ISSN 1336-6491 | Online: 1113 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32591
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13617)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 6631 až 6645 z cekového počtu: 8792.

17.02.2009 - roentgen Čitatelia: 8895 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: 15. Motodarovačka krvi

Srdečne Vás pozývame na ďalšiu Motodarovačku krvi! Je to také malé „výročie“, preto dúfame, že ho oslávime vo veľkom počte. :-)

 

16.02.2009 - Cacao Čitatelia: 10362 [Bleskovky - Novinky]

-

Drevená Vespa z Portugalska

To, že aj z dreva sa dá vytvoriť bike, nám tentoraz dokázal tesár z Portugalska s fajnovým zmyslom pre detail.

 

15.02.2009 - Beal Čitatelia: 6191 [Šport - Ostatné]

-

Quadtrophy 2009 Lučivná

Druhý ročník vytrvalsotných pretekov štvorkoliek v Lučivnej pri Svite majú jazdci za sebou.

 

13.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3921 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 3/2009

Posledné zimné číslo, na ktorého konci už hádam niečo pobzučíme aj na cestách. Môžete sa tešiť na predstavenie noviniek, porovnávacie testy, testy pneu atď. Poďme sa však na to pozrieť podrobnejšie:

 

13.02.2009 - neno Čitatelia: 11235 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia AF1 125 Sintesi - Ako Ňeňo začal motorkovať

Moja cesta od ČZ 175/450 ku Aprilii AF1 125...

 

11.02.2009 - anton Čitatelia: 24581 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Yamaha Drag Star 1100 Classic

Nuda v zime alebo Drag Star 1100 a jeho prestavba.

 

09.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7844 [Novinky - PR článok]

-

Nový katalóg Touratech 2009!

1028 stranový katalóg doplnkov na „adventure cestovanie“ od nemeckého výrobcu Touratech je už v distribúcii. Aj pre tento rok obsahuje poriadnu dávku príslušenstva hlavne pre BMW série GS, ale rady sa rozšírili aj na ďalšie cestné endurá.

 

09.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32049 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009

Zimné motostretko v Bavorskom lese? Tak to musím raz zažiť. Plánoval som to od 50. ročníka, no podarilo sa to až teraz, na 53. ročník v roku 2009.

 

09.02.2009 - prdlafka Čitatelia: 14103 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja cesta od Piaggio Free, Hondy CBR 600 F a CBR 900 RR až ku Suzuki Hayabusa

Všetci si pamätáme na doby dávno minulé, keď sme so zápalom, s obrovskou trpezlivosťou a s láskou venovali všetok svoj voľný čas našej láske – pionieru, babete, stadiónu, alebo tí lepší dokonca simsonu alebo 350-tke, aby sme sa potom mohli pyšní popreháňať s uvoľneným tlmičom pod oknami susedov, či frajersky previezť kamošky niekam na zmrzku.

 

06.02.2009 - Diger Čitatelia: 6480 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Motorkári na snehu 2009 za nami

V decembri minulého roku, skrsla v našich hlavách myšlienka, zorganizovať akciu podobnú spoločnému výjazdu cez leto, ale s nádychom zimy. Preto som oslovil niektorých členov ale i nečlenov motoride-u a bolo jasné, že pár nadšencov sa predsa len dokopy dá.

 

04.02.2009 - Milosi Čitatelia: 17519 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko

Rozmýšľam ako začať, o čom začať písať a čo by bolo pre Vás zaujímavé. Totiž nadpis tohto článku je už isto pre mnohých známy.

 

03.02.2009 - Cacao Čitatelia: 5280 [Šport - MotoGP]

-

Yamaha M1 na rok 2009

Yamaha predstavila nové modely do seriálu MotoGP na nastávajúcu sezónu.

 

03.02.2009 - Cacao Čitatelia: 19934 [Bleskovky - Novinky]

-

Wesll sa nakláňa na štyroch

Každý z nás si vie predstaviť ako driftuje klasická štvorkolka na štrkovom alebo hlinenom povrchu. Spoločnosť Wesll vyrobila quad, ktorý sa do zákruty sklápa rýchlosťou ako motorka a driftuje s výhodami quadu.

 

02.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 30398 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2009 a Motofirma roka 2008

Prvý ročník čitateľskej ankety Bike roka je konečne tu. Ktorý je podľa vás ten najlepší a zaslúži si to? Vyberať môžete celkovo z ôsmich kategórií motoriek a vyhrať jednu z pekných cien.

 

31.01.2009 - Cacao Čitatelia: 5293 [Bleskovky - Novinky]

-

2010: Ducati Hyperstrada?

Takmer každá vyspelejšia značka v súčasnosti má vo svojej modelovej rade nejaké veľké cestné enduro. Môžeme sa dočkať náhrady staršej Multistrady alebo Hypermotarda za niečo modernejšie už na jeseň 2009?

 

| 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »