Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 421 až 435 z cekového počtu: 541.
11.04.2007 - todra Čitatelia: 27438 Strany: 10 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Korzika a Francúzske alpy 2006
Ak je niekde na zemi motorkárske nebo, nebude ďaleko od Korziky. Alpy mierne blednú. Neustále zakrútené cesty a cestičky, veľmi málo áut, skoro žiadne drsné vracáky a jeden krajší výhľad ako druhý. Len si tak preklápate z jednej strany na druhú a kocháte sa. Kto neskúsil, neuverí.
10.04.2007 - MajoKE Čitatelia: 14680 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Blízko a predsa ďaleko
Keď sme sa v škole učili na skúšky, tak kamarát si čítal o Tarzanovi. My sme sa drvili a on občas z ničoho nič zareval: „A Tarzan uchopil Jane, to bude drasťák“. Bol bystrejší a nás to štvalo.
05.04.2007 - Pilgrim Čitatelia: 21187 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Johanka z Arku, alebo cesta tam a späť
Toto je pocit z příběhu o Janě. O dívce, která vynikla natolik, že musela zemřít a která zemřela tak, že musela vyniknout... Je to pocit z příběhu o neuvěřitelné vůli věřit, ale také o únavě a nevůli k pravdě. Nikdo z nás nespatřil oheň její hranice a jen málokdo spatřil kdy hranice těch, kteří přicházeli utěšit malé lidi... (Martin Němec – Responsio mortifera.)
23.03.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 56680 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Motoride expedition Egypt alebo na dvoch kolesách k pyramídam
Túto výpravu sme začali plánovať kedysi koncom roka 2004. Postupom času naberala čoraz vážnejšie črty, a tak sme sa naplno pustili do vybavovania všetkých potrebných záležitostí - termínu odchodu, dĺžky trasy, dovolenky, administratívy, technickej prípravy, rozpočtu a podobne.
13.03.2007 - mahaluko Čitatelia: 5297 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Z Londýna do Španielska
Mototuristika na iný štýl. Dosť podrobný opis môjho výletu do Španielska.
03.01.2007 - Petko Čitatelia: 12120 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]
Motorbike route Slovakia Caspian sea 2006
Gruzínsko, Arménsko, Azerbajdžan, Irán, Turecko... Poznávanie nových krajín, dobrodružstvo, príroda, ľudia. To sú tie správne oktány pre cestovateľskú dušu motorkára. A práve takáto zmes poháňala motory ôsmich Slovákov počas 8000 kilometrov dlhej výpravy zo Slovenska ku Kaspickému moru.
01.01.2007 - intros Čitatelia: 10667 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Montenegro 2006
Už ma nebavilo cestovať na dovolenku autobusom a preto som sa to rozhodol zmeniť. Hlavným cieľom bola Čierna Hora – Sutomore. Trasu som zvolil cez Chorvátsko, kde sme si chceli pozrieť Národný park Plitvice. Stručne popíšem našu cestu do krajiny, ktorá pár dní pred našim odchodom získala nezávislosť.
28.12.2006 - Francuz Čitatelia: 14150 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Rumunsko, Moldavsko a Ukrajina 2006
Trasu na tohtoročnú dovolenku sme mali viac menej jasnú už od dávno, išlo len o doladenie niektorých detailov. Či začneme na Ukrajine alebo v Rumunsku, cez ktoré prechody pôjdeme. Po zistení, že moldavské víza sa dajú kúpiť len na troch hr. prechodoch s Rumunskom, zvíťazila varianta, že začíname v Rumunsku. Ja idem na BMW R1200GS, Braňo na úplne novej Honde Transalp.
28.12.2006 - Miso251SK Čitatelia: 17932 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]
Tour de Slovakia alebo ako mi Česi ukázali Slovensko
Skvostný nápad vznikol v hlave Hekiho z Opavy a uverejnil ho na medzinárodnom MZ fóre. Jednalo sa o trip po Slovensku. Základné informácie, kam by sa išlo, kde by sa spalo...
19.12.2006 - Francuz Čitatelia: 8550 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Grécko, Turecko 2005
Pred sezónou 2005, po vzájomnej dohode s priateľkou, padla voľba na tohtoročnú mototuristiku na Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Grécko a späť. Netajím sa,že ma inšpiroval aj článok Balkantour na Motoride.
15.12.2006 - Francuz Čitatelia: 12823 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Ukrajina, Rumunsko 2005
Tento rok som sa chcel ísť pozrieť ešte niekam do sveta a veľmi ma lákala Ukrajina. Náhodou sa dala do kopy partia 4 - 5 ľudí, ale ako to už býva, tesne pred odchodom sme zostali dvaja.
05.12.2006 - MajoKE Čitatelia: 10175 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Decembrové Maďarsko alebo Majo v škole nesedel, nemecky nevedel
Dôvod? Mám presne ten istý ako horolezec, ktorý vylezie na skalu, pozrie výhľad, zje bôčikovú nátierku a ide dole alebo 40-ročný chlap dobehne maratón za 3:50 hod, unavený na smrť alebo... Mal som chuť.
21.11.2006 - janoxl Čitatelia: 9850 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Alpentour 2006
Táto cesta vznikla úplne náhodou, najprv niekedy v novembri 2005 ako dovolenka v Paríži. Ako však šiel čas, tak sa postupne menila na cestu po priesmykoch, ktorými som bol fascinovaný po prečítaní niektorých cestopisov.
01.11.2006 - zeze Čitatelia: 13885 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Dolomity a Friaul 2005 - tip na predĺžený víkend
Stalo sa chvalabohu tradíciou, že ak to počasie a čas len trochu dovolia, začiatkom septembra si spolu s mojími drahými priateľmi dožičíme nejakú tú alpskú radovánku. Spravidla vždy niečo kratšie, časovo i finančne nenáročné, ale zas je podmienkou, aby sme z tej krásy mohli žiť nastávajúcich niekoľko mesiacov motocelibátu. Je to síce akoby stále o tom istom, to uznávam, ale akosi mi to stále stačí ku šťastiu.
26.10.2006 - Pilgrim Čitatelia: 18313 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Karpatská odysea, alebo cesta vytiahnutá z koša
Tam v Sedmihradech čas dosud líně míjí za dlouhých uherských měsíců a o půlnoci nevidíš z hor jediné lidské světlo, jen černé lesy a nekonečné pláně... A přece se vždycky vyspíš a ani hlady nezahyneš. Na kterou stranu půjdeš? Můžeš jít kamkoli, jsi svobodný. (Miroslav Nevrlý: Karpatské hry)
Predchádzajúce | 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















