Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3211 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13188)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 556 až 570 z cekového počtu: 608.

28.04.2003 - Andre Čitatelia: 26080 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki DR 800 BIG

Klan BIGOV na Slovensku sa rozrastá.
Pár ľudí už o tom vie ak vlastní tento stroj. (Pozdravujem Zdeňka)

 

24.04.2003 - tomxx Čitatelia: 26994 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha TT350

Otcova stará Honda XL125R už nedokázala držať so mnou krok.

 

08.04.2003 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 24653 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki VX800 - Black

Veteran Fajter Klab sa rozrastá...

 

01.04.2003 - DAMOS Čitatelia: 8908 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki DR 650 - Moje malé DRko

Je dovezená z Talianska, je to 91. ročník, nakopávačka. Ale štartuje perfektne.

 

21.03.2003 - KAJL Čitatelia: 44040 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja prvá - JAWA 350/639

Konečne som sa rozhodol urobiť ten krok a kúpil som si moju prvú motorku.

 

25.02.2003 - DUDOO Čitatelia: 23616 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

HONDA VT600 Choper

Moja Honda VT600.

 

19.02.2003 - Gilera125 Čitatelia: 8763 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Gilera 125 (cyklohexan)

šššalena jazda je môj ššštýl...

 

10.02.2003 - Noso Čitatelia: 12014 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA xj 750 Seca

Tak verný stroj, ... po dovolenke v Taliansku viem, je to beztarostná jazda. Teplota vzduchu 40, stupanie cez Alpy 100km a žiadne problémy.

 

09.02.2003 - Dummy Čitatelia: 11589 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT600E

Tak vám sem dávám svoje XTčko, aby tu byl taky někdo z ČR :o).

Úpravy: laďák VIPER, kufr GIVI, orig. nosič, miniblinkry (originál jsou dost ošklivý) momentálně najeto něco kolem 25000km.

 

09.02.2003 - matcurey Čitatelia: 7203 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GS 1000

Stará,ale krásna...

 

20.01.2003 - Stany1 Čitatelia: 22805 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

SUZUKI GSX-R 750

Suzuki GSX-R750 model 2001.

 

16.01.2003 - rootan Čitatelia: 14351 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL 600R

Moja Honda XL 600R.

 

13.01.2003 - lejbo Čitatelia: 40056 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

BMW F650 GS

Pre začiatok pár technických údajov môjho stroja. Čoskoro doplním vlastné skúsenosti.

 

05.10.2002 - misokral Čitatelia: 10378 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha DT 50R

Tak toto sú nejaké fotky myslím že je to pre 13 ročného chalana dosť silný stroj max. rýchlosť 110 km/h.

 

27.09.2002 - cavan Čitatelia: 18957 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

MZ 250 alias BMW F650

Aj obyčajná MZ-tka môže vyzerať celkom slušne...

 

| 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 |

Motozem

Vespa

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »