Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 796 až 810 z cekového počtu: 1217.
04.06.2008 - Steinar Čitatelia: 5516 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Benefičný koncert - Motorkári deťom
Súčasťou zbierky motorkári deťom pre nadáciu Úsmev ako dar je i Benefičný koncert. Ten sa mal podľa plánov konať v dňoch 23. - 24.5.2008 no kvôli zlému počasiu a technickým problémom bol presunutý na tento víkend.
26.05.2008 - kusajisko Čitatelia: 7197 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Túlanie sa juhovýchodnou Európou
4100 kilometrov cesty cez Českú Republiku, Rakúsko, Maďarško, Srbsko, Kosovo, Macedónsko, Grécko, Bulharsko a Rumunsko na plne nabalenom Maraudri VZ800...
15.05.2008 - jozo13 Čitatelia: 14604 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Škandál(y) na III. Haličskej Motorkárni
Je mi nesmierne ľúto, že sa to stalo, ale jednoducho tak sa to asi malo stať. Najprv vám ale priblížim priebeh celej akcie, aby ste pochopili súvislosti.
12.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14407 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Touratech Travel Meeting 2008 - stretnutie v raji
A to doslova, v raji Slovenskom. Posledný víkend patril v Horskom hoteli Pusté Pole turistom a dobrodruhom, ktorí na dvoch kolesách objavujú svet ale aj fanúšikom Jara Katriňáka a rally súťaží.
09.05.2008 - Vidicon Čitatelia: 13549 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzsko-švajčiarska motorkovačka 2007
Tretie nezávislé pokračovanie „Alpovačky“ a „Spoznávačky“ – „Motorkovačka“ – začalo to tak ako každý predchádzajúci rok: absťákom. Ten bol o to silnejší, že minulý rok sme boli motorke neverní a išli lietadlom do Španielska.
07.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4761 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. MotoRide E.S.C. Paintball War - správa z východného frontu
Počasie ako sa patrí na deň kedy treba ubrániť nepokojný východný front. Kvôli dažďu pravdepodobne viacerí odhodlaní motorideáci ráno roztrhali povolávací rozkaz a zostali ležať pred telkou.
02.05.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 11577 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko-ukrajinská rely
Spoza zákruty sa ozve pekelné hrmenie a vyletí pretekár na KTM 690. Dakarský špeciál s jazdcom v stupačkách balancuje na hranici fyzikálnych zákonov.
27.03.2008 - bobakk Čitatelia: 7072 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Motozraz alebo skutočné bahnenie
Stále som považoval zrazy za niečo, kde je veľa piva, pekné baby a strašná pohoda. Aj keď som pri motorkách len krátko, názor som si už musel poopraviť. Nadšenci sú blázni.
24.03.2008 - Winnetou Čitatelia: 8101 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Škótsko 2008
Škótsko je jeden z najkrajších kútov Veľkej Británie, vyhľadávaná turistická destinácia. Poďte sa pozrieť ako vyzerá v marci.
15.03.2008 - bobakk Čitatelia: 14531 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Výstava Motocykel 08 - pohľadom fotografujúceho návštevníka
Tento článok mal byť kritickým výkrikom nad neuveriteľnou aroganciou jedného fotografa nemenovaného motoristického časopisu, ale nebude:)
27.02.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27730 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Videocestopis: Destination Shqipëria, alebo náš výlet do krajiny orlov (Albánsko)
Tak trochu netradičný cestopis. Namiesto čítania siahodlhej reportáže si vezmeš pukance, stiahneš 40-minútový film a pustíš ho večer polovičke namiesto telenovely :-)
26.02.2008 - Heco1 Čitatelia: 6666 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Na výlet s geocachingom
Milé dospelé deti, vyrazte si na motorke za pokladmi!
19.02.2008 - Diger Čitatelia: 20694 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Veľa štastných kilometrov
Tak a je to tu. Slniečko sa nám už pomaly tlačí na oblohu a rozpaľuje asfalt. Áno. Sezóna pre nás, nás motorkárov je na dohľad.
03.02.2008 - Zephyr Čitatelia: 11263 Strany: 9 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Septembrové pasobranie 2007
Bolo to dávno, veľmi dávno, čo som si prvýkrát uvedomil prvé príznaky. Tá chuť niekam vyraziť, znovu a znovu, prejazdiť doposiaľ nepoznané a nové, vidieť nádhernú prírodu, obdivovať umenie a šikovnosť staviteľov rôznych ciest a cestičiek.... Kdesi som sa dopočul, že sú to práve príznaky choroby zvanej mototuristika.
27.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 866686 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motoride Dakar Adventure 2008 – alebo cesta na zrušený Dakar
Nápad vyraziť v januári do Maroka a vidieť na vlastné oči dakarskú rally mi behal po mysli už pár rokov. Veci začali naberať reálne rozmery až minulý rok.
Predchádzajúce | 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!