Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2865 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13188)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 481 až 495 z cekového počtu: 608.

11.05.2004 - brezko Čitatelia: 29708 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA CBR 1100 XX SUPERBLACKBIRD 1999

Tento vták lieta poriadne vysoko...

 

09.05.2004 - MajoOjam Čitatelia: 7920 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

My Dream My Reality - The Final

Fajn nie je čo hovoriť len sa pozerajte je to všetko v kope stojí to za to. Bolo to tvrdých 6 mesiacov makačiek, ale plody sú prekrásne!!!

 

05.05.2004 - majkro Čitatelia: 19438 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VFR 750 F

Rád by som sa na tomto mieste s Vami podelil s mojimi skúsenosťami s Hondou VFR, r.v. 1996.

 

04.05.2004 - motomaniac Čitatelia: 27013 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT 600Z Ténéré

Spoľahlivé endurko na cesty i necesty to je Yamaha XT 600Z Ténéré.

 

01.05.2004 - madmax Čitatelia: 15168 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda Shadow - Toto je moje delo!

Skúšal som to na všeli čom, ale toto na môj vek je asi najbezpečnejšie!!! Už sa nebojím stroju, ale seba, tak radšej volím pohodu a kľud na cestách. Je to úplne spoľahlivý a dobrý stroj, ľahký a dobre manévrovateľný a preto ho mam úplne v láske.

 

27.04.2004 - johni Čitatelia: 13769 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

ČZ 180 ROLAND - Dočkal som sa

Po rokoch pozerania po okolo svištiacich motorkároch, som sa aj ja zaradil medzi Vás a teraz už aj Nás motorkárov.

 

26.04.2004 - Cistic Čitatelia: 26786 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki Marauder 800 - Môj 800-kubíkový Maroš

Konečne som sa dočkal ...

 

20.04.2004 - jago Čitatelia: 27355 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XTZ 660 Ténéré

Moje zatiaľ prvé moto. Yamaha XTZ 660 Ténéré.

 

18.04.2004 - dobky Čitatelia: 11428 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB1300 - Prvé jarné rande

Po dvojročnom vzťahu, som si našiel novú priateľku.

 

10.04.2004 - Lucija Čitatelia: 9858 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Hyosung 125

Tak konečne patrím medzi Vás.!

 

05.04.2004 - Brano Čitatelia: 25524 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda Shadow 750

Na Jawe som jazdil kým som bol na škole, potom som si konečne kúpil štvortakta ... Shadow 750.

 

31.03.2004 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 13588 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Môj zázrak, alebo kde zaspali konštruktéri z Jawy

Už ako malý chlapec som chcel mať moto. Asi v 15-tich mal u mňa kamarát svoju Jawu 350, takže som mal možnosť najazdiť zopár kilometrov. Potom som si urobil vodičský preukaz a odvtedy som nejazdil.

 

30.03.2004 - Feci Čitatelia: 7810 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kúsok leta uprostred zimy

Už nie som najmladšia. Zatiaľ som chodila iba s jedným. Vedel sa o mňa dokonale postarať. Bývanie mi neplatil bohvieaké, ale keď sme si spolu niekam vyšli, vždy kupoval len tie najkvalitnejšie nápoje, ktoré mi častokrát závideli aj rovesníčky „väčšieho kalibru“. Tušila som však, že to raz musí prísť, že už ho nedokážem plne uspokojiť.

 

29.03.2004 - pegasso Čitatelia: 33850 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia PEGASO 650 Cube 1999

Klasické talianské enduro do koča i do voza...

 

19.03.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 55922 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Skúsenosti s Hondou CB 500 ’96

Nákupy, prepletanie po meste, cestovanie, dlhé trate, klopenie z kolena na koleno, tejto motorke nič z toho nie je cudzie... alebo za málo peňazí veľa muziky.

 

| 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »