Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 781 až 795 z cekového počtu: 1213.
09.07.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 20473 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransOrientale na vlastnej koži, alebo Harov denník z Ruska
Tak sme sa vybrali do Ruska. Vidieť a zažiť slávny pretek z Petrohradu do Pekingu naživo. Awia, Dušan a ja – Haro.
07.07.2008 - Diger Čitatelia: 8934 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka na cestu okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008
Veľa z nás si plánuje cestu na svojom tátošovi mimo našej krásnej vlasti. Ja som sa však rozhodol inak.
04.07.2008 - Lyon Čitatelia: 7657 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Írska cez Škótsko na rodnú hrudu
Po dvoch rokoch strávených na zelenom ostrove nastal čas návratu domov. Prv než mu však dám definitívne zbohom, chcem vidieť krásy jeho severu a prehnať kone cestami Škótskej vysočiny. Okružná cesta okolo ostrovov sa stáva skutočnosťou.
25.06.2008 - kusajisko Čitatelia: 10960 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zdolávanie strmín v Lake District, národnom parku Británie
V jeden rozprávkový víkend, unavení z hľadania práce v Anglicku, sme sa rozhodli vypadnúť do miest, kde človek nerozmýšľa nad ničím, len krásou prírody...
21.06.2008 - kusajisko Čitatelia: 4375 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Ružomberka do Wakefieldu za prácou!
Naša ďalšia pomalá cesta zo Slovenska cez Čechy, Nemecko, Holandsko, Belgicko a Francúzsko do Británie hľadať prácu na tri mesiace...
18.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 10620 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Honda Fest 2008 - tisíc a jedna zákruta
"Časté prehánky, dážď, vietor, chladno" - tak znela predpoveď pre Moravu a okolie koncom minulého týždňa. Záverečná bilancia: všetko sme prešli suchou nohou a chladno nám bolo iba chvíľu.
16.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 12936 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Ako bolo na 4. ročníku jazdy za zosnulých motorkárov
Čas letí ako voda, na Šturci sme sa naozaj stretli už po štvrtýkrát...
16.06.2008 - clean0750 Čitatelia: 12975 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Víkend reflexnej vesty, 4. - 6. júla 2008
Predpoveď počasia na najbližších pár mesiacov vyzerá podľa Dr. Ilka veľmi priaznivo nielen pre opaľovaniachtivých, ale najmä pre nás, milovníkov motorizovanej jednej stopy, ktorí aspoň z času na čas radi vyvetráme svoje hlavy na motorke.
09.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18926 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sleduj Motoride TransOrientale Trip
Chceš vedieť ako sa nám vodí na ceste popri Rally Transorientale? Sleduj nás takpovediac naživo.
09.06.2008 - mino09 Čitatelia: 4667 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Vyprevadenie J. Katriňáka na Rally TransOrientale
V pekné nedeľné poobedie sa uskutočnila vskutku super akcia na východe Slovenska. Bola to TV JOJKA V MESTE spojená s odprevádzaním Jara Katriňáka na Rally TransOrientale 2008.
06.06.2008 - Kwasak Čitatelia: 5593 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Májový víkend v Alpách - BMW Mountain Days 2008
O rakúskych Alpách a Grossglockneri sa tu popísalo veľa riadkov. Možno niekoho zaujme aj náš zážitok z jedného májového víkendu.
04.06.2008 - Steinar Čitatelia: 5473 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Benefičný koncert - Motorkári deťom
Súčasťou zbierky motorkári deťom pre nadáciu Úsmev ako dar je i Benefičný koncert. Ten sa mal podľa plánov konať v dňoch 23. - 24.5.2008 no kvôli zlému počasiu a technickým problémom bol presunutý na tento víkend.
26.05.2008 - kusajisko Čitatelia: 7172 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Túlanie sa juhovýchodnou Európou
4100 kilometrov cesty cez Českú Republiku, Rakúsko, Maďarško, Srbsko, Kosovo, Macedónsko, Grécko, Bulharsko a Rumunsko na plne nabalenom Maraudri VZ800...
15.05.2008 - jozo13 Čitatelia: 14452 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Škandál(y) na III. Haličskej Motorkárni
Je mi nesmierne ľúto, že sa to stalo, ale jednoducho tak sa to asi malo stať. Najprv vám ale priblížim priebeh celej akcie, aby ste pochopili súvislosti.
12.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14281 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Touratech Travel Meeting 2008 - stretnutie v raji
A to doslova, v raji Slovenskom. Posledný víkend patril v Horskom hoteli Pusté Pole turistom a dobrodruhom, ktorí na dvoch kolesách objavujú svet ale aj fanúšikom Jara Katriňáka a rally súťaží.
Predchádzajúce | 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!