Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 286 až 300 z cekového počtu: 536.
07.11.2011 - Juraj65 Čitatelia: 8275 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dvaja Oravci v Čiernej Hore
Je jeseň, a ja triedim zážitky, fotky a príhody z mojej prvej kompletnej motosezóny. K napísaniu tohto "skoro cestpisu" ma svojimi prosbami a hrozbami donútil Majkl. Toho času 65 ročný dôchodca, aktívny motorkár a nestor partie Motorkári Dolný Kubín. Vzhľadom k jeho šedinám a z toho vyplývajúcemu nároku na "sklerózu" ale hlavne pretože záznamy a plánovanie som robil ja, chcel by som opísať našu cestu do Čiernej Hory.
02.11.2011 - diedo Čitatelia: 3418 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ostrovné potulky
Tak som sa rozhodol, že po pár rokoch strávených na motoride by som sa mohol aj trochen predstaviť a keďže tu nieje moc napísané o ostrovných cestičkách, tak som si dovolil to spojiť.
24.10.2011 - Romoto Čitatelia: 7363 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomi(gh)ty 2011 vo dvojici na dvojici SV650S
S Cacavkom sme už od jari plánovali nejakú jazdu plnú zákrut a dobrého asfaltu, teda žiaľ nie na Slovensku. Chceli sme troška prevetrať naše esvéčka.
19.10.2011 - vietorr Čitatelia: 10308 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpské sedlá 2011
5. dňový jesenný sólo výlet po najkrajších sedlách východných Álp. Pod stanom, s vlastným jedlom a foto-video technikou. SK, AT, IT, SLO - 2224 km.
17.10.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 14103 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transbalkánski servismeni 1. časť - z domu až po Albánsko
Na tomto výlete sme zažili takmer všetko. Dážď v Maďarsku, horúčavy v Albánsku, núdzový servis v Bosne, zimu v Čiernej Hore, oddych pri sladkom mori v Macedónsku, diaľnicu v Srbsku, nočný útek z Rumunska... A koho zaujíma celý príbeh nech sa pohodlne usadí, rozprávanie začína.
06.10.2011 - 123talis Čitatelia: 6937 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako som sa v Alpách učil jazdiť na Varadere
Minulého roku som si robil v lete veľké plány na návštevu Álp, mora a kadečoho na moto. Keďže som mal vtedy len 250-tkový skúter, teraz už viem, že by to ten stroj určite nezvládol. Našťastie okolnosti sa zmenili a tak som sa do vysnívaných Álp dostal až na Varadere. Bol tu ale menší problém... ešte nikdy som nesedel na „skutočnej“ motorke.
22.08.2011 - pesiak Čitatelia: 11778 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Poľsko 2011
Poľsko ma lákalo už dlho, ešte kým som bol bez motorky - predsa len je to náš slovanský sused. Po mojej prvej motoceste minulý rok do Chorvátska som preto obrátil pozornosť na sever.
17.08.2011 - felika Čitatelia: 9505 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motodovolenka 2011 - Pobaltie + kúsok Balkánu
Odmala som chcel uvidieť Rigu – nádherné mesto s krásnou architektúrou ležiace na rieke Daugave, majestátne Čudské jazero, cez ktoré nedovidieť na druhý breh, hraničnú rieku Narvu, ktorá z neho tečie do Fínskeho zálivu pri rovnomennom meste, rovinatú pobaltskú krajinu plnú nekonečných lesov a s množstvom jazier... Diaľavy, kam máloktorý našinec cestuje.
02.08.2011 - matus Čitatelia: 16981 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lago di Garda 2011
“Poď s nami na Lago di Garda,“ vraví mi Rišo (babci) a tým to vlastne celé začalo. Nikdy som o Garde nepočul, a nemal som moc chuť tam ísť. Na 10 dní k nejakému jazeru?! Rišo však vytiahol tromf vo forme obrázkovej knihy, no a keď mi potom v Mapsource ukazoval tie serpentíny na okolí, tak som sa nevedel dočkať. A nevedel som sa dočkať tak, že som vyrazil o 5 dní skôr, ako oni.
23.07.2011 - furiozo Čitatelia: 7356 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko, Taliansko, 1760 km, 7.7. – 15.7. 2011
V zime tohto roku sme sa dohodli, že by sme už mohli spraviť konečne nejaký výlet mimo našej republiky. Plány boli veľké a ako to býva, malo nás ísť veľa, ale napokon zostali len 4 motorky (Majo + Kika, Marek, Oto, Dušan).
28.06.2011 - MMartin000 Čitatelia: 11264 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motodovolenka Chorvátsko 2011
Po minuloročnej dobrodružnej dovolenke v okolí Zadaru, počas ktorej sme najazdili 2 058 kilometrov, trikrát sme sa plavili Jadrolinijou, prejazdili sme tri ostrovy – Pag, Pašman a Ugljan, nafotili 300 fotiek a tri krát sme zablúdili, sme zatúžili po novom dobrodružstve.
16.06.2011 - matus Čitatelia: 8399 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Videocestopis - Tunis 2010
Čas pomaly ubieha a po písanom cestopise uzrel svetlo sveta aj videocestopis o našej ceste Tuniskom.
20.05.2011 - zeze Čitatelia: 12186 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Indian Summer 2009
Netušil som, či sa v roku 2009 zadarí ešte nejaký výjazd. Skutočnosť bola napokon nad všetky očakávania. Ako hovorieva Milan, "tohle bylo za odměnu"!
15.04.2011 - mark Čitatelia: 12178 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpentour 2010
Myšlienka ísť si zajazdiť do Álp sa mi začala vŕtať v hlave už dávnejšie a tak bolo len otázkou času, kedy bude pretavená do reality. Prvotný plán vyraziť koncom júna bol prekazený nepriazňou počasia aj inými faktormi, takže som musel termín preložiť až na koniec augusta.
12.04.2011 - 77speedy Čitatelia: 8227 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Morava, Čechy, august 2010
Po dlhej zime počas jarného premýšľania čo s rokom 2010 som sa každý deň vracal na motoride s tým, že som si pozeral plány ostatných členov pre tento rok. Bolo tam veľa zaujímavých destinácií, ale potom to prišlo. Člen s veľkým Č a nickom Frank na Honde Transalp 700 (Marek) pridal námet na trip „Morava, Čechy, august 2010.
Predchádzajúce | 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!