Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1355 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32559
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18958)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13601)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 4531 až 4545 z cekového počtu: 8787.

13.12.2012 - mpbaxxter Čitatelia: 7300 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rakúsko-taliansky výjazd 2012

Sobota 1. septembra. Pre niekoho koniec prázdnin, pre mňa začiatok naj dovolenky. Pred sebou týždeň v Rakúsku a ďalší týždeň v Taliansku.

 

13.12.2012 - gilbert Čitatelia: 14561 [História]

-

História Pionier: Malý motocykel Pionier 550

Prvopočiatok Pioniera sa pripisuje konštruktérom J. Jozífovi a J. Křivkovi ako mimopracovnú aktivitu pre niekdajšieho technického riaditeľa Jawy Dr. J. Freya v roku 1947.

 

12.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4085 [Novinky - Pozvánka]

-

Festa di natale Moto Guzzi

Slovenský preklad znie: Vianočný večierok Moto Guzzi, ale v našom prípade znie preklad: Kapustnica Guzzi u Deda.

 

12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5211 [Novinky - Oznam]

-

DVD Motoride XL Sand Rally 2012 sú už pripravené

DVD je skompletizované už istý čas a každý z účastníkov jarnej Motoride XL Sand Rally 2012 o tom bol informovaný prostredníctvom mailu. Aby sa ale nikto nesťažoval, že mail prehliadol, púšťame túto informáciu von aj takouto formou. A možno bude mať o DVD záujem aj niekto z divákov.

 

12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9244 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Posezónne zhodnotenie redakčného oblečenia od 4SR

Posvietili sme si na všetky nové kúsky oblečenia, ktoré sme používali túto sezónu a prinášame vám krátke zhodnotenie.

 

12.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5169 [Novinky - Reportáž]

-

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 3

Ďalšie pokračovanie komentovanej fotogalérie z nemeckého Bad Salzuflenu.

 

11.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17425 [Novinky - Predstavujeme]

-

Ďalšia trojka od Hondy - Honda CB500F, CB500X a CBR500R

Tri nové motocykle strednej kategórie poháňané úplne novým dvojvalcovým motorom, pričom každý z nich ponúka skvelú ovládateľnosť, variabilitu a nízke prevádzkové náklady. Motor s výkonom 35 kW ponúka plynulý prísun sily a zároveň je vďaka nemu každý z trojice nových motocyklov ideálnou voľbou pre držiteľa vodičského preukazu kategórie A2.

 

11.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8609 [Novinky - Predstavujeme]

-

Vyšperkovaný vojvoda - KTM 690 Duke R

Ako sa dalo predpokladať ku KTM 690 Duke pribudla aj derivovaná verzia s označením R v názve. Čo nám teda namixovali rakúsky inžinieri do motorky s názvom KTM 690 Duke R?

 

10.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6988 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

Košická Mikulášska jazda 2012

Aj tohto roku zavítal Mikuláš aj s čertom v moto oblečení na hlavnú ulicu v Košiciach. Počasie prialo, mínus päť stupňov neodradilo odhadom tak 30-40 bikerov od toho aby sa šli previesť po snehom pocukrovaných Košiciach.

 

10.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16668 [Testy a predstavenia - Test]

-

Husqvarna TR 650 Terra ABS – Nenormálny pracant?

Nenormálny pracant? Neviem, posúďte sami. Cestné enduro, výkon 58 koní, suchá hmotnosť 166 kg, ABSko, nízka spotreba a cena 5 990,- €. Ak toto nepresvedčí, tak poďme ďalej.

 

09.12.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 8616 [Novinky - Reportáž]

-

Mikulášska jazda 2012 v Bratislave

Počasie prialo aj deviatemu ročníku tejto bláznivej akcie.

 

07.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5780 [Novinky - Reportáž]

-

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2

Pokračovanie komentovanej fotogalérie z Bad Salzuflenu - Custom Bike Show 2012.

 

06.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23321 [Novinky - Predstavujeme]

-

Skúter pre rôzne príležitosti - Honda NSS300 Forza

NSS300 Forza je nový športový skúter strednej veľkosti, poháňaný motorom poskytujúcim dostatok výkonu i na dlhšie dochádzanie, a napriek kompaktnému rámu ponúka priestor pre uskladnenie dvoch integrálnych prilieb.

 

06.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9142 [Novinky - Predstavujeme]

-

Komfortný Diavel - Ducati Diavel Strada

Ducati svoj model s menom Diavel prináša vo viacerých verziách. Tento rok prišla na svet verzia s označením Strada, a ako názov napovedá, jedná sa o turistickú verziu tohto biku.

 

05.12.2012 - bubo008 Čitatelia: 21526 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt

Grécko koncom augusta. Tak znela moja výzva na Motoride, ktorou som lákal záujemcov o túto obľúbenú destináciu. Potreboval som spoločnosť. Môj stály parťák, švagor Maťo, si totiž v detskom tábore, nad ránom, odfaklil z prsta pri krájaní slaninky a nemohol viac stláčať spojku.

 

| 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »