriace mladé slečny. Neskôr, na výstave v Bratislave, som si naň sadol a o pár mesiacov sme ho dostali na test.
21.06.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 22056 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Test: Motocyklový alarm Sentinel 1100 Moto - montáž a skúsenosti
Preč sú tie časy, keď si pioniera oprel o schody miestnej Jednoty a odbehol si s kamošmi na pár malinoviek za korunu päťdesiat. A keď si sa vrátil, tvoj pionier tam na teba stále poslušne čakal s červenou šatkou uviazanou okolo krku.
05.06.2006 - TTom Čitatelia: 18315 [Testy a predstavenia - Test]

Test: Motocyklový alarm MT 7 - montáž a skúsenosti
Platy sa všetkým zdvojnásobili, a tak ceny motocyklov klesli na polovicu... Dovoz motoriek sa zjednodušil, a ako sa uvádzalo pred vstupom do únie, prihlásenie dovezenej motorky je jednoduchý ako prepis z okresu do okresu... Napriek tomu sa však motocykle stále kradnú. Jednou z možností zníženia rizika odcudzenia je montáž motocyklového alarmu. Pozrieme sa na jeden z nich - model SELCA MT 7.
Predchádzajúce | 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!