Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 691 až 705 z cekového počtu: 1213.
15.11.2009 - MajoKE Čitatelia: 23013 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko – splnený sen. Meteora, Olympia, Mykény. 1. časť.
Ťažko nájsť v Európe dospelého človeka, ktorý by nepočul o gréckych bohoch, hrdinoch, bájkach, obdivuhodných stavbách. Prežili mnoho stáročí.
14.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5038 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Víkendová poltisícka
Tento víkend improvizácia, odborne povedané, túlanie. Hlava nemá jasno, iba niečo tuší. Načo plánovať výlet, keď sa vždy môže čokoľvek zmeniť?
06.11.2009 - Paulie Čitatelia: 11894 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a Dolomity, alebo ako sme sa stali motorkármi
Hovorí sa, že kto nebol na Grossglockner Hochalpenstrasse, nie je motorkár. Síce jazdím na motorkách už od pätnástich rokov, ale motorkár potom ešte nie som. Tak som sa to rozhodol napraviť.
30.10.2009 - DOHC555 Čitatelia: 6478 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Komoča 2009 alebo 850 km v sedlách 20-ročných MZ
Už minulý rok sa nám behanie po meste a okreskách trochu zunovalo, a tak nám v hlavách vŕtalo dať nejaký spoločný výjazd, prípadne skočiť na motozraz.
27.10.2009 - Mitja Čitatelia: 10201 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sk - Ukrajinsko - Poľská trojka
Na akcii Touratech v Levočskej doline pri pozeraní dobrodružných dokumentov nás to napadlo – skúsiť aspoň malé dobrodružstvo po Ukrajine. Je rozhodnuté. Nájsť informácie o plánovanej oblasti je však nemožné. Neváhame, treba to tam omrknúť na vlastné oči ... v znamení trojky
22.10.2009 - patriklevicky Čitatelia: 3889 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jesenný PIONIER CROSS - 25.10.2009
Tak a je to jasné!!! Pre nezjazdnosť trate vplyvom silného dažďa sme
tradičný jesenný PIONIER CROSS, ktorý sa bude konať na vynovenej trati
v areáli miestnej strelnice vo Vieske nad Žitavou, presunuli na nový termín.
Čaká na vás rozšírená a zrýchlená trať, pečené klobásky, varené víno,
plne vybavený bufet a samozrejme tombola so zaujímavými cenami.
17.10.2009 - MajoKE Čitatelia: 11622 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Koniec detstva
Koncentrácia idiotov v mojom okolí znova neuveriteľne vzrástla a ja som potreboval oslobodiť svoju hlavu od pracovných sračiek.
13.10.2009 - motoman Čitatelia: 10339 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Malé dobrodružstvo na veľkých "kývačkách", alebo Istria na dva takty
Od vážnej myšlienky nebýva k činu zvyčajne ďaleko a nebolo tomu inak ani v našom prípade.
07.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20240 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Slovenska a možno len výlet plný zážitkov
Raňajky na parkovisku, obed v stánku Xerox Ducati, nabalená motorka, jeden motozraz a jeden super kamarát v späťáku. Ale hlavne tisíce zákrut, zážitkov...
05.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10636 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoraj Rallye 2009 - slovenský útok na svet amatérskych XL navigačných rally
Po úspešnej Motoride Enduro Challenge 2009 v Levoči sa takmer tridsať Slovákov podujalo absolvovať českú Motoraj Rallye 2009.
17.09.2009 - Venco Čitatelia: 9933 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zopár kilometrov po okolí, alebo MotoTrip 2009
Tohtoročná 9-dňová dovolenka na dvoch kolesách po okolí.
30.08.2009 - 100bubu Čitatelia: 12253 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Romanien Tour 2009
Alebo po stopách Grófa Drakulu tam a späť od delty Dunaja po vodné dielo Gabčíkovo.
27.08.2009 - Paulie Čitatelia: 10637 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkánska rýchlovka
K tomuto môjmu výletíku ma motivavalo zopár cestopisov a článkov z Balkánu. Pôvodne som chcel vidieť národný park Durmitor, prírodu okolo riek Drina, Piva, Tara ... a krajiny ako Bosna a Hercegovina, Montenegro.
26.08.2009 - ZyklonB Čitatelia: 17813 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Pripyat - mesto duchov
Pripyat, mesto duchov, ktoré zažilo svoj zrod, rozkvet ale najväčšej slávy sa dočkalo až po svojej „smrti“. Hovorím o meste, ktoré sa nachádza len pár kilometrov od dejiska jednej z najväčších katastrof, ktoré postihli svet. Toto bol môj cieľ.
22.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29254 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250
Malé veľké dobrodružstvo, aj takto by sa dala nazvať cesta, ktorú pripravujem na našej redakčnej testovacej Kawasaki KLX 250. Smer sever, štart dnes!
UPDATE: LBA končí, Awia je doma.
Predchádzajúce | 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!