Anketa:
Spolu odpovedi: 31700 |
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18521)![]() |
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13179)![]() |
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 421 až 435 z cekového počtu: 536.
03.01.2007 - Petko Čitatelia: 11810 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Motorbike route Slovakia Caspian sea 2006
Gruzínsko, Arménsko, Azerbajdžan, Irán, Turecko... Poznávanie nových krajín, dobrodružstvo, príroda, ľudia. To sú tie správne oktány pre cestovateľskú dušu motorkára. A práve takáto zmes poháňala motory ôsmich Slovákov počas 8000 kilometrov dlhej výpravy zo Slovenska ku Kaspickému moru.
01.01.2007 - intros Čitatelia: 10441 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Montenegro 2006
Už ma nebavilo cestovať na dovolenku autobusom a preto som sa to rozhodol zmeniť. Hlavným cieľom bola Čierna Hora – Sutomore. Trasu som zvolil cez Chorvátsko, kde sme si chceli pozrieť Národný park Plitvice. Stručne popíšem našu cestu do krajiny, ktorá pár dní pred našim odchodom získala nezávislosť.
28.12.2006 - Francuz Čitatelia: 13919 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko, Moldavsko a Ukrajina 2006
Trasu na tohtoročnú dovolenku sme mali viac menej jasnú už od dávno, išlo len o doladenie niektorých detailov. Či začneme na Ukrajine alebo v Rumunsku, cez ktoré prechody pôjdeme. Po zistení, že moldavské víza sa dajú kúpiť len na troch hr. prechodoch s Rumunskom, zvíťazila varianta, že začíname v Rumunsku. Ja idem na BMW R1200GS, Braňo na úplne novej Honde Transalp.
28.12.2006 - Miso251SK Čitatelia: 17501 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Tour de Slovakia alebo ako mi Česi ukázali Slovensko
Skvostný nápad vznikol v hlave Hekiho z Opavy a uverejnil ho na medzinárodnom MZ fóre. Jednalo sa o trip po Slovensku. Základné informácie, kam by sa išlo, kde by sa spalo...
19.12.2006 - Francuz Čitatelia: 8440 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko, Turecko 2005
Pred sezónou 2005, po vzájomnej dohode s priateľkou, padla voľba na tohtoročnú mototuristiku na Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Grécko a späť. Netajím sa,že ma inšpiroval aj článok Balkantour na Motoride.
15.12.2006 - Francuz Čitatelia: 12701 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina, Rumunsko 2005
Tento rok som sa chcel ísť pozrieť ešte niekam do sveta a veľmi ma lákala Ukrajina. Náhodou sa dala do kopy partia 4 - 5 ľudí, ale ako to už býva, tesne pred odchodom sme zostali dvaja.
05.12.2006 - MajoKE Čitatelia: 10033 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Decembrové Maďarsko alebo Majo v škole nesedel, nemecky nevedel
Dôvod? Mám presne ten istý ako horolezec, ktorý vylezie na skalu, pozrie výhľad, zje bôčikovú nátierku a ide dole alebo 40-ročný chlap dobehne maratón za 3:50 hod, unavený na smrť alebo... Mal som chuť.
21.11.2006 - janoxl Čitatelia: 9673 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpentour 2006
Táto cesta vznikla úplne náhodou, najprv niekedy v novembri 2005 ako dovolenka v Paríži. Ako však šiel čas, tak sa postupne menila na cestu po priesmykoch, ktorými som bol fascinovaný po prečítaní niektorých cestopisov.
01.11.2006 - zeze Čitatelia: 13521 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity a Friaul 2005 - tip na predĺžený víkend
Stalo sa chvalabohu tradíciou, že ak to počasie a čas len trochu dovolia, začiatkom septembra si spolu s mojími drahými priateľmi dožičíme nejakú tú alpskú radovánku. Spravidla vždy niečo kratšie, časovo i finančne nenáročné, ale zas je podmienkou, aby sme z tej krásy mohli žiť nastávajúcich niekoľko mesiacov motocelibátu. Je to síce akoby stále o tom istom, to uznávam, ale akosi mi to stále stačí ku šťastiu.
26.10.2006 - Pilgrim Čitatelia: 17941 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Karpatská odysea, alebo cesta vytiahnutá z koša
Tam v Sedmihradech čas dosud líně míjí za dlouhých uherských měsíců a o půlnoci nevidíš z hor jediné lidské světlo, jen černé lesy a nekonečné pláně... A přece se vždycky vyspíš a ani hlady nezahyneš. Na kterou stranu půjdeš? Můžeš jít kamkoli, jsi svobodný. (Miroslav Nevrlý: Karpatské hry)
23.10.2006 - Marekxxx Čitatelia: 23518 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bosna – Čierna hora – Kosovo – Macedónsko – Albánsko – Korfu
Cestu do zasľúbených krajín sme urobili čo najkratšou trasou dole s pár zastávkami, aby sme už druhú noc spali pri meste Mostar. Kladiem si obvyklú otázku: Prečo?
11.10.2006 - PalinoTDM Čitatelia: 10501 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkánska rozlúčka
Premyšľal som, ako sa rozlučiť s letom a moto sezónou. Jediné, čo ma napadá je poriadny výlet krásnou krajinou k moru.
08.10.2006 - majoBA Čitatelia: 11540 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cez Grossglockner do Chorvátska 2006
Stokrát čítané nenahradí prežité a tak padlo rozhodnutie ísť do Chorvátska cez Hochalpenstrasse.
03.10.2006 - BranoOHC Čitatelia: 13351 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Po vedľajších cestách II - Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko
Začalo sa to niekedy počas dlhých zimných večerov, keď sa v podvedomí človeka prejavovali motoabstinenčné príznaky a tak sa ich snažil zaháňať snorením na nete po rôznych cestopisoch a tak.
27.09.2006 - klasikaGS Čitatelia: 13069 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina - cesta na Krym a zpět očima Klasiky
5. 7. 2006, den první - v poledne se svěřujeme do mikročipů naší stařičké GPS a vyrážíme. Přes Zlín na přechod Střelná, odtud do Žiliny a nezvykle utrmácení kempujeme na břehu Liptovské Mary. Ujeli jsme pouhých 290 km. Je to ostuda. Stydíme se.
Predchádzajúce | 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!