Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 751 až 765 z cekového počtu: 1222.
26.02.2009 - miso251SK Čitatelia: 9500 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zmoknuté prvé Alpy 2008
Tento článok je v podstate prepis a jemné štylistické úpravy z mojej diskusie „čo si nenechať ujsť, alebo vynechať AU-CH-ITA.“ Prvé Alpy sú síce frekventovaná inšpirácia na článok, ale je to určitá méta v motoživote. Pohodlne sa usaďte, vyrážame...
19.02.2009 - xLoop Čitatelia: 5909 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Spomienka na záver sezóny 2008
Tento článoček je venovaný predposlednému väčšiemu výjazdu v sezóne 2008 s partiou skvelých ľudí, ktorí sa dali dokopy vďaka iniciatíve Digera na začiatku sezóny 2008.
09.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31673 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009
Zimné motostretko v Bavorskom lese? Tak to musím raz zažiť. Plánoval som to od 50. ročníka, no podarilo sa to až teraz, na 53. ročník v roku 2009.
06.02.2009 - Diger Čitatelia: 6433 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Motorkári na snehu 2009 za nami
V decembri minulého roku, skrsla v našich hlavách myšlienka, zorganizovať akciu podobnú spoločnému výjazdu cez leto, ale s nádychom zimy. Preto som oslovil niektorých členov ale i nečlenov motoride-u a bolo jasné, že pár nadšencov sa predsa len dokopy dá.
04.02.2009 - Milosi Čitatelia: 17461 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko
Rozmýšľam ako začať, o čom začať písať a čo by bolo pre Vás zaujímavé. Totiž nadpis tohto článku je už isto pre mnohých známy.
30.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9065 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoride-áci ťahajú na sloní zraz - Elefantentreffen 2009
Zima je v plnom prúde, no málo kto si spomenie, že práve na prelome januára a februára sa v Bavorskom lese už viac ako 50 rokov koná veľký zimný zraz. Tentoraz tam nebudeme chýbať ani my.
24.01.2009 - campa Čitatelia: 6011 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Kokava 2008
Slovo autora: píšem krátku spomienku, krásne leto ako oteplovák na studený január.
15.01.2009 - vic73 Čitatelia: 13769 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja cesta na Yuki Matrix 125 cez Alpy
Konečne mám trochu času. Už dávno sem nikto nepridal nejaký článok, tak sa podelím o zážitky z cesty, ktorú som absolvoval v júni roku 2008.
27.12.2008 - Diger Čitatelia: 6739 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka: Motorkári na snehu
V júni 2008 sa prostredníctvom serveru motoride.sk spojilo niekoľko nadšencov jednej stopy a vydalo sa na motorkársku púť po našom krásnom Slovensku.
16.12.2008 - doddy Čitatelia: 5632 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Stretnutie Hviezd 2008
Nostalgické spomienky a budúcnosť Star Riderov.
10.12.2008 - chyko Čitatelia: 7157 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Moto omša - Pevnosť Josefov
Prakticky dva mesiace som sa tešil na akciu v českých Orlických horách - Biker`s holy mass. Dovolenka v práci bola už dávno podpísaná a ja som sa konečne dočkal rána 26. septembra 2008.
08.12.2008 - sidi24 Čitatelia: 8235 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Mikuláš pre Kikiho a Tamarku
Mikuláš, čo nám dáš :-).. alebo aj takto môže vyzerať Mikuláš v podaní motorkárov..
08.12.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6458 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Mikulášska jazda 2008 v Košiciach
Nesedieť na Mikuláša doma pred bedňou ale na motorke, tak aj takto si to vieme vychutnať. A keď naviac potešíme detiská sladkosťami, tak to stojí zato.
21.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10048 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Jesenná XL Rally 2008, alebo ako som zobral hrošíka do blata
Jesenná rozlúčka zo sezónou v štýle XL. Ťažké endurá znovu v akcii, termín 1. november sľuboval kopu blatistej zábavy na trati dlhej viac ako 150 km.
21.11.2008 - marek750 Čitatelia: 11647 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Chko Latorica
Južný Zemplín je veľmi pekný kraj.
Predchádzajúce | 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!