Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 556 až 570 z cekového počtu: 608.
28.04.2003 - Andre Čitatelia: 26080 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR 800 BIG
Klan BIGOV na Slovensku sa rozrastá.
Pár ľudí už o tom vie ak vlastní tento stroj. (Pozdravujem Zdeňka)
24.04.2003 - tomxx Čitatelia: 26994 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TT350
Otcova stará Honda XL125R už nedokázala držať so mnou krok.
08.04.2003 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 24653 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki VX800 - Black
Veteran Fajter Klab sa rozrastá...
01.04.2003 - DAMOS Čitatelia: 8908 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR 650 - Moje malé DRko
Je dovezená z Talianska, je to 91. ročník, nakopávačka. Ale štartuje perfektne.
21.03.2003 - KAJL Čitatelia: 44040 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja prvá - JAWA 350/639
Konečne som sa rozhodol urobiť ten krok a kúpil som si moju prvú motorku.
25.02.2003 - DUDOO Čitatelia: 23616 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA VT600 Choper
Moja Honda VT600.
19.02.2003 - Gilera125 Čitatelia: 8763 [Vaše stroje - Moja motorka]

Gilera 125 (cyklohexan)
šššalena jazda je môj ššštýl...
10.02.2003 - Noso Čitatelia: 12014 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA xj 750 Seca
Tak verný stroj, ... po dovolenke v Taliansku viem, je to beztarostná jazda. Teplota vzduchu 40, stupanie cez Alpy 100km a žiadne problémy.
09.02.2003 - Dummy Čitatelia: 11589 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT600E
Tak vám sem dávám svoje XTčko, aby tu byl taky někdo z ČR :o).
Úpravy: laďák VIPER, kufr GIVI, orig. nosič, miniblinkry (originál jsou dost ošklivý) momentálně najeto něco kolem 25000km.
09.02.2003 - matcurey Čitatelia: 7203 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GS 1000
Stará,ale krásna...
20.01.2003 - Stany1 Čitatelia: 22805 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI GSX-R 750
Suzuki GSX-R750 model 2001.
13.01.2003 - lejbo Čitatelia: 40056 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW F650 GS
Pre začiatok pár technických údajov môjho stroja. Čoskoro doplním vlastné skúsenosti.
05.10.2002 - misokral Čitatelia: 10378 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha DT 50R
Tak toto sú nejaké fotky myslím že je to pre 13 ročného chalana dosť silný stroj max. rýchlosť 110 km/h.
27.09.2002 - cavan Čitatelia: 18957 [Vaše stroje - Moja motorka]

MZ 250 alias BMW F650
Aj obyčajná MZ-tka môže vyzerať celkom slušne...
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!