Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1036 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32571
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13607)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 5206 až 5220 z cekového počtu: 8789.

05.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9896 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 5.etapa, Chilecito - Fiambala - Despres porazil Comu, Svitko štvrtý, no žiaľ Ivan Jakeš po technických problémoch odstupuje

Piesok piesok a nič iné len piesok. Takto by sa dala charakterizovať cesta z Chilecito do Fiambaly. 423 kilometrov a najvyššie sa jazdci dostanú do 2400 m.n.m. Je to obávaná etapa, známa charakteristickým bielym pieskom.

 

04.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5849 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 4.etapa, San Juan - Chilecito - Coma znovu na koni, Svitko ôsmy a Jakeš 16-ty

Štvrtá etapa plná vyschnutých riečíšť ale aj kaňonov v oblasti provincie Rioja pripravila špeciálku v dĺžke 326 km, ktorá preverila ako navigáciu tak aj jazdecké umenie jazdcov.

 

04.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5122 [Novinky - Oznam]

-

Na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách pribudla nová povinnosť

dovoľujeme si vás upozorniť na novú povinnosť, ktorá sa od 01.01.2012 zavádza na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách (t.j. cestách s dvoma a viacerými jazdnými pruhmi).

 

04.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4648 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 3.etapa, San Rafael – San Juan - Despres porazil Comu a slováci idú dopredu!

Tretia etapa rely DAKAR 2012 San Rafael – San Juan bola síce kratšia, ale o to náročnejšia. Trať bola vedená cez argentínske Andy, cez známe červené skaly, jazdilo sa s veľkým prevýšením ( až 3000 m n.m.) a hlavne za veľmi horúceho počasia, čo bolo dnes obzvlášť vyčerpávajúce.

 

02.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5557 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 2.etapa, Santa Rosa de la Pampa - San Rafael - Marc Coma ide do vedenia, Svitko 20-ty

Po smutnom prvom dni, ktorý poznamenala tragédia čakalo na jazdcov 295 ostrých km a 487km presunu. S nástrahami trate si najlepšie poradil favorizovaný Marc Coma a posunul sa tak aj do celkového vedenia.

 

02.01.2012 - Karma Čitatelia: 10343 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rumunsko 2011

Radostné jazdenie po slobodnej krajine dobrých ľudí. Žiadne zákazy. Krásna príroda. Volili sme jazdenie po cestách najnižšej kategórie a vyplatilo sa.

 

02.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6005 [Testy a predstavenia - Test]

-

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – stále samouk

V prvom tréningovom článku ste si už prečítali, ako som začal s mojim vlastným trénovaním. Dá sa povedať, že sa zo mňa stal samouk. A ako to už býva, väčšinou to nie také, aké by malo.

 

01.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6553 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 1.etapa, Mar Del Plata - Santa Rosa de la Pampa - všetci štyria slováci v cieli, no argentínčan Boero zaplatil cenu najvyššiu

Dnes vypukol Dakar 2012 na ktorom máme okrem dvoch skúsených borcov (Svitka a Jakeša) aj dvoch jazdcov, ktorí majú na dakare premiéru.

 

01.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 18341 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne taká výnimočná ako sa tvrdí.

 

30.12.2011 - saimona16 Čitatelia: 6235 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

-

Môj motorkársky začiatok

Na pekelnom stroji, ktorý nevlastní len tak hocikto.

 

27.12.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8665 [Šport - Rally]

-

Slovenskí jazdci už na ceste na Dakar 2012

Na Nový rok odštartuje už 34. ročník púštneho dobrodružstva RELY DAKAR 2012, ktoré sa pre vysoké bezpečnostné riziká vyplývajúce z komplikovanej politickej situácie v africkom regióne presťahovalo po zrušení pretekov v roku 2008 do juhoamerickej púšte.

 

27.12.2011 - Beal Čitatelia: 4924 [Šport - Enduro]

-

Film 144 hodín je tu!

Už pred 6dňovou, ktorá sa išla vo Fínsku, som vravel, že by z tejto akcie mal vzniknúť film. Ten je na svete! Môžete si ho pozrieť priamo tu a dať nám vedieť svoj názor naň.

 

25.12.2011 - Cacao Čitatelia: 9964 [Novinky - PR článok]

-

Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO

Čo môžu mať spoločné jazdci svetových superbikov a my, "bežní" smrteľníci? Vymontovaný pud sebazáchovy to nebude, pretekárska moto-technika za niekoľko stoviek tisíc eur taktiež nie a v niektorých prípadoch ani kvalitné pretekárske oblečko. To však nie je prípad českého výrobcu "for street racing".

 

23.12.2011 - Beal Čitatelia: 5978 [Novinky - Oznam]

-

Vianočné fotenie od motoproject.sk

Počas celého roka vás v spolupráci s motoride.sk zásobujeme kopu videí z motocyklového diania. Rozmýšľali sme, čím by sme vás potešili na Vianoce. Tento krát to budú fotky, rozhodli sme sa, a tu je výsledok.

 

23.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32394 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda SW-T 600 – jednoducho bohovské zvezenie

Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.

 

| 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »