Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 859 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32073
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18708)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13365)

Články - Novinky - Oznam

slider

Pomôžme Kankovi - hranica 20 000 € prekročená!

Videli ste film Million Dollar Baby s Hilary Swank? Ja tuším len raz, asi 300 rokov dozadu. Lebo je to k**va ťažký príbeh, na ktorý nemám nikdy náladu...

slider

Značka Moto Guzzi dnes oslavuje 100 rokov

Presne pred sto rokmi bola v talianskom Mandello del Lario založená značka Moto Guzzi. Kamaráti Carlo Guzzi a Giorgio Parodi vtedy do obchodného registra...

slider

Výstava Motocykel 2020 ZRUŠENÁ!

Incheba Expo Bratislava v súvislosti s aktuálnou situáciou ohľadne výskytu ochorenia COVID-19 na Slovensku a v reakcii na udalosti uplynulých dní presúva výstavy Motocykel...

slider

Drsné enduro s neopozeraným vzhľadom? L'Avventura od WSM

Taliansky motor a atraktívne znejúce talianske meno. K tomu špičkové komponenty a tvary, ktoré zaujmú hádam každého. Dezert pred víkendom - zaujímavé enduro L'Avventura...

Zobrazujem články 196 až 210 z cekového počtu: 239.

12.06.2007 - Vadim Čitatelia: 12805 [Novinky - Oznam]

-

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia, 3. časť

V prvej a druhej časti nášho smutného miniseriálu som sa pokúsil vysvetliť, aký jednoduchý a bezrizikový biznis je inkasovanie platieb Povinného zmluvného poistenia (PZP) a uviedol som zopár príkladov toho, ako poisťovne odmietajú preplácať vzniknuté škody

 

11.05.2007 - Vadim Čitatelia: 11938 [Novinky - Oznam]

-

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia - 2. časť

Príkladov vyhýbania sa povinnosti nahradiť poškodenému aspoň časť škody na vozidle je naozaj mnoho. Tak mnoho, že príklady nemusím čerpať od agentúry JPP, ale uvediem len prípady z môjho najbližšieho okolia, ktoré sú vyšetrené políciou, ktorá jednoznačne určila vinníka:

 

05.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21640 [Novinky - Oznam]

-

Poď potešiť deti v domovoch

Rasťo Ekkert vymyslel prospešnú akciu, pri ktorej zviditeľní motorkárov v dobrom svetle a zároveň pomôže detským domovom po celom Slovensku.

Nové: denne aktualizujeme správy a fotky

 

05.04.2007 - Vadim Čitatelia: 11041 [Novinky - Oznam]

-

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia

Až príliš často sa od príbuzných, známych, alebo z médií dozvedáme o prípadoch, kedy poisťovne odmietajú preplácať škody z Povinného zmluvného poistenia (PZP) občanom. A to aj napriek tomu, že vinník nehody zavinenie prizná a polícia nehodu vyšetrí a zdokumentuje.

 

01.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6452 [Novinky - Oznam]

-

Prvoaprílový žartík...

Dúfame, že si nenaletel!

 

29.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 16124 [Novinky - Oznam]

-

Príď sa pozrieť na výstavu Motocykel 2007

Práve sa to všetko rozbehlo...
Jaro Katriňák nám pokrstil knihu z Egypta!

 

23.03.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9182 [Novinky - Oznam]

-

Motoride.sk bude mať na výstave Motocykel 2007 svoj stánok!

A v ňom zaujímavé novinky, na ktoré sa určite oplatí prísť pozrieť.

 

12.03.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7783 [Novinky - Oznam]

-

Motocykel roka 2007 v znamení šťastnej sedmičky

Odborná anketa Motocykel roka sa už dostala hlboko do povedomia širokej motoristickej verejnosti. Redakcia časopisu Svet motocyklov ju tento rok organizuje už po siedmykrát.

 

12.03.2007 - agressor Čitatelia: 10120 [Novinky - Oznam]

-

Výstava Motocykl 2007, Praha

Hodinová dopravná zápcha a polhodinová prechádzka od najbližšieho parkovacieho miesta predchádzala náš nedeľný príchod na výstavu Motocykl 2007. Fajn ale, že bol krásny jarný deň, tá prechádzka bola cez Stromovku a výstava stála za to.

 

08.03.2007 - derbiTV Čitatelia: 9789 [Novinky - Oznam]

-

Výstava motocyklov v Budapešti

Ešte stále mám mozog zaplavený endorfínmi...

 

29.01.2007 - gilbert Čitatelia: 30617 [Novinky - Oznam]

-

Pionier znovu žije!

Milovnící retro pozor! História nepozná definitívny koniec.

 

28.12.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13605 [Novinky - Oznam]

-

Pozor na nebezpečné mini motocykle!

V mesiacoch júl a august tohto roku vykonali inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie sériu kontrol zameraných na bezpečnosť mini motocyklov a štvorkoliek so spaľovacím motorom.

 

22.12.2006 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7956 [Novinky - Oznam]

-

Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2007

Aj keď to vonku stále vyzerá tak, že koniec sezóny sa ešte len blíži,
pohľad do kalendára hovorí niečo iné - vianočné sviatky sú predo
dvermi.

 

15.12.2006 - ORGANIZATOR Čitatelia: 10711 [Novinky - Oznam]

-

12.12.2006 - Mikulášska nedeľa v Čilistove a v Šamoríne

Na jeseň tohto roku sme sa ja a AAAAAAROBO rozhodli zorganizovať Mikulášsku jazdu v Šamoríne. Naším hlavným cieľom bolo spraviť radosť deťom v liečebnom ústave v Čilistove a v detstkom domove.

 

13.12.2006 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5285 [Novinky - Oznam]

-

Vianočná zbierka pre detské domovy

Ľudia s dobrou vôľou pomôcť.

 

| 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »