Anketa:
Články - Šport - Cestné Motocykle
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 376 až 390 z cekového počtu: 445.
26.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3362 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 19-20.7.2008
Počas uplynulého víkendu sa konal štvrtý závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2008 na okruhu Grobnik v Rijeke. Tieto preteky sa zaratávali aj do Majstrovstiev Slovenska.
17.07.2008 - Zeno Čitatelia: 4840 [Šport - Cestné Motocykle]

Motoride team - 3. závod CEC v Brne - lotéria s počasím
Tak prvýkrát v tomto roku smeroval kolotoč CEC na Automotodrom v Brne. Pre nás to bola možnosť vyskúšať nový koberec a spraviť si naň vlastný názor, po rôznych rozporuplných informáciách z webu.
25.06.2008 - Zeno Čitatelia: 5673 [Šport - Cestné Motocykle]

2. časť Czech Endurance Cup – konečne pódium pre Motoride Team!
Kolotoč CEC sa v nedeľu 22. júna prvýkrát presunul mimo Českej republiky, na svetoznámy okruh Hungaroring. Ráno o ôsmej, po trojhodinovej ceste, prechádzame bránou okruhu.
17.06.2008 - Zeno Čitatelia: 4938 [Šport - Cestné Motocykle]

Kolotoč Czech Endurance Cup odštartoval v Moste
Tak znova to vypuklo! Keďže sme zvládli zimnú klasifikáciu, spočívajúcu v urýchlenej úhrade štartovného, tento rok budeme stabilným tímom štartového poľa. Na tento rok nám organizátori nadelili šesť pretekov, čo znamená, že si dáme 3 x Most, 2 x Brno, 1 x sa odvezieme aj na Hungáči. Aby toho nebolo málo, tak 3x sa pôjde šesťhodinovka.
12.05.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3555 [Šport - Cestné Motocykle]

Alpe Adria 11. 5. 2008 - Svitok v Rijeke s poruchou na desiatom mieste
Uplynulý víkend patril v chorvátskej Rijeke prvému tohtoročnému podujatiu seriálu Alpe Adria Championship, v rámci ktorého sa už tradične jazdia aj Majstrovstvá Slovenskej republiky cestných motocyklov. Samozrejme, že na mieste nechýbal ani slovenský pretekár Tomáš Svitok z Gold Fren Teamu Erinac.
15.04.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 4659 [Šport - Cestné Motocykle]

Svitok tretí na Európskom pohári v Cartagene
Skvelý úspech zaznamenal v úvodnom podujatí Európskeho pohára cestných motocyklov v španielskej Cartagene slovenský reprezentant Tomáš Svitok, pretekár tímu Gold Fren Erinac, ktorý obsadil v pretekoch triedy Superstock 600 tretie miesto!
18.03.2008 - Brambo Čitatelia: 7661 [Šport - Cestné Motocykle]

V roku 2008 motocyklové preteky v Trenčíne až trikrát!!!
RACE FOR FUN! – motocyklové preteky pre motorkárov z ciest, ale aj pre pretekárov s licenciami tento rok opäť na trenčianskom letisku.
25.02.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 7486 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: Úspešné testy v Španielsku
Počas minulého týždňa absolvoval slovenský pretekár Tomáš Svitok s tímom Gold Fren Erinac päťdňové testovanie na španielskych okruhoch Almeria a Cartagena.
28.01.2008 - Brambo Čitatelia: 5019 [Šport - Cestné Motocykle]

Eres Racing Cup 2008
Nový Slovenský seriál pretekov cestných motocyklov! Zapoj sa aj ty!
27.12.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 7670 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok v roku 2008 v dvoch triedach!
17-ročný slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok, ktorý bude aj v roku 2008 členom brnianskeho tímu Gold Fren Team Erinac, bude štartovať v dvoch kategóriách!
30.09.2007 - Zeno Čitatelia: 6448 [Šport - Cestné Motocykle]

Posledné CEC v Brne znova s Motoride Teamom
Takže od nášho smolného šesťhodinového závodu, ktorý sme nedokončili a ďalšieho v Moste, ktorý sme absolvovali bez zraneného Roba, to tentoraz vyzeralo ozaj dobre.
05.09.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 2535 [Šport - Cestné Motocykle]

Svitkov úspech na Hungaroringu
Skvelé výsledky dosiahol na maďarskom okruhu Hungaroring v seriáli UEM Alpe Adria Championship tím Gold Fren Team Erinac, v ktorom štartuje náš 17-ročný pretekár Tomáš Svitok.
31.08.2007 - Zeno Čitatelia: 5005 [Šport - Cestné Motocykle]

Motoride Team na pretekoch RACE FOR FUN 25. - 26. 8. 2007 v Trenčíne
Tak na všeobecnú radosť všetkých zúčastnených na prvých pretekoch sa usporiadatelia rozhodli túto akciu zopakovať ešte tento rok. Takže letisko v Trenčíne znova patrilo cez víkend od 25.8. do 26.8. všetkým, ktorí milujú rýchlu jazdu na motorkách.
28.08.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 2590 [Šport - Cestné Motocykle]

Trojnásobný triumf Svitka v Trenčíne
Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok, štartujúci za tím Gold Fren Team Erinac, ovládol víkendové podujatie Race for Fun na letisku v Trenčíne, keď dokázal zvíťaziť vo všetkých troch pretekoch, ktorých sa zúčastnil.
27.08.2007 - Retro Čitatelia: 8218 [Šport - Cestné Motocykle]

Oldtimer 24 hodín Kunmadarás, 21. - 22. 7. 2007
Preteky oldtimerov naberajú v poslednom čase na obľube, o čom sme sa mohli presvedčiť aj v Novom meste n. Váhom. O tom, že maďarskí nadšenci organizujú aj vytrvalostné 24-hodinové preteky na bývalom letisku v Kunmadarási, u nás vie málokto.
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!