Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 436 až 450 z cekového počtu: 536.
14.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19290 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživo
Do tohto článku, ktorý sa nachádza aj na podstránke egypt.motoride.sk, budú až do ukončenia výpravy denne pribúdať fotky a krátke správy z našej cesty.
11.09.2006 - ernesto Čitatelia: 14069 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzsko, Španielsko, Portugalsko
Rád by som sa s vami podelil o cestu, ktorú som absolvoval od 24. 6. do 12. 7. po Európe, počínajúc a končiac Bratislavou. Vzhľadom na to, že nie som nijaký slohár, bude to len v bodoch resp. budem písať len kade som prechádzal, je toho naozaj veľa, ale fotky vám asi budú príjemnejšie.
13.08.2006 - andy78 Čitatelia: 10594 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 16. - 28. 6. 2006
Dovolenka v Grécku (naša posádka: Andy78 + Michaela, Klingáč + Dada, JuroCBR + Milka, mama_tata Allain, Rišo + Miška, Lubeeenko), a keďže ja som sa veľmi do písania nemal, napísala to moja priateľka Miška.
08.08.2006 - MajoKE Čitatelia: 12684 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kyjev – plnohodnotný Európan a môj úlet doň
Článoček venujem všetkým Ukrajincom, s ktorými som sa rozprával a pomohli mi, okrem dvoch stríg, policajtom, ktorí prehliadli moje dopravné priestupky a chlapcom z prešovskej Yamahy.
19.07.2006 - rose Čitatelia: 9686 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2006
Nasledujúce riadky nie sú brané ako cestopis, skôr iba ako uloženie spomienok z jedného príjemne stráveného týždňa.
22.06.2006 - Barclay Čitatelia: 12618 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko a Bulharsko 2005
Príprava trasy nebola, vedeli sme iba smer Rumunsko – Costinesti, prímorská oblasť, miesta, ktoré chceme navštíviť a dátum odchodu. Zloženie Yamaha 750 TENERÉ - Laco, priateľka - Aďa, Honda CB900 Hornet - manželka Iveta, ja – Jozef.
29.05.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28612 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk
Jedno viem teraz. Na Ukrajinu sa budúci rok vyberiem znovu. Tentoraz už mám podrobnejšiu mapu a už aj znalosti o tom, čo sme nevideli. Pôjdeme však spolu s Dadi a nevynecháme ani cestu z Koločavy na Komsomoľsk.
22.05.2006 - zajo78 Čitatelia: 14645 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2006 - sedem statočných motocyklov
Neviem kedy presne to bolo, ale určite niekedy na chate vo Vyšnej Boci som sa po rozhovore s Awiom rozhodol, že na Ukrajinu sa určite raz zveziem. Počas zimných stretnutí sa sformovala malá skupinka, ktorá sa chcela vybrať do doposiaľ nepoznanej krajiny.
19.05.2006 - marekxxx Čitatelia: 9484 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Malé saharské dobrodružstvo - Tunis 2006
Pijem červené víno, fajčím šišu a premýšľam aká bola. Je pol druhej v noci a ja som zamilovaný. Bola krásna a nepoddajná, tak ako život. Videli sme sa len jeden jediný deň, ale moje oči na ňu nikdy nezabudnú. Tí, čo boli so mnou ju poznajú. Jej meno je... Sahara.
04.05.2006 - Kapro Čitatelia: 13341 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Veľké saharské dobrodružstvo - Tunis 2006
Keď ma kamarát Viktor pred časom oslovil, že ide s MarekomXXX a Paľom do Tunisu a že či by som sa k nim nepridal, tak som dlho neváhal. Zima bola dlhá, studená a vábeniu horúcej púšte sa nedalo odolať .
03.05.2006 - BranoOHC Čitatelia: 13165 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Vedľajšími cestami po Srbsku a Čiernej Hore
Písal sa začiatok leta roku 2005 a my sme nevedeli, čo so začatou sezónou. Alpy boli pokorené už v máji, tak nám ostávala už len klasika – more. Veď aké by to bolo leto bez výjazdu k moru. Veľa času sme na výjazd nemali, iba 5 dní, tak sme sa rozhodli pre ďalšiu klasiku – Jadran, ale trošku južnejší ako obvykle.
19.04.2006 - zeze Čitatelia: 11415 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lombardia a Slovinsko 2005
Kdeže som to v tých Alpách ešte nebol? Áno, je toho ešte poriadne veľa! Ale ak kritériom mala byť legálna prejazdnosť aj na ťažkých cestných motorkách, rýchla dosiahnuteľnosť, a nejaké tie dvojtisícové sedlá, výber sa veľmi zúžil. Ak sa mi podarí vyraziť, tak smer Lombardia, sedlo Giogo della Bala... a tie ostatné, samozrejme!
13.04.2006 - KlasikaGS Čitatelia: 9581 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán - 11 zemí za 13 dní
Za všechno může kniha Atlas světa a v ní jedna fotografie. To takhle jednoho zimního večera s Rudym obracíme stránku za stránkou a přemýšlíme, kam naplánovat dovolenou. Přišlo to jak blesk z čistého nebe. Fotky nádherných hor, divokých řek, stád koní na pastvinách. TO JE ONO!
22.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 16461 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu
Awia (BMW R 1150 GS 2002) a Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
14.03.2006 - JuroCBR Čitatelia: 13976 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko - Taliansko - Rakúsko tour 2005
Netrvalo ani 2 dni a po príchode z Chorvátska ma chytil znovu ten zvláštny pocit, zbaliť sa a vyraziť, to je jedno kam, len nech sa veziem a je pekné. Už dlho som špekuloval nad Talianskom a nad tým slávnym Grossglocknerom, ktorí všetci tak ospevujú. Tak ma napadlo spojiť oboje a pridať ešte niečo navyše. Ten deň nastal a z plánov bola skutočnosť.
Predchádzajúce | 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!