Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1171 až 1185 z cekového počtu: 1222.
20.12.2002 - Zeno Čitatelia: 11625 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko II
Takže po úspechu minuloročnej Gréckej expedície, sme na tento rok inú trasu ani nepripúšťali. Chceli sme ju len predĺžiť ešte aj o návštevu Turecka, ale naše plány spriadané celú zimu, padli po jednom rozhodnutí Renčinho nového zamestnávateľa a náš čas sa scvrkol z troch týždňov na desať dní. Takže vlastne v deň odjazdu bolo jasné, že ideme „len“ do Grécka.
17.12.2002 - siemens Čitatelia: 16618 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Země kontrastů a improvizace – Zakarpatská Ukrajina očima motorkáře
Krátká informace o cestě pěti lidí na čtyřech motocyklech do země kontrastů a improvizace...
30.10.2002 - Zeno Čitatelia: 9140 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Hortobagyi tour
Všetko sa začalo ešte na jar, keď som v posilovni rehabilitoval pokazenú nohu z endura.
22.10.2002 - Miro Čitatelia: 4966 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Rozlúčka so sezónou 2002 v Trnavskom Harley Pube
Ani sme sa nenazdali a v sobotu 19. októbra sme sa rozlúčili s motorkárskou sezónou 2002. Aj keď počasie bolo na území väčšiny Slovenska upršané, nepekné, miestami až hnusné, nad Trnavou sa škerilo zubaté jesenné slnko.
10.10.2002 - cambo Čitatelia: 9360 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner - Korzika
Tak sa aj mne po roku podarilo dostať sa na dovolenku. Pravdepodobne
poslednú na svojej motorke.
27.09.2002 - Hektor Čitatelia: 15998 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
Po dlhej ročnej pauze a plánovaní prišiel deň D, kedy sme sa opäť stretli - partia Slovákov a Čechov na mašinách...
19.09.2002 - mike Čitatelia: 9934 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
Red Bull GET ON THE TOP 2002
Jedno sobotňajšie ráno som sa zobudil s tým, že idem na super akciu. Áno bolo to 14.9.2002 a dej sa odohrával v obci Porúbka pri Žiline. Už dva týždne pred akciou FUNRADIO dávalo avízo a pozývalo ľudí, ktorých prišlo neúrekom. (môj odhad sa potvrdil, prišlo cez 5000 ľudí) Akciu organizovalo združenie POBYS – vydavateľ časopisu Svet motocyklov.
14.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 11950 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tatry + Poľsko 2002, alebo krótkie grzechotanie po drogach polskich
Myšlienka vyraziť do Tatier a Poľska mi v hlave skrsla ako blesk z jasného neba, keď firemné voľno po sviatku SNP urobilo štyri nádherné dni bez roboty. Keďže v našich veľhorách zúrila práve najtvrdšia sezóna, zohnať ubytko bola celkom drina, hlavne preto, lebo som nechcel spať v stane.
13.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16378 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dva dni v Poľsku
Ako sa blížil koniec sezóny začínala sa ma zmocňovať panika, že som vlastne tohto roku nikde nebol (v skutočnosti som mal za sebou cez 9000km) a tiež túžba voziť sa na mojej novej CBR-ke... Aj to bol dôvod prečo som ani chvíľu neváhal, keď mi prišla SMS-ka zo západu s ponukou výletu do Poľska...
02.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16643 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

HONDA BIKE DAY 18.08.2002
Motocyklový časopis Motomagazín pripravil pre priaznivcov adrenalínu v nedeľu 18.08.2002 na letisku v Hričove Streetfighter auto-moto ródeo show, MS SR o Kaskadéra roka a MS v šprinte motocyklov a to všetko pod názvom HONDA BIKE DAY
27.08.2002 - igel Čitatelia: 9310 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

II. Besnenie čertov, 23.8. až 25.8.2002, Hamuliakovo
Tak, priatelia, a už sme po II. Besnení čertov... Akcia sa tentoraz robila na novom mieste, v areáli TC Viktória v Hamuliakove a myslím, že nápad trošku pozmeniť miesto zrazu bol celkom dobrý. Na moje prekvapenie už v piatok o 12,00 prišiel prvý návštevník a potom už prichádzali ďalší a ďalší.
21.08.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17098 Strany: 2 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Stretnutie MotoRide-ákov 2012, Rajecké Teplice (ako sme Lada čakali)
Takže tento jubilejný ročník sa odohral v krásnom prostredí kempingu Pod slnečnými skalami, neďaleko Rajeckých Teplíc. Počasie sa celý týždeň tvárilo, akože sa nič konať nebude, ale Awia sa ukázal ako skvelý organizátor (aj keď so slabými orientačnými schopnosťami :-)) a zabezpečil skutočne excelentné motorkové počasie.
01.08.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14614 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Stretnutie MotoRide-ákov
Tak ako sme slúbili v deň prvých narodenín MotoRide-u pripravili sme pre všetkých jeho priaznivcov a členov MotoRide Klubu prvé
stretnutie. Takže Vás všetkých srdečne pozývame...
DOPLNENÉ INFO: o ZĽAVE z ceny ubytovania, o rezervácii chatiek, o výjazde a mapa (aby ste tam trafili)...
01.08.2002 - Andre Čitatelia: 6719 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
"Jednodňová"
Ako to ináč nazvať. Podobá sa to na známu šesťdňovú ako jazdí Katriňák a pod. Ale nešlo tak o pretek ako o obyčajný výlet na ňedeľňajšie popoludnie ktorý sa zmenil na preteky ale s fest búrkou.
23.07.2002 - PetrXJ Čitatelia: 7351 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Alpy a Istria 2002
Za krásneho počasia sme došli prvý deň do kľudného kempu v obci Gössel. Večer nás prišli upozorniť susedia z Holandska, že sa týmto smerom niečo ženie.
Predchádzajúce | 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!